Koniec roku to o ocenach ;-)

61. Data: 2008-06-18 21:01:56

Temat: Re: Koniec roku to o ocenach ;-)
Od: Elżbieta <w...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Jun 2008 16:52:18 +0200, Hermiona napisał(a):

> Ale tak sobie marze, zeby to bylo tak jak w Erze
> :))) Czyli jesli nauczyciel widzi, ze uczen nudzi sie na lekcji, wszystko
> robi bez problemow, to zeby dal temu uczniowi zadania trudniejsze,
> indywidualne.

Po doświadczeniach, przeróżnych czasem myślę, że każdy powinien przejść
przez pracę np. w szkole specjalnej czy klasie integracyjnej gdzie są
przeróżne opinie i zalecenia poradni, gdzie trzeba dostosowywać zadania dla
większości uczniów. Ja to akurat może więcej piszę o uczniu słabym, ot taka
specyfika mojej pracy, ale jak widzę jakie cuda wianki robi moja koleżanka
by dziecko z upośledzeniem nauczyć liczyć do 5 w chwili gdy reszta już
dawno przekroczyła próg dziesiątkowy. A dla tych zdolniejszych zawsze na
biurku leżą zadania dodatkowe, trudniejsze itd. Każdy chętny, kto wie, że
sobie poradzi lub chce spróbować może też nimi zastąpić zadanie domowe.
--
Elżbieta

62. Data: 2008-06-18 21:35:20

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta <w...@g...peel> napisał(a):

(...)
> A ja takie "kwiatki" przez ostatnie dwa tygodnie obserwowałam, że źle wróże
> naszym szkołom w przyszłości jeśli większość młodych nauczycieli po
> studiach będzie taka jak obserwowane przeze mnie. Chyba zacznę postulować,
> że aby uczyć trzeba mieć własne dziecko w tym wieku najpierw ;)

znaczy zle Was (nauczycieli) ucza na nauczycieli.

i.

63. Data: 2008-06-18 21:39:35

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka <a...@z...pl> napisał(a):

> Kwestią tylko było, czy - przykładowo - jeżeli w ciągu semestru zgarnął -
> zasłużenie - 5 pał za brak prac domowych i dwie piątki z klasówek, to
> powinien na koniec roku dostać "2", bo tak wyszło z arytmetyki, czy może
> niekoniecznie. Jak już pisałam - 2 z 3 nauczycieli uznało, że
najważniejsza
> jest wiedza, trzeci niekoniecznie, stąd chciałam poznać więcej opinii.

niekoniecznie wszyscy nauczciele sa tacy sami. System oceniania jak widac
jest bardzo subiektywny. Na moje oko wszystko sie ma liczyc, nie tylko
wiedza, ale podejscie do niej. Ocene dostal wiec za caloksztalt. Imo
sprwiedliwa.

i.

64. Data: 2008-06-18 22:40:36

Od: Elżbieta <w...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Jun 2008 21:35:20 +0000 (UTC), Iwon(K)a napisał(a):

> znaczy zle Was (nauczycieli) ucza na nauczycieli.

Z moich obserwacji uważam, że świetne były tzw. SN-y, przynajmniej osoby,
które znałam po takowych gdy przychodziły do pracy wyróżniały się bardzo na
plus. Sn-y były bardziej nastawione na naukę zawodu, studia bardziej na
kształcenie ;), masa teorii czasem zbędnej, owszem rozwijającej horyzonty
itd., ale mało rzeczy przydatnych w konkretnej pracy nauczyciela.
Kiedyś nowy nauczyciel przychodząc do pracy miał niezłą szkołę- trzy lata
pisania konspektów, częstsze hospitacje. Raz miałam dyrektora (sama już
wtedy nie pisałam konspektów), który wymagał ich złożenia dwa dni wcześniej
po to by nauczyciel mógł ewentualnie nanieść poprawki. Dziś (chociaż to
pewnie zależy od dyrekcji) przychodzi nauczyciel na staż, potem ma przerwę
między jednym, a drugim stażem i nagle okazuje się, że skoro nie ma stażu
to nie ma opiekuna, nie pisze konspektów. Nasza pani z dydaktyki zawsze
powtarzała, że nauczyciel nauczania początkowego powinien codziennie
przyjeżdżać do pracy z taczką pełną pomocy i widzę co mają zgromadzone
koleżanki pracujące wiele lat, a obserwowane prze mnie panie zaczynające
pracę poza kredą nie używają nic.
A co do posiadania własnego dziecka, ja już uczę wiele lat, przeszłam w
oświacie wiele szczebli od samego dołu poprzez stanowisko kierownicze do
różnych form pracy w I-III. Ale odkąd zaczęłam mieć własne dziecko w wieku
szkolnym mam na swoją pracę, na podejście do dzieci jeszcze inne
spojrzenie.
Wiesz, ja nie jestem ideałem, mam świadomość błędów, które popełniłam,
pewnie nieraz moje stanowisko czy zachowanie wydawało się dziecku czy
rodzicowi krzywdzące, mam tego świadomość. Jednak moja praca była tą, do
której dążyłam uparcie, choć był czas gdy wydawało się, że nigdy nie dojdę
do tego miejsca. Uprałam się i robię to co kocham. Bywam zołzą zdarza mi
się zbyt ostro upomnieć dziecko itp., ale nigdy nie odważyłabym się
powiedzieć dziecku, które przyszło z problemem, że teraz ma mi nie
przeszkadzać, ma rozwiązać problem samodzielnie, bo pani..............
stygnie obiad na talerzu. Na słowa, że nauczyciel ma być wzorem dla
dziecka, kobieta zaśmiała mi się prosto w twarz, a ja tylko wymagałam żeby
przychodziła punktualnie na miejsce zbiórki. Itd., itd....Naprawdę byłam w
szoku obserwując, że tacy ludzie trafili do tego zawodu, aż sobie
pomyślałam, że zacznę wierzyć w to, że nieudacznicy wybierają te studia. A
tak naprawdę to mi bardzo przykro :(
--
Elżbieta

65. Data: 2008-06-18 22:49:18

Od: Elżbieta <w...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Jun 2008 21:35:20 +0000 (UTC), Iwon(K)a napisał(a):

> znaczy zle Was (nauczycieli) ucza na nauczycieli.

No to z twojej dzialki. Poszlam z dzieckiem do kontroli. Usiadl na fotelu
cichutko, spokojnie, otworyz buzie, nie powiedzial slowa, zadnego krzyku,
wyrywania sie itp. tylko po policzkach plynely sobie lzy jak grochy. Pani
stomatolog wydarla buzie, ye co to za histeria itd. zabralam dziecko z
fotela i poszlam.
znaczy zle Was ucza na dentystow
Ot generalizujesz. Uff dlugo mi sie pisalo bo klawiatura odmowila
wspolpracz i mi sie z- y pozamienialy miejscami
--
Elżbieta

66. Data: 2008-06-18 23:45:52

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta <w...@g...peel> napisał(a):

> [...]
> wyrywania sie itp. tylko po policzkach plynely sobie lzy jak grochy. Pani
> stomatolog wydarla buzie, ye co to za histeria itd. zabralam dziecko z

na dentystyce ucza jak naprawiac zeby a nie psychologii dziecka. To
ewentulanie podczas juz spacjalizacji na dzieciecego dentyste (jak teraz
jest nie wiem).
Jesli nauczyciel nei wie jak uczyc (zeby leczyc) znaczy jest zle nauczony
i.

67. Data: 2008-06-19 01:46:58

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta <w...@g...peel> napisał(a):

(...)

...Naprawdę byłam w
> szoku obserwując, że tacy ludzie trafili do tego zawodu, aż sobie
> pomyślałam, że zacznę wierzyć w to, że nieudacznicy wybierają te studia.

moze i tak, niewatpliwie jednak jesli nie wiedza jak uczy sie dzieci w
szkole, to zle sa przygotowani. Bo nie tylko o wiedze danego przednmiotu
chodzi ale o to jak nauczyc tego dziecka. To wyroznia, przynajmniej powinno,
wyrozniac nauczyciela, od np inzyniera ktory umie matematyke. Jesli wiec
tacy obsolwenci nie umijeja tego, to znaczy ze szkola (studia) ich tego nie
nauczyla.

> tak naprawdę to mi bardzo przykro :(

no, nie dziwie sie.
i.

68. Data: 2008-06-19 05:47:21

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta pisze:

> Uff dlugo mi sie pisalo bo klawiatura odmowila
> wspolpracz i mi sie z- y pozamienialy miejscami

Musiałaś przez przypadek (?) włączyć niemiecki układ klawiatury.
W prawym dolnym rogu powinna być taka ikonka. Zobacz czy jest w niej
"PL", czy "DE"

Stalker

--
Hania 2004-03-08, Antek 2006-07-07
http://picasaweb.google.pl/AgaTomAlbum

69. Data: 2008-06-19 07:16:28

Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a pisze:

> na dentystyce ucza jak naprawiac zeby a nie psychologii dziecka. To
> ewentulanie podczas juz spacjalizacji na dzieciecego dentyste (jak teraz
> jest nie wiem).

A do dorosłego tak można się odzywać ?

Adam

70. Data: 2008-06-19 08:15:06

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker <t...@i...pl> writes:

> Musiałaś przez przypadek (?) włączyć niemiecki układ klawiatury.
> W prawym dolnym rogu powinna być taka ikonka. Zobacz czy jest w niej
> "PL", czy "DE"

Raczej nie niemiecki, tylko "polski maszynistki".

MJ

technik farmaceutyczny http://medyk.zgora.pl/in dex.php?option=com_conte nt&task=view&id=83&Itemi d=38
Re: uwaga na cwaniaka rtozsyłają trojany
2letnia ziewczynka zmarła zamknięta w aucie
Po prostu szczęśliwy człowiek wraca skacząc do góry z radości.
Zastrzelić czy defenestrować?