Re: Kuzu vel kudzu.

Data: 2013-03-13 18:01:07
Temat: Re: Kuzu vel kudzu.
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

Am 13.03.2013 18:33, schrieb Ikselka:

> Czuję zapachy rzeczy, których inni nie czują - wąchałes kiedyś mosiadz np?

Wąchałem. Ale, o ile nie jesteś wyjątkiem klasy dwuzerowej, to kwaśne
jest meldowane do mózgu przez nervus glossopharyngeus i chorda tympani,
a zapach przez nervus olfactorius (i trigeminus, ale to akurat tutaj
nieważne).

Dlatego napisałem, że FORMALNIE to smakujesz kwaśne, nawet jak wąchasz.

Ja też potrafię wyczuć nosem, czy herbata jest słodzona. Cytryna to
trochę inna parafia, bo można wywąchać związki aromatyczne.

Waldek