Krem do tortu

1. Data: 2004-04-13 07:56:53

Temat: Krem do tortu
Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie czytam to tu, to tam i często widzę krem do tortu z udziałem
budyniu. Jakieś to takie plebejskie, żeby nie powiedzieć "ordynarne".
Kiedyś, dawno, dawno temu, gdy jeszcze zdarzało mi sie robić torty, krem
zawsze był robiony na jajach i maśle. Krem z budyniem to mi sie kojarzy z
tzw. majonezem "na kulu" - widziałam coś takiego w podręczniku dla szkoły
gastronomicznej - jest to majonez na zasmażce (sic!). Czy już się nie robi
prawdziwych kremów tortowych?
Pozdrowionka - Agnieszka

1. Data: 2004-04-13 08:41:53

Temat: Re: Krem do tortu
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Czy już się nie robi
> prawdziwych kremów tortowych?
> Pozdrowionka - Agnieszka

No właśnie! Ja bym chętnie zrobiła, gdybym wiedziała jak, bo kremy budyniowe
uważam za surogat prawdziwych kremów, aczkolwiek b. dobry (niezbyt słodkie).
Nie znam jednak żadnego dobrego przepisu, chociaż regularnie zapytuję na
grupie o jakiś dobry krem (pod galaretkę najlepiej z jogurtem:-)). Mamy
niestety nie mogę już zapytać, a robiła pyszne torty :-(.
Ewa

1. Data: 2004-04-13 08:52:45

Od: Koko-sanka <K...@C...prv.pl.USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

batory napisał/a:

> [...]
> budyniu. Jakieś to takie plebejskie, żeby nie powiedzieć "ordynarne".
> Kiedyś, dawno, dawno temu, gdy jeszcze zdarzało mi sie robić torty, krem

Każdy robi krem taki na jaki ma ochotę, moja mama robi krem z masła i jaj,
ja natomiast uważam, że taki krem jest paskudny za tłusty i za słodki,
dlatego robię z kaszy manny (z budyniu nie lubię) lub zamiast kremu daję
bitą śmietanę.

Pozdrawiam
Koko-sanka
--
Pozdrawiam - Koko-sanka/CrazySquad, powered by Koko-sanek :)
www.CrazySquad.prv.pl

1. Data: 2004-04-13 08:59:27

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> grupie o jakiś dobry krem (pod galaretkę najlepiej z jogurtem:-)). Mamy
> niestety nie mogę już zapytać, a robiła pyszne torty :-(.

A u mnie na stronie kiedyś byłaś?
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tort_orzech
owy.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-04-13 09:01:56

Od: Koko-sanka <K...@C...prv.pl.USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

Medea napisał/a:

> Nie znam jednak żadnego dobrego przepisu, chociaż regularnie zapytuję na
> grupie o jakiś dobry krem (pod galaretkę najlepiej z jogurtem:-)).

Jak tylko zobaczę się z mamą to podrzucę tutaj typowo tortowy krem z masła
i jajek

Pozdrawiam
Koko-sanka

1. Data: 2004-04-13 09:03:40

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Apr 2004 09:56:53 +0200, Waćpanna lub Waćpan *batory*, w
wiadomości news:<c5g6gt$47m$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> gastronomicznej - jest to majonez na zasmażce (sic!). Czy już się nie robi

My robimy z Mamą w wersji białej, lub kakaowej... awet nie pamiętam skąd
przepis (z zeszytu). Kremy budyniowe, jogurtowe i takie tam można przecież
też używać, ale do tortu bezowego i pod galaretkę jest u nas tylko krem na
maśle.
Jak znajdę zeszyt, to mogę przepis wklepać, jak kogoś interesuje.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-04-13 09:09:08

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grupie o jakiś dobry krem (pod galaretkę najlepiej z jogurtem:-)). Mamy
> niestety nie mogę już zapytać, a robiła pyszne torty :-(.

Dawno nie robiłam, nie pamiętam proporcji, ale mam zapisane i mogę podać po
południu, jak wrócę z roboty. Na razie podam wykonanie - ile czego potem.
Bierze się całe jaja, cukier i masło. Całe jaja ubija się na parze z cukrem
przez około 20 minut (aż się zrobi jasna, gęsta masa). Po czym należy to
dobrze wystudzić, a w międzyczasie w makutrze uciera się masło. Gdy masa
jajeczno-cukrowa wystygnie (w trakcie stygnięcia należy ją zamieszać od
czasu do czsu, żeby sie nie zrobiła na wierzchu skorupka) dodajemy ją po
łyżce do ucieranego masła wciąż ucierając. Gdy cała "wejdzie" - to baza do
kremu jest już gotowa. Teraz można z tego zrobić masę kawową - dodając
bardzo mocnej (i ostudzonej) kawy - ostrożnie i wciąż ucierając, albo
cytrynową (sok z cytryny) albo orzechową (mielone orzechy), albo co tam
chcesz wedle fantazji. Trzeba uważać jak sie dodaje jakis płyn - może się
zważyć. Płyn powinien mieć temperaturę masy i dodawać go traeba po łyżeczce
wciąż ucierając.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-04-13 12:51:39

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c5ga4d$m5b$1@news.onet.pl...
> A u mnie na stronie kiedyś byłaś?
> http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tort_orzech
owy.htm
> --

Dzięki, coś sobie wybiorę. Torty wyglądają ciekawie :-), widać, że masz do
tego "rękę".
Ewa

1. Data: 2004-04-13 14:39:23

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
owy.htm

> Dzięki, coś sobie wybiorę. Torty wyglądają ciekawie :-), widać, że masz do

Rodzinne przepisy...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-04-13 15:38:15

Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Koko-sanka wrote:
> Każdy robi krem taki na jaki ma ochotę, moja mama robi krem z masła i jaj,
> ja natomiast uważam, że taki krem jest paskudny za tłusty i za słodki,

Otóż to! Popieram w 100%. Nie pamiętam, jakie kremy robiła moja mama,
nie żyje już od dawna, ale ja sama po prostu nie lubię słodyczy zbyt
tłustych. Brr! Mnie nie smakuje nawet bita śmietana zrobiona ze
śmietanki 36% - wolę z 30%. Torty z klasycznym kremem jawią mi się jako
pocisk artyleryjski ciężkiego kalibru.

A krem budyniowy - u mnie w domu mówi się o nim "karpatkowy" - lubię i
tyle :) Zwłaszcza z płatkami migdałowymi.

Nessie

Re: chrupicy chlebek
Co zrobić z nadmiarem wędliny?
Lody "Pascha"