Krem

1. Data: 2001-08-02 09:31:39

Temat: Krem
Od: "Paweł Liszka" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moze zna ktos przepis na krem do tortu ( taki dobry , bez masla )
czekoladowy, waniliowy, albo orzechowy.

pozrawiam
pawell

1. Data: 2001-08-02 09:45:17

Temat: Re: Krem
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł Liszka <p...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3b691e44$...@n...vogel.pl...
> Witam
>
> Moze zna ktos przepis na krem do tortu ( taki dobry , bez masla )
> czekoladowy, waniliowy, albo orzechowy.
>
> pozrawiam
> pawell

A znam!
Krem czekoladowy
Składniki:
2 tabliczki (po 100g) gorzkiej czekolady i tu dłuższe objaśnienie: należy
bardzo dokładnie przestudiować
skład surowcowy a to w tym celu by wyeliminować tandetne podróby zawierające
tłuszcze inne niż kakaowy.
Niestety jest to coraz częstsze zjawisko, czekolada zawierająca jakieś tam
inne tłuszcze roślinne nie rozpływa
się w cieple, oczywiście smak i konsystencja na tym cierpią ale producent ma
mniejsze straty. W naszym kremie
podstawową kwestią jest rozpuszczenie w rondelku pokruszonych tabliczek,
więc można wszystko zaprzepaścić
przez użycie niewłaściwego surowca. Nieraz wyrzucałam w diabły sztywną i
zwarzoną breję, zanim skojarzyłam
o co chodzi.
Idealnie sprawdzała mi się niemiecka Zartbitter w czarnym opakowaniu i też
niemiecka Herren Schokolade.
2 płatki żelatyny
4 łyżki mleka
4 żółtka
4 łyżki cukru pudru
25 ml koniaku, brandy też ujdzie
1 mała filiżanka typu naparstek bardzo mocnego espresso, lub 1 kopiata
łyżeczka Nescafee Gold (nie chcę uprawiać reklamy
ale tylko ta rozpuszczalna ma smak kojarzący się z prawdziwą kawą) którą
rozpuszczamy w powyższym koniaku
200 ml idealnie świeżej śmietanki kremówki

Wykonanie:Płatki żelatyny zalewamy zimną wodą. Tabliczki czekolady kruszymy
do
rondelka o grubym dnie, skrapiamy mlekiem i rozpuszczamy cały czas mieszając
uważając by się nie zrobiło gorące - wtedy czekolada twardnieje. Do ciepłej
płynnej czekolady dodajemy odciśniętą żelatynę i energicznie mieszamy do
rozpuszczenia. Gdyby się zrobiło niepokojąco gęste nie należy się tym za
bardzo przejmować, na póżniejszym etapie wszystko się "wtre". Masę
czekoladową odstawiamy do przestygnięcia. Zółtka miksujemy z trzema łyżkami
cukru na puszystą masę, dodajemy koniak z kawą a następnie po trochu masę
czekoladową. Dzięki żelatynie nic się nie zwarzy, więc można sobie spokojnie
mikserem na najwyższych obrotach i wte i wewte. Teraz szybciutko ubijamy
śmietankę z pozostałą łyżką cukru i wmontowujemy ją ostrożnie rózgą do jaj z
czekoladą. Nie można czekać z przekładaniem biszkopta, bo masa szybko
tężeje. Po przełożeniu tort należy porządnie schłodzić.
Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-08-02 10:30:59

Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej.
Krem do tortu bez masla?
Bez masla to moze byc tylko bita smietana w polaczeniu z jogurtem,
sokiem i zelatyna ... tyle ze to juz chyba nie krem. Tak ubita smietana
uzywa sie do lekkich (mam na mysli mniej slodkich, bo kalorii bita
smietana ma sporo :)) torcikow np. owocowych.

Na obie propozycje mam przepisy. Daj znac o co Ci konkretnie chodzi.
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2001-08-02 11:10:27

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Magda Rzepka wrote:

> [...]
> uzywa sie do lekkich (mam na mysli mniej slodkich, bo kalorii bita
> smietana ma sporo :)) torcikow np. owocowych.

moja mama robi na budyniu, ja nie znoszę tych maślanych...

Waldek

1. Data: 2001-08-02 11:51:55

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3B693523.374E9AB2@zedat.fu-berlin.de...

> moja mama robi na budyniu, ja nie znoszę tych maślanych..

no dobrze, ale ten budyń z czym ucierała?

pozdrawiam
Basia.

1. Data: 2001-08-02 12:02:48

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@z...fu-berlin.de...

> moja mama robi na budyniu, ja nie znoszę tych maślanych...
>
> Waldek
A wlasnie, ten z tortu ananasowego Magdy B. jest bez masla i waniliowy!

Agata Solon

1. Data: 2001-08-02 12:26:23

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> no dobrze, ale ten budyń z czym ucierała?

noo z budyniem. Taki normalny, torebkowy budyń. Bez dodatków, choć
trochę mniej mleka, o ile mnie sclerosis nie myli. Do tego wiśnie a
spody potraktowane wiśniówką.

Waldek

1. Data: 2001-08-02 12:39:17

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3B6946EF.DCEECCA8@zedat.fu-berlin.de...

> noo z budyniem. Taki normalny, torebkowy budyń. Bez dodatków, choć
> trochę mniej mleka, o ile mnie sclerosis nie myli. Do tego wiśnie a
> spody potraktowane wiśniówką.

a może przegapiłeś moment ucierania z masłem ? ;-))
Sam budyń z biszkoptem to nie to samo co z kremem, no i budyń to nie
krem;-)))

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-08-02 13:04:30

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> a może przegapiłeś moment ucierania z masłem ? ;-))
> Sam budyń z biszkoptem to nie to samo co z kremem, no i budyń to nie
> krem;-)))

no nie. Nie wiem. Tortów nie robię, ale jem ;-)) Ja się zajmuję
wyłącznie gotowaniem i pieczeniem pierników na święta. Do innych ciast i
tortów nie maczam palców (znaczy do gotowych tak(

Waldek

1. Data: 2001-08-02 17:59:55

Temat: Re: Krem/Dekorowanie
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

No nie tylko. Mozna zrobic krem ze smietanki i czekolady w nastepujacy sposob:
Z francuska to sie nazywa ganache (ganasz).

250 gr czekolady, najlepiej gorzkiej
250 ml smietanki kremowki (najwyzszy procent)

Smietanke doprowadzic do malutkiego wrzenia w garnku, dodac polamana czekolade,
zdjac z ognia, mieszac, az calkowicie polaczone. Przelac do miski, wystudzic
calkowicie, najlepiej w lodowce. Gdy zimne, ubic recznym mikserem, az bedzie
konsystencji luznego kremu. Ganache sztywnieje przez pewien czas po ubiciu.

Jesli sie zwazy (np. smietanka nie byla wystarczajaco tlusta), mozna powtorzyc
operacje, zagrzewajac zwarzona czekolad0-smietanke, chlodzac i ubijajac jeszcze
raz. Dlatego robie ten krem w szklanej misce, bo latwo wtedy podgrzac zwarzony
w mikrofali przez kilka sekund.

Jesli chce sie wierzch tortu polac polewa, zamiast kremem, mozna ostatnia czesc
kremu zagrzac i plynny wylac na tort, albo wylac dlugi pas czekolado-smietanki
na pergamin, poczekac az zastygnie i otoczyc nim tort jak szyje szalikiem,
zaginajac brzegi czekoladowego pasa nad tortem. Potem mozna to jeszcze posypac
kakao i cukrem pudrem na wierzchu dla efektu.

Uff, ale sie rozpedzilam z tym dekorowaniem.

To mi przypomnialo jeszcze jeden tort, ktory niesamowicie wyglada.
Robi sie rolade biszkoptowa nasaczona malinowym sokiem i kremem. Rolade kroi
sie w skosne plasterki. Tymi plasterkami wyklada sie dno miski, uprzednio
wylozonej plastikowa folia. Na te plasterki kladzie sie bitej smietany ile
wejdzie, a na wierzchu uklada warstwe plasterkow z rolady. Schlodzic calosc
przez kilka godzin, odwrocic na plaski talerz i zdjac miske, odkleic folie.
Schlodzic to polkuliste ciasto az do podania.
Te sama miske pokryc folia aluminiowa, lekko natluszczona.
Zrobic karmel z cukru, duza ilosc, i maczajac lyzke w karmelu machac nia nad
miska, zeby sie utworzyla koronka z tego karmelu naokolo calej miski. Gdy
wystygnie, zdjac z miski, odkleic folie aluminiowa, gdzie przywiera, i
przelozyc te klatke karmelowa na schlodzone polkuliste ciasto. Podac na stol, i
uderzyc czubek trzonkiem noza, zeby sie klatka rozpadla. Kazdy dostaje kawalek
karmelu z kawalkiem tortu.

Jesli klatka sie rozpadnie w czasie produkcji (zdarza sie), podac ciasto, jak
jest, a kawalki karmelu pozbierac do torebki, pokruszyc za pomoca walka czy
tluczka, i przechowywac w szczelnym sloiku do uzycia pozniej. Takie kawalki
karmelowe wielkosci cukru krysztalowego mozna dodawac do ciastek zamiast cukru,
do kawy, do bitej smietany, do koktajli, etc.

Magdalena Bassett

Samaczne przedwojenne ksiazki
Zupa ze swiezycg ogorkow
Re: Patisony