Jedz kiedy chcesz, a najlepiej dopiero po południu :-)

41. Data: 2015-05-14 13:51:24

Temat: Re: Jedz kiedy chcesz, a najlepiej dopiero po południu :-)
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message
news:op.xymfv6i3mtaby1@tncap.home...

> Tylko gdzie Ty znalazłeś "typical man" w USA ważący 68kg? lol :-)
> Przetłumacz to sobie...

Trefniś - nie, nie napisali typowy mężczyzna - ale po co podawać jakieś
wartości produkcji przez wątrobę na wagę ciała która nie jest wcale typowa?
Bo już to ile z dietą spożywa podają według jakichś statystyk... a przecież
rzadko w USA widzę faceta o wadze poniżej 100kg.

42. Data: 2015-05-14 14:10:17

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-14 o 09:21, Pszemol pisze:
> [...]
> dietary intake of additional cholesterol for a man in the United
> States is 307 mg, which is above the upper limit recommended by the

No ale to i tak nie jest Twoje "mniej niż 10%" z pierwszego posta.

A w naszej wersji wiki piszą tak:

"Pula cholesterolu organizmu człowieka pochodzi ze źródeł pokarmowych
(egzogennych), w zależności od diety 300-500 mg dziennie oraz z
biosyntezy (cholesterol endogenny) 700-900 mg dziennie, a według innych
źródeł nawet 3 g^[10]
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Cholesterol#cite_note-
TW-10> . Produkcja
zachodzi we wszystkich komórkach jądrzastych, lecz głównie w wątrobie
<http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C4%85troba> (60-70%), jelitach
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Jelito> (15%) oraz w skórze (5%)."

A dalej:

"Cholesterol egzogenny pochodzi z diety, przy czym zazwyczaj dzienne
spożycie oscyluje w granicach 0,5-1 g^[17]
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Cholesterol#cite_note-
T-17> . Związek ten
występuje obficie w pokarmach zwierzęcych, natomiast śladowe wręcz
ilości można znaleźć w pożywieniu roślinnym. Bardzo dużą jego ilość
zawiera żółtko jaja
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Jajo_%28biologia%29>^[
17]
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Cholesterol#cite_note-
T-17> .

Jednak nie cały wchłaniany w przewodzie pokarmowym cholesterol pochodzi
z konsumpcji. Związek ten dostaje się do dwunastnicy razem z żółcią
<http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BB%C3%B3%C5%82%C4%
87> wydzielaną przez
wątrobę <http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C4%85troba> (jego masę szacuje
się na 2 g dziennie), a także ze złuszczonym nabłonkiem wyściełającym
przewód trawienny (dobowo około 0,5 g). W rezultacie blisko połowa
wchłanianego cholesterolu nie pochodzi z pożywienia."

I bądź tu człowieku mądry. :)

Wobec takich rozbieżności najlepiej oprzeć się na osobistym doświadczeniu.

> Tylko gdzie oni znaleźli "typical man" w USA ważący 68kg? lol :-)

Może wyszli z założenia, że kobieta to też człowiek? ;)

A serio - waga (BMI) to może być dobry trop, w kwestii prawidłowości
wchłaniania ch.

Pozdrawiam
Ewa

43. Data: 2015-05-14 15:16:17

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2015 o 13:51 Pszemol <P...@p...com> pisze:

(...)
> typowa? Bo już to ile z dietą spożywa podają według jakichś statystyk...
> a przecież rzadko w USA widzę faceta o wadze poniżej 100kg.

Chyba "rzadko w TV" chciałeś napisać?
Bo z tłumaczem tam pewnie nie jeździsz, a i tak byś się osłuchał...

--
Trefniś

44. Data: 2015-05-14 16:31:08

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może wyszli z założenia, że kobieta to też człowiek? ;)
>
> A serio - waga (BMI) to może być dobry trop, w kwestii prawidłowości
> wchłaniania ch.

A ta zależność ma wyglądać jak?

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

45. Data: 2015-05-14 21:01:26

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-14 o 16:31, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-05-14 14:10, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> A ta zależność ma wyglądać jak?

Podejrzewam, że im wyższe BMI, tym większa _szansa_ na wysoki
cholesterol. Ale wiem, słyszałam o przypadkach, że chudeuszom też się
zdarza.

Ewa

46. Data: 2015-05-14 22:57:50

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-14 o 21:01, FEniks pisze:

> Podejrzewam, że im wyższe BMI, tym większa _szansa_ na wysoki
> cholesterol.

A tu http://www.izz.waw.pl/pl/eufic?id=82 takie coś znalazłam:

"U osób otyłych częściej występuje kilka sercowo-naczyniowych czynników
ryzyka, włączając w to nadciśnienie i podwyższone stężenie cholesterolu
we krwi. (...)
Utrata wagi 10 kg może doprowadzić do 15% obniżenia poziomu cholesterolu
LDL i 8% wzrostu cholesterolu HDL."

Ewa

47. Data: 2015-05-15 04:16:11

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> W dniu .05.2015 o 13:51 Pszemol <P...@p...com> pisze:
>
> (...)
>
> Chyba "rzadko w TV" chciałeś napisać?
> Bo z tłumaczem tam pewnie nie jeździsz, a i tak byś się osłuchał...

Masz jakiś problem? Chcesz o tym porozmawiać? :-)

48. Data: 2015-05-15 11:37:49

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> Tylko gdzie oni znaleźli "typical man" w USA ważący 68kg? lol :-)

en.wiki to nie jest amerykańska wiki. to jest anglojęzyczna wiki :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

49. Data: 2015-05-15 14:31:37

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"masti" <g...@t...hell> wrote in message news:mj4epd$dqv$1@dont-email.me...

> en.wiki to nie jest amerykańska wiki. to jest anglojęzyczna wiki :)

No i to by wyjaśnieło sprawę - celne spostrzeżenie, Masti! :-)

50. Data: 2015-05-15 18:27:26

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> we krwi. (...)
> Utrata wagi 10 kg może doprowadzić do 15% obniżenia poziomu cholesterolu

A u palaczy większe ryzyko raka.
Ale to nie palenie wywołuje raka.

Znam kilka osób wręcz chudych za to z galopującym i całkowitym i LDLem
oraz sporo grubasów z wzorcowymi wynikami. Dlatego spory do takich
informacji mam dystans.
Bardziej już jestem zdania, że "medycy" zbyt śrubują normy i jak nie
pohamują w tym szaleństwie, to wszyscy, od urodzenia do zgonu, będziemy
się lekami ładować.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

DLACZEGO warto głosować nawet NIEWAŻNIE. (was: Ile będzie głosów nieważnych?)
Czy alkohol tuczy?
woda i wino
Kiedy ryż zabija?
Kiedy ziemniak zabija?