Re: Koniec "wolności" w polskim internecie?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sat, 30 Sep 2017 11:48:09 -0700 (PDT)
<oqbdnf$hb3$1@node1.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<59cade77$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<59ceba7b$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<59cfa5c1$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Koniec "wolności" w polskim internecie?
From: j...@o...pl

Gnostyk napisał:

> Miarą miłości jest zdolność do poświęcenia swojego bytu dla dziecka i do
> ataku w obronie dziecka.

tak i nie. zwierzeta nie znaja milosci, a mimo to niekiedy poswiecaja sie
jakby dla obrony swego potomstwa.
ale to jest oparte na innych zasadach.
ikselkus, nawet pajaki czy plazy tak maja;
moze nie wszystkie, ale przewaznie.
insekty, czy mrowki tez, jednak milosci w sobie nie maja.

> Jak najbardziej uprawnione - vide wyżej.

nic vide wyzej. nie bylas zwierzeciem, to i wiedziec nie wiesz.

> Człowiek nie zatracił wszystkich zwierzecych instynktów i odruchów -
> wystarczy spojrzeć na zachowania ludzi w sytuacjach zbiorowego zagrożenia
> życia.
> A najbardziej widać to wtedy u matek - tzn. w ich zachowaniach.

pewnie, ze nie zatracil. bo niby jak moglby?
co jednak nie uprawnia, aby zwierzętom przyznać
uczucia wyższe, które może kiedyś tam, za eony, nabędą.

> Nie rozumiesz mnie, ale po prostu nie możesz :-)

mogę, jednak nie o to. prawda jest prawdą.

pozdrawiam,
jacek