Re: Ku przestrodze

Data: 2010-09-08 19:04:04
Temat: Re: Ku przestrodze
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

>.... Stado dzieciaków rzucających
> sobie po nogach nożem. Teraz to chyba brygada antyterrorystyczna by
> przyjechała interweniować :-)

Czasy się zmieniają? Może nie całkiem:
Była wiosna roku 1981. Koło piaskownicy Rozrabiak : - Wykoleimy pociąg!
- Na muzg upadłeś?
- A ty w swojej kolejce to ciągle kraksy robisz. My wykoleimy prawdziwy
pociąg.
- Mogą zginąć ludzie.
- Brat dał mi rozkład, za 10 min będzie ten do Warszawy. Lecimy.
Rozrabiak wcześniej już nie raz gadał, że ma ponad 10 lat starszego brata,
prawnika.

Nie ja jedna pobiegłam do swojego Mądrego Dorosłego. Jednak u mojego
Dziadka był pan A., kombatant. Dorośli spławili mnie nie wieżąc w zamysł
wykolejenia pociągu, i nie dopuścili do Dziadka. Od pierwszej wizyty tego
pana w naszym domu Dziadek powiedział, żeby na niego uważać, bo jest
sterowany pszez SB.
Ciapa też pobiegł do swojego Mądrego Dorosłego, ale jego Mądry
Dorosły też był obstawiony (nie było). Jeszcze ktoś pobiegł, ale nie
pamiętam dokładnie.

Pobiegłam w stronę kolei, gdzie znalazłam podwurkową zgraję. Na lewej
szynie leżał już kamień wielkości 3 cegieł, pociąg na horyzoncie. Zdjęłam
kamień, ale ktoś położył go znowu, a Urwis bronił kamienia. Szarpaliśmy
się pomiędzy szynami o ten kamień. Pociąg zaczął pszeraźliwie trąbić i
hamować. Jakiś dzieciak odciągnął kamień.
Pociąg był coraz bliżej. Urwis mnie szarpał pomiędzy szynami, a ja byłam
za słaba by się uwolnić. Zrozumiałam, że mu jest wszystko obojętne, byle
wygrać. Widziałam, że nie rozumie, że nas rozjedzie pociąg. Widziałam tważ
maszynisty. Szarpnęłam się ciągnąc za sobą Urwisa, spadliśmy na żwirowe
podłoże torowiska.
Otszepywaliśmy się uciekając z miejsca zdażenia. Pociąg zatszymał się
małe kilkadziesiąt metruw dalej. Ciapa, ze względu na wiek wolniej
biegał, więc ukrył się, i obserwował. Maszynista wyskoczył i pod kołami
pociągu szukał resztek po nas.

Myślenie pszyszło po czasie. Skąd oni wzięli w ciągu kilku minut tak
duży kamień? Jak jest potszebny do ustalenia szerokości bramki, to nigdy nie
ma kamienia. Musiał być naszykowany wcześniej.
- Ten wczorajszy pociąg miał opuźnienie, twoi rodzice zapłacą
odszkodowanie.- powiedział następnego dnia Rozrabiak, i coś ode mnie żądał,
ale nie pamiętam co.
Poskarżyłam się Dziadkowi, wytłumaczył mi po czasie: Ty masz już 12 lat, to
samo Koleżanka z Pszedszkola, i zdaje się Urwis też. Rozrabiak jest rok
młodszy, jemu nic nie groziło, a wam tak.....
Nie interesowało mnie co Dziadek powiedział dalej, prawo było dla mnie
abstrakcją.

Tak właśnie dorośli powiązani z SB prowokowali mądre dzieci,
po to by weszły w konflikt z prawem, by potem popszez szantaż szkodzić
Mądrym Dorosłym. Kilka dni potem 2 dzieci oświeciło mnie dokładnie:
kto, co, z kim. Prawda była zbyt okrutna, a ja zbyt dziecinna by w nią
uwieżyć.
Niecałe 10 lat potem SB zeszło do podziemia, mafijne powiązania pozostały.
Wtedy prowokacja nie była dopuszczalna prawnie, teraz jest.
(imiona, płeć itp. zostały zmienione)