Re: Katulowisko - Czyli jak pisać o przyrodzie

Data: 2005-05-18 02:01:34
Temat: Re: Katulowisko - Czyli jak pisać o przyrodzie
Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl>

Uwaga! Długie.

> Hejka. Sympatyczna stronka. :-) Nie mogłem sobie odmówić przeczytania o
> wyprawie nadbużańskiej.
> Pozdrawiam autochtonicznie Ja...cki

Witam!
No nareszcie jakaś rozsądna wypowiedz.
Nie zdawałem sobie sprawy z tego że włozyłem "kij w mrowisko", a może w bagno,
kiedy polecałem Wam witrynę Ktuli.
Czepiacie się drobiazgów, i totalnie krytykujeie brak fachowości. Ludzie czy
ktoś z Was, po za Dirkiem, poświęcił choć trochę czasu i fatygi aby przeczytać
chociaż jedną z podstron.
Żeby nie być gołosłownm zacytuję jeden z "mocnych argumentów":

> Weszlam, po trzech min wyszlam...mnie tam nic nie urzeklo. Za malo
> konkretów, za duzo wodolejstwa...ale zerkalam tylko na "kwiaty ogrodowe",
> moze gdzie indziej jest ciekawiej?

Albo inny "mocny argument"

> No Katula Googli raczej nie ma.

No prosze, Katula jest po prostu głąb i nieuk !!! - nie zna nazwy jakiegoś
owocu, za duzo wody leje, nawet googli nie ma...
Patrzcie Wielmozne Panstwo - jak ona w ogóle SMIE pisac o przyrodzie !!!

A już Basia przechodzi samą siebie:

> Niektórzy z nas właśnie próbują stworzyć coś na lepszym poziomie, czyli
> TaBazę.
> I właśnie dlatego wydaje mi się, że mam prawo do krytyki.

Identycznie działasz jak taki jeden opalony facet z Samoobrony. Niektórzy coś
tam tworzą, a on tylko krytykuje i też twierdzi że ma takie prawo.

A Kaśka mnie dobiła swoim spostrzeżeniem:

> Męczące na dłuższą metę.
> Ja odniosłam wrażenie, że autorka to mieszczuch, który przeniósł się na wieś
> i chce być bardziej prosta i wiejska niż mieszkańcy wsi normalnie są.

Kasiu, podejrzewam że sama pochodzisz ze wsi i znasz tę prostotę, lecz ja na
miejscu tych mieszkanców wsi obraził bym się na Ciebie. Teraz zaś mieszkasz w
jakimś mieście, bo Twoja reakcja jest typowa dla byłych mieszkańców wsi którzy
zapomnieli o swoich korzeniach. Znam takie osoby z autopsji, jak budowałem swoje
Mikro jezioro, to jedyny problem ze zgodą na jego budowę, taki był wymóg
Spółdzielni Mieszkaniowej, miałem z dwiema sąsiadkami, byłymi mieszkankami wsi
pod Warszawskiej. Zerknij tutaj: http://www.mikrojezior.met.pl/ --> HISTORIA
a dowiesz się jakimi argumentami serwowały.
Tu nie trzeba mieć wrażenia, Katula wcale nie ukrywa że jest z miasta.

Konkludując, wydaje mi się że większość z wypowiadających się w tym wątku po
prostu zazdrości Katuli tej swobody i żywiołowości w opisach miejsc, wydawało by
się banalnych, jakim jest np: opis okolic jej "włości" leżących w jednym z
bardziej uprzemysłowionych regionów Polski, jakim jest Ziemia Dolnośląska. Że
potrafi się cieszyć byle źdźbłem trawy czy czy dmuchawcem lub najzwykleszymi
grzybkami na spruchniałych pniach drzew. Zazdościcie jej tej radości jaką Katula
czerpie ze spaceru po zwykłej łące ze swoimi psami i kotem, niezależnie od aury
i od pory roku.
Jak mało jest w dzisiejszych zwariowanych czasach takich wrażliwych ludzi jak
Katula, która potrafi jak nikt inny obserwować otaczającą nas Przyrodę, mało
obserwować, potrafi bardzo ciekawie i zajmująco o niej pisać.
Ludzie wyjżyjcie zza swoich "czterech płotów" (parafrazując cztery ściany)
otaczających wasze ogrody i zobaczciem że poza grządkami i klombami jest jeszcze
prawdziwa Przyroda wokół Was.
Że nie jest ważne jak się te rosliny czy zwierzęta fachowo nazywają. Ważne
natomiast jest to, że one jeszcze są wokół nas, tylko trzeba je chcieć i umieć
zobaczyć. I właśnie o tym traktuje witryna Katuli.
Trzeba tylko poświęcić jej trochę więcej czasu niż 3 min i na tej podstawie ją
negować. Ta witryna to nie encyklopedia rośli lub zwierząt, to opowieści o
Polskiej Przyrodzie i osobistych przeżyciach z nią związanych.

Pozdrawiam
Paweł Woynowski