Re: Królik z grilla

From: Zbigniew Pieciul <M...@S...zeta-media.com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Królik z grilla
Date: Wed, 09 Jun 2004 14:57:44 GMT

Vegga pisze:

> Widziałam parę fajnych przepisów z królikiem w roli głównej, ale czy ktoś z
> was próbował go zgrillować?? Właśnie mi się rozmraża a jutro grill...
>
> Vegga

Nie jadłem, nie próbowałem. I - obawiam się - nie warto królika kłaść na
grill, lepsza będzie jakaś potrawka w stylu francuskim. Królik jest
bardzo chudy, tylko comber i tylne nogi mogą się ewentualnie nadawać na
ruszt. W literaturze prawie brak przepisów. W sieci - raptem kilka w na
stronie jakiegoś stowarzyszenia hodowców królików w Stanach... Z
książek, które mam pod ręką, tylko George Foreman (sławny kiedyś bokser,
który teraz firmuje rozmaite grille, akcesoria i sprzedaż wysyłkową
zamrożonych steków) ma jeden przepis, sprowadzający się do ostrożnego
grillowania mięsa posmarowanego musztardą i posypanego solą i pieprzem;
autor skupia się na dość skomplikowanym i intensywnym w smaku sosie
(czosnek, cebula, bekon, pieprz kajeński, szałwia, musztarda miodowa,
białe wino, sok pomarańczowy...), którym radzi polać mięso przez
podaniem na stół. /mogę spisać ten sos/

Jak się zdecydujesz piec tego królika i wyjdzie dobry, daj, proszę,
znać, bo jestem ciekawy, co z tego wyszło.

Pozdrowienia,

Zbyszek

--
http://MrGrill.pl