Kefir dobry na wszystko!

161. Data: 2018-05-29 10:01:46

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-28 o 09:52, XL pisze:
> Widziałeś te krowy pasące się na tej trawie? - czy raczej stojące w oborach
> rządkiem, pod dachem, całe życie, co jest tu właśnie kluczowe? No bo
> właśnie tak wygląda dziś chów bydła mlecznego - obora i pasza pod nos. To
> jak te krówska mają sobie a masłu tę witaminę D?

Tutaj w Wielkopolsce (rejon Konina), w sezonie na łąkach widać całe
stada krów. Do obór napędzane tylko na czas udoju.

162. Data: 2018-05-29 10:35:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> A on myśli że wygrał los na loterii rodząc się gdy już tylko po
> prawdziwej białej pozostały tylko opowieści..

I je ze smakiem te naszpikowane fosforem białkowe hydrolizaty w sztucznych
osłonkach - i jaki szczęśliwy! A my mu chcemy to jego szczęście odebrać (w
jego przekonaniu).

> Raczej skrajna irracjonalna niechęć do wszystkiego co PRLowskie. Wg nich
> w sklepach/kioskach nie było papieru bo ten szedł do kiełbas, których to
> kiełbas także zresztą nie było...

Ano bo generalnie WSZYSTKO szło do ,,przyjaciół" ze wschodu. Ten papier też.

Przede wszystkim zaś węgiel, mięso, cukier i zboże. A my - kartki na to
mieliśmy dlatego.

--
XL

163. Data: 2018-05-29 10:40:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Na to właśnie wygląda. Co tam dzisiaj kogoś obchodzą amatorskie uprawy
> drzew owocowych, ma być szybko, dużo i przy najmniejszym nakładzie środków.

Kiedyś polskie jabłka były wręcz rozdrapywane na Zachodzie. Odkąd nasi
mondrzy inaczej sadownicy uprawiają te same odmiany, co tam - kicha. Po co
Zachodowi jabłka takie jak wszędzie. Czyli - odmiany przemysłowe, bez
aromatu, bez smaku.
Ach - gdzie te Kosztele i inne ww., no gdzie?...

> Niestety, nie potrafię Ci pomoc. Ogrodnikiem(;-)) jestem zaledwie od
> paru lat, tak że i moja wiedza na te tematy jest szczątkowa,
> przynajmniej u mnie w ogrodzie nie ma takiej jabłoni.

Szkoda. Pisałam nawet do Instytutu Sadownictwa.

--
XL

164. Data: 2018-05-29 10:41:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Tutaj w Wielkopolsce (rejon Konina), w sezonie na łąkach widać całe
> stada krów. Do obór napędzane tylko na czas udoju.

Ewenement.

--
XL

165. Data: 2018-05-29 11:02:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Ewenement.

Chyba poszukam wyrobów ze Strzałkowa...

--
XL

166. Data: 2018-05-29 11:28:35

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Niechęć jest całkowicie racjonalna.

>Wg nich (??)

Skoro kiełbas nie było to skąd taki zachwyt nad krakowską i białą ?

Jak słucham tego waszego zachłystywania się gloryfikacją wszystkiego tylko bo polskie
(bo przecież o to chodzi a nie o prl..) to czuję że ja przez kilkadziesiąt lat życia
miałem jakiś holograficzny sen z którego w końcu zostałem wybudzony a inni jeszcze
nie.

Do młodzieży która nie przeżyła PRLu: Cieszcie się że nie musieliście doświadczać
tego gówna. Ja mam rację a nie oni. Kropka.

A teraz rozwińcie skrzydła wyobraźni wszyscy patrioci z lewa i z prawa i zalejcie
mnie przepisami z tamtych lat które spowodują że przestanę dłubać w nosie i zacznę
was traktować poważnie....))

Do tego kto napisał "młodzieńcze" do mnie : Zrobiłeś mi dzień.
Jesteś niezły. Kłaniam się.

167. Data: 2018-05-29 11:36:15

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-29 o 10:35, XL pisze:

> Przede wszystkim zaś węgiel, mięso, cukier i zboże. A my - kartki na to
> mieliśmy dlatego.

pierwsze kartki powojenne zniesiono w 1953 roku
Drugie kartki w postaci bonów ba cukier (tylko cukier) wprowadził
Jaroszewicz w 1976 czyli 26 lat żyliśmy bez kartek a eksport był cały
czas...
A kartki na mięso? to był jeden z sierpniowych postulatów strajkujących
stoczniowców (i nie tylko). Urzedowo wprowadzono jakoś w zimie (luty?)
1981 i stopniowo rozszerzano listę towarów reglamentowanych.
Aha, taka zagadka - jak się nazywał towar który nigdy nie był
reglamentowany a sprzedawano go tylko po jednej sztuce na obywatela a na
dodatek za okazaniem kwitu z USC? :) nie, nie obrączki (zresztą są ich
dwie a to był pojedynczy egzemplarz)
pozdr
Stefan

168. Data: 2018-05-29 11:58:50

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun napisał:

> Widzisz PRL też mi wiele obrzydził, np gorzałę

No proszę, ludzie na ogół uważają, że za PRL łatwo było popaść
w pijaństwo, a system ten wzmacniał ciągoty do kieliszka. A tu
niespodzianka -- znalazł się jeden taki, którem PRL obrzydził.
Niektórzy zawsze wszystko odwrotnie...

--
Jarek

169. Data: 2018-05-29 12:51:44

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>.... kartki w postaci bonów ba cukier (tylko cukier) wprowadził
> Jaroszewicz w 1976 czyli 26 lat żyliśmy bez kartek a eksport był cały
> czas...

A nie w 78?
W 76 były tylko kilometrowe kolejki po cukier.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

170. Data: 2018-05-29 13:12:10

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pyta:

> A nie w 78?

Nie.

> W 76 były tylko kilometrowe kolejki po cukier.

Nie tylko.

Jarek

--
Czerwony Radom pamiętam siny