Kiszona kapusta

1. Data: 2003-11-20 10:30:25

Temat: Kiszona kapusta
Od: "Darek Firlej" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym zrobic sobie kapusniak. Jednak jestem z dala od Polski
i nie mam mozliwosci kupic kiszonej kapusty.
Jak zrobic kiszona kapuste?
Czy tylko kapusta i sól?
Jesli tak, to jakie proporcje?
Jesli nie to co jeszcze?
A tak wogole, to witam wszystkich, bo to moj pierwszy post na tej grupie.

Darek Firlej
www.MagazynAkwarium.pl
www.akwarystyka.pl

1. Data: 2003-11-20 11:10:45

Temat: Re: Kiszona kapusta
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Darek Firlej:
> Chcialbym zrobic sobie kapusniak. Jednak jestem z dala od Polski
> i nie mam mozliwosci kupic kiszonej kapusty.
> Jak zrobic kiszona kapuste?
> Czy tylko kapusta i sól?
może wystarczyć. No i trochę wody może się przydać, choć na ogół nie trzeba.

> Jesli tak, to jakie proporcje?
może ktoś bardziej oblatany wie, ja robiłem kapustę kiszoną wg papieru
pod koniec lat 70tych. Papierek zginął w pryeprowadzce.

> Jesli nie to co jeszcze?
marchewka jest też niezła.

Gdzie mieszkasz? Kiszoną kapustę widziałem prawie wszędzie, z Bushlandem
włącznie.

Waldek

1. Data: 2003-11-20 11:10:58

Temat: OT Re: Kiszona kapusta
Od: "*madzik*" <m...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Firlej" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> Chcialbym zrobic sobie kapusniak. Jednak jestem z dala od Polski

Witaj, o Bracie W Biedzie :-)

Wcale nie jest latwo zyc bez czegos tak prymitywnego i oczywistego jak
kiszona kapusta ;-))))

PS. A sprawdzales juz archiwum? Tam cos powinno byc....

--
Pozdrawiam cieplo,
Magda,

1. Data: 2003-11-20 11:15:48

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesli nie to co jeszcze?
> A tak wogole, to witam wszystkich, bo to moj pierwszy post na tej grupie.

Witaj,

Niedawno cytowalam ten przepis: http://tinyurl.com/vgw2
Warto go wyprobowac.

PS. O ile sie nie myle, swoj post wyslales w HTML'u? Lepiej zmien
ustawienia.

Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-11-20 12:47:49

Od: "JLoaf" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Darek Firlej wrote:
> Chcialbym zrobic sobie kapusniak. Jednak jestem z dala od Polski
> i nie mam mozliwosci kupic kiszonej kapusty.
> Jak zrobic kiszona kapuste?
> Czy tylko kapusta i sól?

Przynajmniej ja tak robię. Poza kapustą i solą nie ma nic innego. Jakie
proporcje? Na oko. Wsypujesz pokrążaną kapustę do miski i posypujesz trochę
solą (trochę), mieszasz i próbujesz czy jest dobra (nie może być za słone).
Później wkładasz tak przygotowaną kapustę do słoika mocno ją ugniatając.
Zakręcasz i odstawiasz na dwa-trzy tygodnie i gotowe. Polecam.

Jacek.

1. Data: 2003-11-20 15:36:57

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Firlej" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> Chcialbym zrobic sobie kapusniak. Jednak jestem z dala od Polski
i nie mam mozliwosci kupic kiszonej kapusty.

A gdzież to Cię tak Dareczku na koniec świata poniosło?

> [...]
> Jesli nie to co jeszcze?
> A tak wogole, to witam wszystkich, bo to moj pierwszy post na tej grupie.

Zasadniczo tylko kapusta i sól, ale można dla podbarwienia dodać odrobine
utartej marchwi...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-11-21 03:07:56

Od: "Darek Firlej" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzież to Cię tak Dareczku na koniec świata poniosło?

Singapurek

Dziekuje wszystkim za pomoc

Darek Firlej
www.MagazynAkwarium.pl
www.akwarystyka.pl

1. Data: 2003-11-21 05:30:21

Od: "Darek Firlej" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilem tak:
Pokroilem drobniutko 2 główki.
Wsadzalem do garnka (dosc duzego) i przesypywalem solą.
Warstwa (tak ok 2cm) kapusty i garsc soli.
W sumie wyszlo pół garnka.
Mam obawy.
Po kilku godzinach soki pusciły i teraz cała kapusta jest pod wodą.
OK. Ale jak zanurzyłem palec i polizałem, to mało mnie nie skręciło. Chyba
przegiąłem z solą. I co teraz? Dorzucic do pełna (teraz jest pół garnka)
kapusty?
Cholera, chyba kupie sobie krewetki, bo juz mnie szlag trafia
z tym kapusniakiem :) :)

Darek Firlej
www.MagazynAkwarium.pl
www.akwarystyka.pl

1. Data: 2003-11-21 07:45:08

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobilem tak:
> Pokroilem drobniutko 2 główki.

To dobrze.

> Wsadzalem do garnka (dosc duzego) i przesypywalem solą.

To dobrze.

> Warstwa (tak ok 2cm) kapusty i garsc soli.
^^^^^^^^^
A tu przegiąłeś... szczególnie znając Twoją garść...

> W sumie wyszlo pół garnka.

I na bigos by starczyło.

> Mam obawy.

I słusznie.

> Po kilku godzinach soki pusciły i teraz cała kapusta jest pod wodą.

Tak miało być.

> OK. Ale jak zanurzyłem palec i polizałem, to mało mnie nie skręciło.
> Chyba przegiąłem z solą.

Trzeba było soli wsypać tyle w sumie ile się soli normalnie jedzenie i tylko
ciut ekstra.

> I co teraz?
> Dorzucic do pełna (teraz jest pół garnka)
kapusty?

Chyba najkorzystniej byłoby przepłukać tą kapustę wodą (gotowaną, chłodną)
na tyle, żeby
słoność istotnie zmniejszyć i dodać trochę jeszcze kapusty.
Ewentualnie zacząć jeszcze raz od nowa...

> Cholera, chyba kupie sobie krewetki, bo juz mnie szlag trafia
z tym kapusniakiem :) :)

A propos krewetek. Michał zakłada nowe akwarium kupił do niego krewetki
filtrujące i w ciągu 4 dni wszystkie mu zdechły. :-(

1. Data: 2003-11-21 22:15:35

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Nov 2003 16:36:57 +0100, "Joanna Duszczyńska"
<j...@p...onet.pl> wrote:

>Zasadniczo tylko kapusta i sól, ale można dla podbarwienia dodać odrobine
>utartej marchwi...

Pare jablek w calosci, pare innych roznosci - ale to juz dobieranie
pod konkretny smak.

--
Darek

Szaszłyki - pytanie
Kolacja
Szarlotka Fiony z mysla o tych co zakalce pieka
ciasto orzechowe -pilnie rada potrzebna
"Bananowa pychotka" - recenzja