Data: 2013-03-12 09:38:41
Temat: Re: Klaps
Od: Druch <d...@...hostingasp.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 23:26:58 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:
tutaj masz inne badania, nie zero jedynkowe, ale takie które pokazują zagadnienie:
--------------
Dzieci, które kiedy są małe dostają klapsy od swoich rodziców są szczęśliwsze i
odnoszą więcej sukcesów, niż te, które nigdy nie były bite - wynika z badań
przeprowadzonych w Michigan.
Dawanie klapsów dzieciom do szóstego roku życia sprawia, że później lepiej radzą
sobie w szkole, kiedy już są nastolatkami.
Są również o wiele bardziej chętne do brania udziału w wolontariacie i częściej
kończą studia, niż dzieci wobec których nigdy nie używano dyscypliny.
Jednak badania również wykazały, że dzieci dostające klapsy wykazują problemy z
zachowaniem oraz często biorą udział w bójkach.
Badania prof. Marjorie Gunnoe z Calvin College w Michigan, dowiodły, że bicie dzieci
tak bardzo ich nie krzywdzi, jeżeli nie ma to związku z przemocą i jest stosowane
rozsądnie. - Żądanie całkowitego zakazu bicia dzieci jest niemożliwe. Uważam, że
bicie jest niebezpiecznym narzędziem, jednak w uzasadnionych momentach można go
używać - mówi doktor Gunnoe.
Prof. Gunnoe zapytała 2600 nastolatków, czy kiedykolwiek rodzice stosowali wobec nich
kary cielesne. Połowa na to pytanie odpowiedziała "nie".
Później członkowie obydwu grup wypełniali kwestionariusze, w których pytano o sukcesy
naukowe, optymistyczne podejście do przyszłości, antyspołeczne zachowania, przemoc i
popadanie w depresję.
Okazało się, że najlepiej wypadli ci, których rodzice karali między 2. a 6. rokiem
życia. Natomiast ci, którzy byli karani do 11. roku życia mieli najgorsze zachowanie,
za to największe sukcesy naukowe. Nastolatki, które wzięły udział w badaniu i rodzice
nie przestali ich bić nigdy, miały najgorsze wyniki ze wszystkich.
Bicie dzieci jest surowo zabronione w 20 europejskich krajach, w tym w Polsce.
Źródło:
http://tvp.info/informacje/ludzie/bite-dzieci-odnios
a-wiekszy-sukces/1229565
Druch
|