Kaczka dzika - prośba o przepis

1. Data: 2011-12-22 20:15:54

Temat: Kaczka dzika - prośba o przepis
Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Dajcie jakiś przepis na dziką kaczkę, bo dostałem 3 sztuki i nie wiem co
z tym zrobić.

Przepis musi być prosty, bo jestem dość leniwy :)

W zeszłym roku też dostałem pare kaczek - upiekłem w piekarniku, ale nie
dało się tego zjeść - mało mięsa i do tego suche jak pieprz...

Pozdrawiam,
MW

2. Data: 2011-12-22 21:15:04

Temat: Re: Kaczka dzika - prośba o przepis
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

To zrób je, jak w zeszłym roku, ale przed włożeniem do piekarnika
obłóż suto plastrami tłustego boczku albo nawet słoniny. Mięsa od tego
nie przybędzie, ale soczystości - tak.

Ania

3. Data: 2011-12-22 22:25:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Dec 2011 21:15:54 +0100, wolim napisał(a):

> W zeszłym roku też dostałem pare kaczek - upiekłem w piekarniku, ale nie
> dało się tego zjeść - mało mięsa i do tego suche jak pieprz...

Dziki drób musi SKRUSZEĆ, nie przyrządza się go od razu.
--
XL

4. Data: 2011-12-22 22:40:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> W zeszłym roku też dostałem pare kaczek - upiekłem w piekarniku, ale nie
> dało się tego zjeść - mało mięsa i do tego suche jak pieprz...

http://www.niam.pl/pl/artykul/1327-dzikie_ptactwo_ze
_staropolskiego_stolu

"(...)Mięso dzikiego ptactwa charakteryzuje się ciemnym kolorem, lekko
kwaskawym smakiem i specyficznym zapachem. Jest ono twardsze niż mięso
drobiu, gdyż włókna mięsa są grubsze, a tkanka jest przerośnięta ścięgnami
i błonami. Z tego powodu po uboju musi ono dojrzewać w zależności od
gatunku od kilku dni nawet do dwóch tygodni.
(...)Dzika kaczka - mięso tego ptaka powinno skruszeć ok. 10 dni, a
następnie można je dusić w winie, piec naszpikowane lub przygotowywać z
niego zupy. Zazwyczaj podaje się kaczkę z kaszą gryczaną."

--
XL

5. Data: 2011-12-23 03:31:46

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-22 23:25, XL pisze:

> Dziki drób musi SKRUSZEĆ, nie przyrządza się go od razu.

Spoko. Leży od kilku dni w zamrażarce...

6. Data: 2011-12-23 03:53:43

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-22 21:15, wolim pisze:
> [...]
>
> W zeszłym roku też dostałem pare kaczek - upiekłem w piekarniku, ale nie
> dało się tego zjeść - mało mięsa i do tego suche jak pieprz...

A jeszcze jedno - te kaczki mają trochę takich czarnych "włosków" pod
skórą, których nie da się wyskubać ani opalić. Co z tym zrobić?

7. Data: 2011-12-23 08:04:56

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-22 21:15, wolim pisze:

> Dajcie jakiś przepis na dziką kaczkę, bo dostałem 3 sztuki i nie wiem co
> z tym zrobić.

Mam kilka starych, dobrych przepisów, czy któryś z nich chcesz?
1. Kaczka faszerowana po francusku,
2. Kaczki faszerowane z sosem truflowym lub maderowym,
3. Kaczka duszona z oliwkami,
4.Kaczka duszona w sosie kaparowym,
5.Kaczka duszona na czerwonym winie,
6. Kaczka duszona z marmeladą (pis. oryginalna) z jabłek,
Polecam szczególnie trzy ostatnie, łatwe i smaczne.
Są jeszcze kaczki z rzepą, z pomidorami, z czerwoną kapustą duszona, z
grzybami (b. dobra, robiłam), z pieczarkami, "na dziko" (też dobra,
korzenna), "a la Jardiniere" i "rulada" z kaczek. A także na zimno "a la
Jockey Club". Jeśli chcesz coś z tego, to wklepię - przepisy rodzinne
oraz z książki Maryi Ochorowicz-Monatowej z 1909 r.
--
Bbjk

8. Data: 2011-12-23 10:47:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Dec 2011 04:53:43 +0100, wolim napisał(a):

> A jeszcze jedno - te kaczki mają trochę takich czarnych "włosków" pod
> skórą, których nie da się wyskubać ani opalić. Co z tym zrobić?

Nie przesadzaj.
--
XL

9. Data: 2011-12-23 11:29:15

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-23 11:47, XL pisze:

> Nie przesadzaj.

Czyli co? Jadalne toto? Wątpię, żeby moja małżonka się skusiła :)

Pozdrawiam,
MW

10. Data: 2011-12-23 11:57:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Dec 2011 12:29:15 +0100, wolim napisał(a):

> Czyli co? Jadalne toto? Wątpię, żeby moja małżonka się skusiła :)

"Zamaluj" pastą z miodu z oliwą i przyprawami, polewaj sosem i zagęszczaj
go podczas pieczenia, skórka przyrumieni się ladnie i nie będzie widać.

--
XL

To po to urlop przedswiateczny?
Kompot z suszu
NTG pl.soc.rodzina
Święta bez Panslavisty w pl.rec.kuchnia :-(
Przygotowania do świąt...