Jest całkiem nieźle

81. Data: 2009-12-09 01:53:03

Temat: Re: Jest całkiem nieźle
Od: "Magdulińska" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michal" <6...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hfms4u$p13$1@inews.gazeta.pl...

> Jaka obiektywna? Moja! :)
> Moi potomni już mnie oceniają.
>
> --
> pozdrawiam
> michał

Moja "najmojsza" :D
Tata aja, czy Tata be? :D

82. Data: 2009-12-09 01:56:05

Od: "Magdulińska" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powtarzanie się, to Twoja maniera, ale mniejsza z tym.
> Dostrzegam różnicę. Oceniam ludzi pod kątem ich autoprezentacji, według
> swoich kryteriów. Ty możesz te opinie uważać za fałszywe, ale to nie jest
> ogół. Ocenianie ludzi jest ok. Co Ci do głowy strzeliło, że nie jest!
> Wszyscy oceniamy. :)
> Nie da się nie oceniać, skoro z kimś się rozmawia. Jest relacja - jest
> ocena. Nie ma relacji - nie ma oceny. Hello! Obudź się! :)
>
> --
> pozdrawiam
> michał

Wiem, o co chodziło Chironowi.
Np. Kochasz lub lubisz kogoś i ten ktoś popełni błąd, źle się zachowa. Nagle
tej osoby nie przestaniesz kochać/lubić, ale ocenisz jej zachowanie jako
złe.
Albo .. kogoś wręcz bś rozszarpał i ten ktoś zrobi coś miłego/dobrego -
nagle nie pobiegniesz do tej osoby i jej nie uściskasz - uznasz tylko, że
zachowała się ok.

83. Data: 2009-12-09 01:57:21

Od: "Magdulińska" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobrze napisałaś. To jednak nic nie zmienia, że i tak oceniamy. Dla
> własnej potrzeby (aby podjąć decyzję o rodzaju nawiązywanej relacji),
> czasem dla potrzeby innych (ploteczki, ostrzeżenia).
> Oceny są subiektywne i dla równowagi psychicznej każdemu oceniającemu
> niezbędne. Na ocenianego zaś po tym, kiedy takie sub-opinie do niego
> docierają, mają wpływ kształtujący samoocenę. W te albo wewte. Lustro
> społeczne to się nazywa. :)
>
> --
> pozdrawiam
> michał

Też prawda - oceniamy mimo woli.
Natura człowieka...

84. Data: 2009-12-09 08:08:21

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdulińska" <m...@o...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> To rzucaj :D

Ja rzucam, a Ty wybierasz CEL
W kogo, w co i/lub po co. Zgoda? ;)
konkretnie:
gramy aby grać czy gramy by wygrać?
Rozumiesz mnie? ;)* -- Ed

85. Data: 2009-12-09 08:45:29

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdulińska wrote:

> [...]
> Albo .. kogoś wręcz bś rozszarpał i ten ktoś zrobi coś miłego/dobrego
> - nagle nie pobiegniesz do tej osoby i jej nie uściskasz - uznasz

Może Chironowi o to chodziło, choć mnie się wydaje, że nie. Mnie natomiast
chodziło o co innego, kiedy pisałem o ocenianiu. :)

michał

86. Data: 2009-12-09 08:53:50

Od: "Magdulińska" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> "Magdulińska" <m...@o...pl>

> Ja rzucam, a Ty wybierasz CEL
> W kogo, w co i/lub po co. Zgoda? ;)
> konkretnie:
> gramy aby grać czy gramy by wygrać?
> Rozumiesz mnie? ;)* -- Ed
mhmmm - a co jest do wygrania? ;)

87. Data: 2009-12-09 09:00:48

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdulińska wrote:

> Też prawda - oceniamy mimo woli.
> Natura człowieka...

I nie ma potrzeby owijania tego w bawełnę.
Podejrzewam, że Chironowi chodzi o inną kwestię. Towarzysko (także tu na
grupie) nagannym może być publiczne (doskwierające jest to, że wypowiadane
wobec innych) "ocenianie" osób, gdzie jakimś zakamuflowanym celem jest
dokopanie/zrobienie przykrości ocenianemu. Być "ofiarą" takiego "biczowania"
nikt by nie chciał, myślę. Każdy z nas wolałby zapewne, żeby ocena była
owszem, ale pozytywna.
No niestety, na pozytywną ocenę trzeba sobie u danej osoby zasłużyć. Bywały
tu na grupie i bywają osoby, które swoją postawą i zachowaniem mają uznanie
większości. Te osoby zasłużyły sobie na to. Nikt im żadnej łaski nie robi.
Więc jeśli Chiron czuje się fałszywie oceniany przez kogoś, to dlatego, że
tak właśnie dał się jemu poznać.

michał

88. Data: 2009-12-09 09:12:11

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdulińska" <m...@o...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> mhmmm - a co jest do wygrania? ;)

Do wygrania jest:
prawda, fałsz, kłamstwo, miłość, nienawiść, obojętność, szacunek,
pogarda, dobro, zło, radość, smutek, sytość, głód, euforia, furia,
fortuna, bieda, śmiech, rechot, budowanie, niszczenie, razem, osobno,
praca, zabawa, pasożytnictwo,, orgazmy, asceza, mądrość, głupota,
empatia, ksobność, serdeczność, psychopatia, życie, śmierć... :-)
wybięraj ;)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~ c:psf,psp
miłośnik mądrości i nie tylko :)

89. Data: 2009-12-09 10:49:45

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie da się nie oceniać, skoro z kimś się rozmawia. Jest relacja - jest
> ocena. Nie ma relacji - nie ma oceny. Hello! Obudź się! :)

problem polega na tym, że projektujesz swoje zachowania na innych- i piszę
to całkiem poważnie. To Twoje "wszyscy", "każdy". A ja np nie oceniam ludzi.
Ba! Wielu innych ludzi też tak postępuje: potrafi ocenić poszczególne
zachowania ludzkie, lecz zakłada, że i tu może się mylić- jednak z oceną
człowieka to za wiele wspólnego nie ma.
Na przykład: gdybyś napisał, że przestraszyłeś się żula i uciekłeś- to
zapewne bym sobie pomyśla, że w_tej_sytuacji_zachowałeś_się_tchórzliwie.
Jednak nie wynika z tego, że Ty, michale jesteś tchórzem. Może i nei jesteś.
Może w innych sytuacjach- nawet podobnych do opisywanej- zareagowałeś
bohatersko- przecież to możliwe. A może raz reagujesz ucieczką, raz
podejmujesz wyzwanie- nie wiem. Nazwanie Cię więc tchórzem na podstawie
takiego np opowiadania było by nadużyciem. Ty jednak uparcie generalizujesz,
przez co dochodzisz do fałszywych wniosków

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

90. Data: 2009-12-09 10:57:26

Od: "R e d a r t" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdulińska" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wiem, o co chodziło Chironowi.

Serce roście, jak popatrzeć, jak wspaniale się rozwijają uczestnicy tej
grupy ;)
;)

Hop! Ša! Ša!
DOPIERO CO...