Korzystając z dyskusji o faszyzmie...

41. Data: 2017-09-22 08:28:39

Temat: Re: Korzystając z dyskusji o faszyzmie...
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 22 września 2017 00:05:20 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:

> No nie wypada mi się zgodzić z tym, żeby Kościół był z ducha żydowski. I to
> od początku. Vide- stosunek żydów do pierwszych chrześcijan (no i
> kolejnych)- widać to już na przykładzie św. Pawła. Źródło konfliktu jest
> dość...prozaiczne:żydzi głosili uroszczeniową religię, według której oni są
> narodem wybranym przez Boga- i tylko oni są Jego ludem. Reszta- to coś na
> kształt świń. Chrześcijaństwo od swego początku głosiło uniwersalizm. Nie
> jest ważne, skąd pochodzisz. Ważne, czy wierzysz w Jezusa i Jego naukę.
> Jesli tak- to należysz do Boga.. Przecież za to, że św.Paweł głosił ten
> [...]

Żeby było jasne - nie mam nic przeciwko tym różnym żydowskim ćwiczeniom
duchowym, systemom sefir, kabale profetycznej i innym praktycznym wynalazkom.
To jest cud-miód, czulent, makagigi i cymes dla pogłębiającego wiedzę umysłu.
Drażni mnie to, że mojżeszowi chcą przyznać na nie odwieczny copyright sobie,
a dla gojów mają tylko przaśną Biblię Starego Testamentu które bez w/w
interpretacji traci poważnie na przydatności plus jeszcze ten cały asymetryczny
system finansowy utrzymujący ich materialnie i szczelnie zabezpieczony prawem
talmudycznym.

42. Data: 2017-09-23 08:30:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> system finansowy utrzymujący ich materialnie i szczelnie zabezpieczony prawem

No coś w tym jest :-))

--
XL

43. Data: 2017-09-24 00:33:27

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 20 września 2017 15:27:22 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> :-)

> Właśnie w tym, że wszelkie "klucze" szlag trafił właśnie. EUROPA.
> TOLERANCJA. Czyli jedno WIELKIE GÓWNO.

tolerancja piekna rzecz. ale jesli ktos zaczyna przez to propagowac
zachowania szkodliwe spolecznie czy moralnie, to juz cos nie tak.
pewnie, ze trudno osoadzic, co jeszcze dopuszczalne, a co juz nie za bardzo.
ale jak juz mowilem, zawsze istnieja granice.

pozdrawiam,
jacek

44. Data: 2017-09-24 00:47:57

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 20 września 2017 14:48:08 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> [...]
> za autorytety wzięła sobie przyciężkawe instytucje w rodzaju rodzina i kościół

rodzina i wiara zawsze beda w modzie:) to calkiem naturalne.
mlodziez konserwatywna tez zawsze byla, tylko wszystkie media,
procz paru wyjatkow, jak you tube np., byly przez inna opcje zawlaszczone:)

> i odwróciła się od rok-dwa starszych buntujących się kolegów. Dla mnie to
> "precz z preczem, niech żyje hurra" pozostaje zagadką. Próbuję to analizować
> na wszystkie sposoby i nie widzę, gdzie leży klucz.

"Nadszedł czas żegnania króla.
Lis ochoczo się przytula
i klucz złoty mu wykrada,
wyściskawszy jak kamrata.
Kiedy tylko pochód rusza
raduje się w lisie dusza,
że ma klucz do tajemnicy
o uśpieniu czarownicy.
Korzystając z zamieszania
do królewskiego mieszkania
wpada niczym błyskawica
i Trollogedon pochwyca
wypinając go ze ściany
rytej czarnym wzorem szklanym.
Otworzywszy wielokłódę?
odnajduje z wielkim trudem
zaklęcie wiedźmy uśpienia
i drżąc cały z podniecenia
szybko je zapamiętuje.
Nagle - zapach trolli czuje.
Rad by księgę przejrzeć całą,
ale czasu jest zbyt mało...
więc czym prędzej ją zamyka,
Trollogedon w niszę wtyka,
Pozbywa się także klucza,
który z wdziękiem pod tron rzuca."

pozdrawiam:),
jacek

45. Data: 2017-09-24 01:00:23

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 20 września 2017 15:53:48 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> PS. Ja nie mówię nawet o ucieczce od wolności tylko o ucieczce od fajności.
> W jakiś ponury, masakryczny, ascetyczny masochizm.

asceza nie jest masochizmem; to ty tak to widzisz.
asceza to walka z samym soba, czy bardziej duszy z cialem.
nie, zeby smiertelna, ale dla zdrowej rownowagi;
cialo caly prawie czas nami kieruje, dobrze gdy niekiedy
sterowania przejmie dusza; zreszta to najwartosciowsze chwile.
szkoda, ze takie rzadkie. wiem to - zwlaszcza po sobie.

pozdrawiam,
jacek

46. Data: 2017-09-24 01:10:47

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 20 września 2017 16:07:13 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> Dalej szukają autorytetu. Ale dlaczego nie w swojej generacji?

dlatego, ze za malo jeszcze przezyli?

> Dlaczego ten fajny luzacki koleś, który słucha wypasionej muzy przestaje się
> liczyć,

bo fura i komora nie dla wszystkich jest dobrem najwyzszym?

> a zaczyna przynudzający rygorystyczny wujek, kostyczny katecheta,
> grożący procesami polityk czy panna Frał? Nawet mój brat nie rozumie ludzi
> młodszych od niego o dwa-trzy lata, co dopiero ja. Dla mnie to jest inwazja
> Marsjan, a ty Iksi się jeszcze pod ten ruch próbujesz podczepiać. O tempora,
> o mores!

inwazja marsjan, zlodziei i sprzedawczykow, to byla za po.
teraz jest mniej wiecej normalnosc, a ze ponura dla poprzednikow,
to coz w tym dziwnego?

ze zaczyna sie liczyc przynudzajacy, rygorystyczny wujek, to tak nie jest.
ze kostyczny katecheta, to tez tak nie jest.
wprost przeciwnie; liczy sie wyrozumialosc i spojrzenie na swiat
w roznych aspektach; po prostu mlodziez madrzeje:)

pozdrawiam,
jacek

47. Data: 2017-09-24 01:17:07

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 20 września 2017 16:15:02 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> Przecież jest internet, jest pełno różnych rzeczy nawet z dostępem do Pcimia
> Dolnego. Problemem jest to, że Jasiu, który zna internet i zna Zenka Panczura,
> Stefka Judokę i Wesołą Anię nie podchodzi na stronki, których adresy przesłali
> mu w mailu, a jak podchodzi, nie ściąga stamtąd książek, filmów i informacji,
> jak to kiedyś robił Zenek i jego paczka za rekomendacją Mietka i Joli. Jasiu
> woli kumpli z siłki i księdza proboszcza niż nawet całować Jolę i Anię.
> A tego to już nie rozumiem.

internet zawsze byl prawicowy i prospoleczny; stad tam najwiecej prawdziwych
wiadomosci - znaczy tych przez ludzi, nie pod dyktando koncernow pisanych:)
mlody jas zawsze bedzie wolal calowac Jole, ale odrobine starszy,
nie, zeby nie korcilo calowac, ale, pomijajac nawet to, ze ma zone,
poszukuje tez innych, poza pupa, wartosci.

pozdrawiam,
jacek

48. Data: 2017-09-24 01:23:38

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 20 września 2017 16:22:40 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> INTERNET ma być źródłem wartosci i informacji? Pogięło Cię?
>
> --
> XL

to jedyne takie, poza Bogiem, ogolnodostepne i powszechne zrodlo,
bez zadnych obostrzen. wystarczy tylko chec poszukiwania. jak zawsze.

jacek

49. Data: 2017-09-24 01:30:32

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest ważne, skąd pochodzisz. Ważne, czy wierzysz w Jezusa i Jego naukę.
> Jesli tak- to należysz do Boga.. Przecież za to, że św.Paweł głosił ten

bo zydzi sa rozni. tak jak niemcy. tak jak polacy.

pozdrawiam,
jacek

50. Data: 2017-09-24 01:35:46

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

==========
> [...]
> To wielki grzech- chrześcijanin tak nie postępuje. Magowie jednak (w tym
> oczywiście voo- doo) działają własnie w ten sposób- traktując np inwokacje
> do Boga (Jezusa, Maryi, świętych) tak samo, jak wezwanie demonów do
> działania i sprowadzenia nieszczęścia na wroga. Istnieje więc granica
> wchłaniania przez chrześcijaństwo pewnych pozostałości innych religii. Ci na
> Haiti- to przecież nie chrześcijanie. Dlatego przyjmując pod swój dach
> pielgrzymów ze Światowych Dni Młodzieży postawiłem tylko jeden warunek: byle

opowiedz, co z tymi z Haiti nie tak.
po prostu bedzie dokladniej, niz mialbym szukac.
a moze trzeba bylo wlasnie ich przyjac?

pozdrawiam cie Chironie,
jacek

Młodzież olewa!