Re: Kolano - dziwna historia :/ [długie]

From: "A." <a...@o...pl>
Subject: Re: Kolano - dziwna historia :/ [długie]
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Date: Fri, 30 Jul 2004 11:17:03 +0200

Livia wrote:

<ciach>

> właściwie jedynym pewnym sposobem weryfikacji tych, czasem
> sprzecznych ze sobą, informacji jest artroskopia. Ale...
> Operacja jest bardzo droga, poza tym zwyczajnie... boję się.

Moja operacja kosztowala tyle, co danie w kieszen lekarzowi... No
ale malo to to tez nie bylo z tego co wiem.

Zabiegu nie ma sie co bac - ja w szpitalu lezalam chyba 6 dni, z
czego po operacji na drugi dzien wyszlam zdaje sie. U roznych
ludzi roznie sie kolano zachowuje po zabiegu - ja na drugi dzien
moglam 'chodzic' (kustykac bardzo lekko opierajac sie na
operowanej nodze) - moja szpitalna sasiadka nie mogla sie do nogi
dotknac.

Ja nie cwiczylam wczesniej niczego, na nartach nie jezdzilam
(potem dostalam wrecz zakaz), ogolna niechec do w-fu wykazywalam,
a problemow nie mialam. Zaciekle jednak cwiczylam noge po
operacji, bo zdenerwowal mnie lekarz nazywajac miesnie mojego uda
'flaczyskami'...

Co do cwiczen to dopiero byl tu taki watek - mozesz sobie
poczytac, moze troche Ci to pomoze w podjeciu decyzji.

Jesli jestes z Trojmiasta, moge podac Ci dane ortopedy, ktory mnie
operowal.

> No i jeszcze jedno (może głupie) pytanie - czy można z tym
> "żyć"? Czy za kilka lat nie zostanę kaleką bez mięśnia
> czworogłowego (który się powoli, mimo ćwiczeń, zmniejsza)?
> Przepraszam za chaos, ale sama nie wiem co robić, co mysleć...
> Może ktoś miał podobne doświadczenia?

Ja tylko z roweru zlecialam (zostalam zrzucona wlasciwie) i
skonczylo sie to artroskopia. Przedtem mialam robiona co jakis
czas punkcje i normalnie zyc nie moglam - na silowni sobie kolano
przypadkiem doprawilam (wlasnie cwiczeniami na miesnie nog).
Operacji tez sie balam, ale mialam ja robiona w pelnej narkozie,
wiec jedynym moim zmartwieniem bylo, zeby mnie nogami do przodu
nie wiezli ;)

> Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za przebrnięcie do końca :)

Powodzenia. Decyzja nalezy jednak do Ciebie - moze skonsultuj
jeszcze z jakims lekarzem? :)
--
A.
Arguing with people on the Usenet is like competing in the Special