Re: Kara smierci powinna byc przywrocona !

Data: 2001-07-17 11:29:08
Temat: Re: Kara smierci powinna byc przywrocona !
Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl>

Użytkownik "Radoslaw Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> napisał w wiadomości
news:9iufo9$51o$1@news.tpi.pl...

/.../
> Ani proste, ani tanie, ani skuteczne ;) Juz to przerabiano i Gulagi (gdzie
> wiekszosc stanowili pospolici przestepcy) ekonomicznie nie potrafily
> na siebie zarobic.

Kwestia organizacji - mogę zrobić biznes plan i łatwo wykazać że się opłaca.
Ale dopiero po wakacjach ;-)

>A z kopalni mozna zwiac, wiec zapomnij o dwoch
> straznikach,

Z głębokości powiedzmy 200 m - inaczej niż szybem trudno. A jak w szybie nie
będzie windy? 200 m po ścianie szybu - trzeba by niezłego zawodnika. Tak
naprawdę to od środka zwyczajnie się nie da - wystarczy dodatkowy prosty
system alarmowy przy próbie sforsowania szybu. Da się co najwyżej od
zewnątrz - pomoc osób trzecich. A to można załatwić bardzo prosto. Przy
wspomnianym szybie umieścić np. duży, zwyczajny posterunek policji, lub
jednostkę wojskową (która nie zajmowała by się bynajmniej szybem - bo ten
jest bezobsługowy - ale przez sam fakt swojej obecności i izolacji terenu
uniemożliwiała by sforsowanie od zewnątrz. :-)

>poza tym utrzymanie gotowosci kopalni tez kosztuje
> mase pieniedzy (wentylacja szybow, metan itp.), wiec to zaden biznes
> dla panstwa ;))

jakie utrzymanie - jakiej gotowości???
dawno, dawno temu - wydobywano węgiel bez utrzymywania gotowości i bez
drogich systemów wentylacji. Jaki problem w tym przypadku do tego wrócić ?

> Nie ma szans, ile oni wegla tymi kilofami by wykopali? :)

Chyba się nie zrozumieliśmy. Nie jest to metoda na zapewnienie
bezpieczeństwa energetycznego kraju, ale na izolację najcięższych
przestępców w sposób minimalizujący koszty, a nawet zapewniający minimalne
zyski.
Jeszcze:
- kopalnia w systemie "średniowiecznym" - koszty minimalne
- ochrona - koszty minimalne
- żarcie - koszty minimalne

Wielkość urobku - też minimalna, ale myślę że spokojnie pokrywająca opisane
wyżej koszty.

Byłem ostatnio w Wieliczce (nota bene - spora część trasy turystycznej jest
podobno przystosowana dla ON !) - i zdziwił byś się ile można wykopać przy
pomocy prostych narzędzi.

Pozdrawiam
Leszek M.