Re: Jeśli Polański zasługuje na karę...

From: tren R <t...@n...sieciowy>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jeśli Polański zasługuje na karę...
Date: Sun, 11 Oct 2009 09:09:43 +0200
<hanaj1$deq$1@inews.gazeta.pl> <hang17$sn7$2@nemesis.news.neostrada.pl>
<hano6t$phg$1@news.interia.pl> <hanqcv$t14$1@news.onet.pl>
<hanr6h$2cu$1@news.onet.pl> <hanvmk$cf3$3@news.onet.pl>
<hanuo1$1d8$1@news.interia.pl> <hao1gi$gsn$1@news.onet.pl>
<hao13c$41r$1@news.interia.pl> <hao31v$nvp$2@news.onet.pl>
<hao5hm$b1c$1@news.wp.pl> <hao9m3$8jv$1@news.onet.pl>
<haob4p$qk8$1@inews.gazeta.pl> <haobq2$cal$4@news.onet.pl>
<haobd9$fl3$1@news.interia.pl> <haocan$gkg$1@news.interia.pl>
<haof53$k3v$3@news.onet.pl> <hapb0p$3fc$1@news.onet.pl>
<hapgjd$fe8$1@news.onet.pl>
<f...@x...googlegroups.com>
<hapr4j$2rq$12@nemesis.news.neostrada.pl> <hapu8p$gtu$1@news.onet.pl>
<haq2c4$q3o$1@news.onet.pl> <haqegp$p1s$1@news.onet.pl>

Yelo vel Redart pisze:

> Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości

> Widzę, że mi również grozi, że zacznę walić w szanownego
> Edwarda na ślepo ... Na szczęście, jak mi się zdaje, jeszcze
> granicy nie przekroczyłem ... Ale wkurwiony jestem.

a co cię tak wkurwiło? poglądy? chętnie byś je zatem wypalił jakimś
rozżarzonym żelazem jak sądzę? :)

> [...]
> eksponuję 'myśl antysemicką'.
>
> AKrzew:
> No bez przesady, ale naciskom syjonistów się oparł - "Malowanego Ptaka"
> Kosińskiego nie chciał wyreżyserować, zaś "Pianista" nie jest antypolski.
>
> Redart:
> Ba ... Nie jest nawet jednoznacznie antyniemiecki ... I to jest siła tego
> filmu.
>
> Robakks:
> Nie oglądałem "Pianisty" ale domyślam się, że to kolejna historia
> Żyda nakręcona przez Żyda i nagrodzona przez Żydów.
>
> (i tu pierwszy znak zapytania: Żyd - w jakim znaczeniu zostało

a dlaczego miałoby być neutralne? cokolwiek to znaczy "neutralne"?
wg mnie jest to rzeczywiście historia żyda nakręcona przez żyda. co do
nagrodzenia przez żydów nie mam pewności, ale żydowskie źródła podają,
że to może być prawda :)

http://www.midrasz.pl/2003/paz/paz03_02.html

> Nastąpiła krótka wymiana zdań z AK i dalej:
>
> Redart:
> robakks - weż Ty moze obejrzyj tego 'Pianistę', co ?
> Film jest bardzo dobry, z wyraźnym klimatem 'polskiego kina'
>
> Robakks:
> Twoja wypowiedź Drogi Redarcie zawiera co najmniej 3 elementy ważne:
> 3. Nawoływanie do obejrzenia filmu "śmierdzącego czosnkiem",
>
> Redart:
> Jakbyś napisał 'szkoda mi czasu' to bym zrozumiał.
>
> ***
>
> Dodatkowy komentarz dla niezorientowanych:
> 'śmierdzący czosnkiem' - to typowy element retoryki
> [...]

"typowy" - ale bardziej by mnie poruszyła odpowiedź dotycząca nie
formalnej strony wypowiedzi i typowości bądź nietypowości używanych
argumentów. śmierdzenie czosnkiem, nie jest miłe, ale to co ty
wyprodukowałeś intelektualizując to, wydaje mi sie być jakoś drastycznie
nieadekwatne do sytuacji.

> Można by tego typu argumentację wprost przenieść
> na grunt polski do postaci takiej: "Nie będę oglądał filmu
> Wajdy/Kieślowskiego/Zanussiego/Holland/Kondratiuka/.
..
> bo zalatuje bimbrem/jabolem".

z tego co wiem, to część z nich zalatuje bimbrem pędzonym na czosnku.
a ja zalatuję śliwowicą, bo wczoraj wypróbowałem moją pionierską
produkcję. wchodzi jak burza. działa jak burza. wychodzi... sprawnie :)

ale wracając - jeśli ktos powie, że nie będzie oglądał polskich filmów
bo śmierdzą mu selerem, nie będę chciał go za to zakneblować.
śmierdzą mu i już. nie musi ich oglądać.
głupio by mi było wmawiać mu, że te filmy pachną arbuzami.

> Niedorzeczne ? Groteskowe ? Oczywiście.
> A 'polska świnia' ? 'polnische schweine' ?
> Już mniej, prawda ? Dlatego mniej, że tego epitetu
> używano w stosunku do nas w obozach koncentracyjnych.

popełniasz nadużydcie :)
nikt tu nie mówi o żydowskich świniach.
padały stwierdzenia czy coś jest żydowskie czy nie.
natomiast ty zdajesz się iść zdecydowanie dalej - i twierdzisz, że
stwierdzenie tego prostego faktu to analogia do splunięcia komuś w
twarz. ich protestiere.

> Można oczywiście przypuszczać, że Edward nie użył tego
> 'argumentu' jako 'świadomy antysemita', tylko uległ
> stereotypom, memom, czy jak to tam zwać i mu się
> 'wymsknęło'. Wtedy będzie można uznać, że
> w chwilach zapomnienia zdarza mi się używać 'niewłaściwej
> antysemickiej retoryki'. Sam jestem ciekaw, co Robakks
> z tym dalej zrobi.

a ja jestem ciekaw co ty z tym zrobisz dalej.
z żydowskim pozdrowieniem :)

tren R