Jakie mundurki wybrać?

231. Data: 2007-05-15 15:39:34

Temat: Re: Jakie mundurki wybrać?
Od: "iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> w Usa w wiekszosci prywtnych szkol obowiazuja mundurki.
> sa
> szkole
> tylko
>
> Iwon(k)o, przecież my piszemy o zwyczajnych osiedlowych szkołach. U nas
> większość prywatnych szkół też ma mundurki. To nie prywatne szkoły są tu
> problemem (i tematem rozmowy).

miranko przeczytaj na spokojnie raz jeszcze moj post. przyklad szkol
prywatnych mial byc przykladem/kontrargumentwm do twoich argumentow
o "uspieniu czujnosci", o "nie wszystkie szkoly". oczywiscie, ze nie
roamawiamy o szkolach prywatnych ale publicznych.

iwon(K)a

232. Data: 2007-05-15 22:13:04

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> miranko przeczytaj na spokojnie raz jeszcze moj post. przyklad szkol
> prywatnych mial byc przykladem/kontrargumentwm do twoich argumentow
> o "uspieniu czujnosci", o "nie wszystkie szkoly".

To jednak nie rozumiesz.
W szkołach prywatnych nie ma niebezpieczeństwa "uśpienia czujności". (za to
m.in rodzice płacą taką grubą forsę)
Jest takie niebezpieczeństwo we szkołach, które tej czujności w ogóle do tej
pory nie wykazywały, a to do tej kategorii niestety zalicza się spora
większość naszych państwowych, osiedlowych, rejonowych szkół. Myślisz, że
gdyby te szkoły wykazywały czujność, to dzieciaki w nich zachowywałyby się i
ubierały tak, jak to robią teraz? Że dyrekcje tych szkół dopuściłyby do
tego, żeby dzieciaki paliły na terenie szkoły, żeby na wycieczkach szkolnych
piły alkohol, żeby dziewczyny przychodziły do szkoły w z gołymi brzuchami,
wymalowane jak na dyskotekę, żeby uczniowie w szkole klęli jak szewcy, żeby
nauczycielowi zakładali kosz na głowę? Raczej nie.
Ubierzemy dzieciaki w mundurki i rozwiążemy problem gołych brzuchów u
dziewczyn. A reszta? Co ten mundurek zmieni w zachowaniu uczniów, których
nikt nie pilnował, nie pilnuje i nadal pilnować nie będzie? Czy uczniowski
mundurek zmieni wychowawców?
Anka

233. Data: 2007-05-16 06:47:06

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> "iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> To jednak nie rozumiesz.
> W szkołach prywatnych nie ma niebezpieczeństwa "uśpienia czujności". (za
> m.in rodzice płacą taką grubą forsę)

Masz bardzo wyidealizowany obraz prywatnych szkół.
Owszem istnieją szkoły prywatne, w których rodzice płacą grubą forsę za to,
żeby nie było "uśpienia czujności". Niestety istnieją też - i wcale nie jest
ich mało - szkoły, w których rodzice płacą grubą forsę za to, żeby dzieci
miały na świadectwie szóstki i mogły wyzywać nauczycieli od najgorszych.
Szkoły podstawowe również.

Agnieszka (abstrahując od całości)

234. Data: 2007-05-16 12:49:35

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jednak nie rozumiesz.
> W szkołach prywatnych nie ma niebezpieczeństwa "uśpienia czujności". (za to
> m.in rodzice płacą taką grubą forsę)

masz chyba jakies bledne wyobrazenie o szkolach prywatnych. moze dlatego nie
zrozumialas mojego argumentu.
w szkolach prywatnych sa podobne zagrozenia jak w szkolach publicznych. nie ma
szkoly idelanej.

> [...]
> wymalowane jak na dyskotekę, żeby uczniowie w szkole klęli jak szewcy, żeby
> nauczycielowi zakładali kosz na głowę? Raczej nie.

szkoly takie nie mialy do tej pory narzedzi do radzenia sobie z takimi
sutuacjami. malo dyrektorowie mogli zrobic, oprocz ewentualnie zgloszenia
rodzicom, ktoryz np byli zachwyceni kolczykiem na czole. z tego co czytalam
beda mieli wiecej mozliwosci (o ile juz nie maja)

> [...]
> nikt nie pilnował, nie pilnuje i nadal pilnować nie będzie? Czy uczniowski

widze, ze Twoje zdanie jest czarne i biale. biale -szkoly prywatne, czarne -
publiczne. mundurek taka sama ma role w szkolach publicznych jak i
prywatanych. zle rozumujac zle podchodzisz do tematu.

iwon(K)a

235. Data: 2007-05-16 15:28:47

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> szkoly takie nie mialy do tej pory narzedzi do radzenia sobie z takimi
> sutuacjami.

Jak nie miały, skoro część szkół sobie radziła?
Te narzędzia były zawsze, tylko niektórzy nie chcieli z nich korzystać.
Rozumiem, że mundurek doda im chęci ????

A co do złych prywatnych szkół - no pewnie że takie są, ale ich
ministerialne mundurki i tak nie dotyczą, więc gdzie tu związek z tematem?
Poza tym, co Ty znowy z tym biało czarnym? Moje dziecko chodzi do DOBREJ
szkoły PAŃSTWOWEJ BEZ MUNDURKÓW.
EOT (bo już mi się znudziło tłumaczenie rzeczy oczywistych i powtarzanie w
kółko tego samego)
Anka

236. Data: 2007-05-16 15:47:37

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak nie miały, skoro część szkół sobie radziła?

bo nie musialy siegac po te nieistniejace.

> Te narzędzia były zawsze, tylko niektórzy nie chcieli z nich korzystać.

nie. nie byly. nauczycile wielokrotnie mieli zwiazane rece.

> Rozumiem, że  mundurek doda im chęci ????

jw.

> [...]
> Poza tym, co Ty znowy z tym biało czarnym? Moje dziecko chodzi do DOBREJ

czyli nie rozumiesz wciaz po co sa mundurki w szkolach prywatnych.

> EOT (bo już mi się znudziło tłumaczenie rzeczy oczywistych i powtarzanie w
> kółko tego samego)

to tez. Twoje tlumaczenie jest nieprzekonywujace. zreszta juz
wczoraj Hermiona napisala najtrafniejszy post. ten mnie w zupelnosci
przekonal.

iwon(K)a

237. Data: 2007-05-16 16:25:53

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bo nie musialy siegac po te nieistniejace.

Nie rozumiem. Po nieistniejące rzeczywiście trudno sięgać. Wystarczy
właściwie wykorzystać istniejące. Albo stworzyć własne.

> nie. nie byly. nauczycile wielokrotnie mieli zwiazane rece.

Bardzo ładna bajeczka. We wszystkich szkołach nauczyciele mieli ręce
"związane" tak samo. Prawo u nas ponoć jest jednakowe dla wszystkich.

> czyli nie rozumiesz wciaz po co sa mundurki w szkolach prywatnych.

No po co? Przecież szkoły prywatne są gorsze (wychowawczo) od państwowych.
Mimo mundurków. Twoje słowa:)))
Anka

238. Data: 2007-05-16 16:32:57

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rozumiem. Po nieistniejące rzeczywiście trudno sięgać. Wystarczy
> właściwie wykorzystać istniejące. Albo stworzyć własne.

otoz to. szkoly wielokrotnie, dyrekacja nauczyceiele nie mialy na tyle
autonomii, prawnych regul, ktore mogly wykorzystac w szkole. detali nie
pamietam, ale czytalam artykul o propozycji zmian po tym slynnym wydarzeniu
(samobojstwo nastolatki). nauczyciel mial miec mozliwosc np bezposredniego
wezwania policji, sadu itp

> Bardzo ładna bajeczka. We wszystkich szkołach nauczyciele mieli ręce
> "związane" tak samo. Prawo u nas ponoć jest jednakowe dla wszystkich.

masz racje "ponoc" takie samo. wystaczy, ze mamusia nauczyla samodzielnego
myslenia i po prawie....
we wszystkich szkolach nie sa te same dzieci. wszystkie szkoly nie sa
jednakowe. tam gdzie potrzeba bylo innego prawa, ono nie istnialo.

> No po co? Przecież szkoły prywatne są gorsze (wychowawczo) od państwowych.
> Mimo mundurków. Twoje słowa:)))

nie. moje slowa takie nie byly. nie wsadzaj mi w usta swoich "wnioskow".

iwon(K)a

239. Data: 2007-05-16 17:17:20

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wydarzeniu
> (samobojstwo nastolatki). nauczyciel mial miec mozliwosc np bezposredniego

Co Ty pleciesz? Jaka autonomia? Wszystkie szkoły państwowe mają taką samą
"autonomię". Obowiązuje ich jedno prawo. Każda mogła i może wezwać policję,
jeśli jest taka potrzeba. Każda mogła i może mieć wewnętrzny regulamin.
Każda już dawno mogła mieć kodeks ubioru. Uważasz, że jednej szkole
państwowej wolno więcej, niż drugiej - kilometr dalej? Uważasz, że młodzież
jest w nich inna? Nie. Dyrektor jest inny i na tym polega cała różnica.
Zmień gazety:)
Anka

240. Data: 2007-05-16 17:43:45

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest w nich inna? Nie. Dyrektor jest inny i na tym polega cała różnica.

kolezanki nauczycielki, ciotke nauczycielke tez? (hint pytanie retoryczne)

EOT z mojej strony.

iwon(K)a

Nawrot rotawirusa w ciagu 2 tygodni
gdzie jakis dobry serwis www o ADHD i Alergii ?
Problemy przed Komunią
Ciekawe zajęcia dla 4-latki,Warszawa
Wrażenia po Komunii?