Kawa ziarnista

21. Data: 2012-04-11 16:35:37

Temat: Re: Kawa ziarnista
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Apr 2012 14:54:52 +0200, pwz napisał(a):

> W dniu 2012-04-11 14:36, Bbjk pisze:
> (...) _dobrej_ kawy rozpuszczalnej.(...)
>
> To oksymoron. Nie ma czegoś takiego.

Oczywiście, że nie ma.

--

XL wiosenna

22. Data: 2012-04-11 16:50:29

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-11 17:36, Zbyszek Zarzycki pisze:

> Sprawdź w sklepach z kawą i pytaj o kawę liofilizowaną próżniowo, a nie
rozpuszczalną.

Ok, dzięki, rozejrzę się, pewnie nie będzie jak dobre espresso, ale
lepsza od tego, co nieraz się napatoczy gdzieś w trasie.
--
.

23. Data: 2012-04-11 18:09:05

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Kwi, 17:36, Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> wrote:

> Sprawdź w sklepach z kawą i pytaj o kawę liofilizowaną próżniowo, a nie
rozpuszczalną.
> Na wygląd to taka w stosunkowo dużych, nieregularnych grudkach.
> W Wawie, kiedyś (tj. ponad 5 lat temu) była taka w sklepie na Smoczej.

Chodzi ci o taką, jak Jacobs Cronat Gold? O grudki, a nie proszek czy
granulki?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liofilizacja

Przecież takich kaw jest dużo w sprzedaży... I faktycznie, są lepsze
niż "zwykłe" kawy instant...

Ania

24. Data: 2012-04-11 22:45:13

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-11 18:35, Ikselka pisze:

> Oczywiście, że nie ma.

Ja piję tylko mieloną kawę FORT za ok. 3 zł. Żadna kawa oprócz tej mi
nie smakuje.

--
animka

25. Data: 2012-04-11 23:12:16

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-12 00:45, Animka pisze:

> Ja piję tylko mieloną kawę FORT za ok. 3 zł. Żadna kawa oprócz tej mi
> nie smakuje.

A jak ją zaparzasz?

26. Data: 2012-04-11 23:22:13

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-12 01:12, Aicha pisze:

> A jak ją zaparzasz?

Normalnie, zalewam w szklance. Nie narzekam.
Expressu nie mam juz gdzie postawić nawet jakbym go chciała.

--
animka

27. Data: 2012-04-11 23:33:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Apr 2012 01:12:16 +0200, Aicha napisał(a):

> A jak ją zaparzasz?

Swietna jest kawa parzona w kafetierze tego typu:
http://tiny.pl/hp55p

--

XL wiosenna

28. Data: 2012-04-12 05:59:32

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 11 kwietnia 2012 20:09:05 UTC+2 użytkownik czeremcha napisał:

> [...]
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Liofilizacja
>
> Przecież takich kaw jest dużo w sprzedaży... I faktycznie, są lepsze

Zdefiniuj dużo. Jacobs, Nescafe i reszta tego towarzystwa, jaką widać w
supermarketach, zarzuciła tą technologię jeszcze w ubiegłym wieku na rzecz
chemicznego odwadniania (prawie identycznego z naturalnym....P
Nawet te duże granulki często są chemiczne i sztucznie formowane - zauważ że są
regularne, czegóż się nie zrobi dla zwiększenia sprzedaży (dla mnie szczyt to farba
do jajek aby wyglądały na wiejskie).
Aczkolwiek tak dawno zarzuciłem kawy rozpuszczalne (właściwie to nigdy mi nie
pasowały), że może wróciło względnie dobre i Jacobs Cronat Gold jest taka jak "za
Gierka".

--
ZZ@private

29. Data: 2012-04-12 06:12:52

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-11 20:09, czeremcha pisze:

> [...]
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Liofilizacja
>
> Przecież takich kaw jest dużo w sprzedaży... I faktycznie, są lepsze

Takie to znam, ostatnio próbowałam Douwe Egberts i włoską Mokarico Noir,
ta z rozpuszczalnych wydała mi się najlepsza, ale szukam nadal. Pijam je
rzadko, awaryjnie, chciałabym znaleźć w miarę przypominającą prawdziwą,
bo poranna kawka o świcie to mój stały punkt dnia, a i później też chętnie.
--
B.

30. Data: 2012-04-12 07:55:08

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 07:59, Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> wrote:

> Nawet te duże granulki często są chemiczne i sztucznie formowane - zauważ że są
regularne, czegóż się nie zrobi dla zwiększenia sprzedaży

Nie zauważyłam tej regularności...

Ania

Prezent
Robot kuchenny