Klimatyzacja Fujitsu czy LG? Inwerter?

31. Data: 2009-04-08 22:31:42

Temat: Re: Klimatyzacja Fujitsu czy LG? Inwerter?
Od: "kiki" <s...@s...ss> szukaj wiadomości tego autora

"Jeffrey" <s...@p...onet.pl> wrote in message
news:grj7j7$gli$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> pewnie zależy gdzie, ale za 150 też się znajdzie jakiś serwis
> ja jeszcze samochodów nie robię to nie wnikam w ceny

Cała ta zabawa z klimą w aucie polega na tym, że jest taka maszyna do której
podłącza się wężyki samochodowe i zostawia w trybie auto na 20-30 minut.
Następuje wyssanie gazu, wyssanie oleju, wstrzyknięcie nowego oleju i
napełnienie oraz raport ile gazu ubyło w stosunko do nowego napełnienia. W
tym czasie wstawiają do kabiny takie coś produkujące gryzącą w oczy parę,
która zabija bakcyle.
Wielka mi usługa. Sama sie wykonuje.
A jak coś delikatnie nie gra to wstrzykują dodatek świecący w UV i później
oglądają lampą ultrafioletową gdzie jest wyciek. Cała filozofia chłodnictwa
:-)

32. Data: 2009-04-09 05:13:40

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W kiki napisal:
> [...]
> tym czasie wstawiają do kabiny takie coś produkujące gryzącą w oczy parę,

No sama. Za wyjatkiem kupienia maszyny, napelnienia tejze maszyny,
podlaczenia tych wezykow, odebrania i utylizowania odpadow, wczytania
sie w raport. Taaak, poza tym sama sie wykonuje :)

> A jak coś delikatnie nie gra to wstrzykują dodatek świecący w UV i później
> oglądają lampą ultrafioletową gdzie jest wyciek. Cała filozofia chłodnictwa

I to tez samo sie wykonuje? Najpewniej bezkosztowo? ;)

Jacek

33. Data: 2009-04-09 05:41:03

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kiki wrote:
> [...]
> A jak coś delikatnie nie gra to wstrzykują dodatek świecący w UV i
> później oglądają lampą ultrafioletową gdzie jest wyciek. Cała

a jaka prostą robotę co sie sama robi ty robisz?

34. Data: 2009-04-09 07:10:12

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no właśnie prawidłowo co pół roku a co roku to absolutne minimum. Wiem, że
> ludzie to olewają tylko później nie wiadomo skąd jakieś alergie czy
> przeziębienia, bo że śmierdzi to standard
> klima się nie włączy przy minusowych temperaturach, a mrozy jej nie
> szkodzą

A co ma przeziębienie do serwisowania klimy? Przeziębienie to wynik
przesadzania z schłodzeniem. I nic nie śmierdzi, bo śmierdzi grzybnia. I
klima oczywiście nie bedzie pracowała w ujemnych temperaturach bo od tego
jest zabezpieczenie ciśnieniowe. Czyli oprócz ewentualnego zapachu nic nie
pokrywa się z prawdą. Dalej nie widzę sensu serwisowania klimy co pół roku.
Jak układ jest nieszczelny to czynnik ucieknie szybciej, a jak szczelny to
spokojnie wytrzyma latami.

35. Data: 2009-04-09 07:36:08

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

> "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> Ale tam
> Opróżnienie i napełnienie kosztuje 150zł a jak odgrzybianie to 200zł
> razem. Ostatnio 2 samochody robiłem

Środek do dezynfekcji klimy kosztuje kilkadziesiąt zł. Zdejmuje się filtr
pyłkowy i psika w wymiennik, albo rozpyla w samochodzie, lub wstrzykuje się
w rurkę skroplin.
Wypróbowałem wszystkie i większość działa.

Koszt odgrzybiania = 30 (50) zł + 15 minut.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

36. Data: 2009-04-09 07:41:53

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> a sprawdzałeś już ile kosztuje zestaw sprzętu do uruchamiania i przeglądów
> systemów klimatyzacji?

Wakuometr z zestawem zaworów, pompa próżniowa, kilka butli z czynnikiem - na
Allegro za 1000-2000 zł.
W 90% przypadków wystarczy.

> imho to 183 zeta za kilka godzin pracy z dojazdami itd. jest durnotą. oni
> nawet na dojazdy nie zarobili.

Jeżeli dostają zlecenia na klimatyzację dużych hal produkcyjnych, to chyba
nie klepią biedy?

37. Data: 2009-04-09 09:27:43

Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic wrote:
> [...]
> widzę sensu serwisowania klimy co pół roku. Jak układ jest
> nieszczelny to czynnik ucieknie szybciej, a jak szczelny to spokojnie

przeziębienie to taki skrót myślowy bo legionelloza daje podobny objaw
co do serwisu to zgadzam się, ale czyszczenie wskazane co półroku, zresztą
filtry przy intensywnym użytkowaniu zapchają się wcześniej
nieszczelność nie musi być duża i czynnik zejdzie np. po dwóch latach,
myślisz że jak jest taki mały wyciek, to poza próbą dokręcenia nakrętki coś
się robi? po co? taniej jest doładować układ przy następnym serwisie.

jeffrey

38. Data: 2009-04-09 09:31:31

Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński wrote:

> [...]
> wstrzykuje się w rurkę skroplin.
> Wypróbowałem wszystkie i większość działa.
>
> Koszt odgrzybiania = 30 (50) zł + 15 minut.

takie pianki w sprayu można kupić nawet do 20zł, długą rurkę przez odpływ
się wsadza i całe psikadło idzie do środka
tylko że to jest dobre do systematycznego serwisu, wyczyszczenie grzyba po 5
latach bez czyszczenia już nie jest takie proste

jeffrey

39. Data: 2009-04-09 09:40:57

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> myślisz że jak jest taki mały wyciek, to poza próbą dokręcenia nakrętki
> coś się robi? po co? taniej jest doładować układ przy następnym serwisie.

Ja nie piszę o klimie w biurowcu, tylko w mieszkaniu. Ona nie pracuje non
stop przez pół roku.
Piszesz, ze czynnik zejdzie przez 2 lata, ale w tym momencie powinny być już
4 serwisy!!
A po co serwisować co pół roku skoro przez pół roku jest ona zupełnie
nieużywana? Wsadzam nowy filtr, nie właczam klimy (bo zima) i po pół roku
już go wywalam?

40. Data: 2009-04-09 09:55:40

Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic wrote:

> Ja nie piszę o klimie w biurowcu, tylko w mieszkaniu. Ona nie pracuje
> non stop przez pół roku.
> Piszesz, ze czynnik zejdzie przez 2 lata, ale w tym momencie powinny
> być już 4 serwisy!!

zgadza sie i zostanie uzupełniony (albo nie, ale to już odrębna sprawa)

> A po co serwisować co pół roku skoro przez pół roku jest ona zupełnie
> nieużywana? Wsadzam nowy filtr, nie właczam klimy (bo zima) i po pół
> roku już go wywalam?

ok , punkt widzenia jest uzależniony od punktu siedzenia
a co jeżeli taka sama klima może być zamontowana w biurowcu i w domu, a
producent nie różnicuje w żaden sposób tych urządzeń

ps a czemu nie grzejesz klimą w okresach przejściowych - to jest tańsze niż
odpalanie pieca

jeffrey

Jakie kable pod plyte indukcyjna i jaki bezpiecznik??
Zakamieniona rura n ciepłą wodę ( ? )
Jaka kupic pralke
remont - piec, instalacja?
świerszcze w domu - problem