Kwas chlebowy, problem ?

1. Data: 2005-08-03 19:19:30

Temat: Kwas chlebowy, problem ?
Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
zachęcony opisem w książce kucharskiej i opiniami na grupie postanowiłem
zrobić wspomniany kwas.

Zalałem wysuszone (w piekarniku) kromki chleba razowego wrzątkiem,
odstawiłem na 12 godzin. Następnie miałem przelać do naczynia przez
sitko i gazę. Troche wyszło tak jak by ten chleb całą wode wessał :)
Musiałem odrobine wody dodać i później ugniatać żeby puściło kwasu
z chleba :).
Następne dodałem wode z rozrobionym i drożdżami i cukrem (letnią).
I czekam, 12 godzin mineło, nie widze, ani żadnych bulgotań, piany (może
ociupinke na brzegach, ledwo co) ani nic co by świadczyło że drożdże
zaczeło swoją robote. W książce kucharskiej pisało żeby zbierać piane,
a ja tu żadnej piany nie mam :)

Czy coś zrobiłem źle ? Może powinienem w cieplejsze miejsce postawić
? (chociaż przyd 25 stopniach na zewnątrz to wszędzie w mieszkaniu mam
ciepło)
Czekać do następnego dnia, czy już teraz zjać do butelek i do piwnicy ?

Krzysztof Krasoń

2. Data: 2005-08-03 21:15:17

Temat: Re: Kwas chlebowy, problem ?
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Krasoń" <K...@o...pl> napisał w
wiadomości news:slrndf267c.9vl.Krzysztof.Krason@freya.dsv.agh.e
du.pl...
> [...]
> ciepło)
> Czekać do następnego dnia, czy już teraz zjać do butelek i do piwnicy ?

Nie to żebym sie czepiał...ale moze trzeba było uzyć chleba razowego....

bo to co czasem nazywa sie chlebem razowym ma nie za wiele wspólnego z
chlebem razowym...

Marek

3. Data: 2005-08-04 10:15:25

Od: "Lunac" <Lunac(no-spamm)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:dcrchq$lmr$1@news.lublin.pl...

> Nie to żebym sie czepiał...ale moze trzeba było uzyć chleba razowego....
>
> bo to co czasem nazywa sie chlebem razowym ma nie za wiele wspólnego z
> chlebem razowym...

Podobno właśnie taki ma być, cleb razowy na zakwasie, a nie na
polepszaczach.

Specjalnie w tym celu upiekłem sobie taki chleb, teraz czekam, aby dobrze
wysechł, i też spróbuję zrobić kwas.

Pozdrawiam
Lunac

4. Data: 2005-08-04 12:02:07

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lunac" <Lunac(no-spamm)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> polepszaczach.
>
> Specjalnie w tym celu upiekłem sobie taki chleb, teraz czekam, aby dobrze

No własnie..ale czasem jak sie kupi chleb "razowy" to jego razowosc wynika
jedynie
z zastosowanych barwników i polepszaczy...

marek

5. Data: 2005-08-04 12:09:21

Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.08.2005 Marek W. <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał/a:

> Nie to żebym sie czepiał...ale moze trzeba było uzyć chleba razowego....
>
> bo to co czasem nazywa sie chlebem razowym ma nie za wiele wspólnego z
> chlebem razowym...

Wiem wiem, dowiedziałem się o tym z grupy :)
Dlatego znalazłem mam nadzieje taki chleb na zakwasie (powinien byc
lekko kwaśnawy zgodnie z nazwą ?)

Ale ten roztwór który otrzymałem jest gazowany, tylko pianki nie było.

--
Krzysztof Krasoń

6. Data: 2005-08-14 12:19:32

Od: "Qq" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem wiem, dowiedziałem się o tym z grupy :)
> Dlatego znalazłem mam nadzieje taki chleb na zakwasie (powinien byc
> lekko kwaśnawy zgodnie z nazwą ?)

KIlka już razy podchodziłem do kwasu chlebowego. Nie udało się. Nawet chleb
z nalepką "Na zakwasie" nie spełnił pokładanych w nich nadziei. WIęcej
powiem: przywiozłem z Ukrainy "suchy kwas", trzeba było zaparzyć zawartość
pakietu /coś jak nasza onegdysiejsza kawa Turek/, taki brykiet, potem dodać
drożdży, cukru, wody i tak dalej. W przepisie było też, że gdy wystąpi piana
kwas jest gotów do zlania. Piana nie wystąpiła. Odczekałem dwa dni i
skosztowałem szklankę. Po chwili pchułem znany wszystkim szmer w głowie -
zrobiło mi owoś jakieś chlebowe wino. Czyli - coś się działo jakby w dobrym
kierunku, tylko trzeba było zbutelkować to i shcłodzhić, czyli pewnie zatłuc
drożdże. ale się spóźniłem wyglądając owej cholernej piany.
ZOstał mi jeszcze jeden pakiet i pewnie jeszcz raz się ruszę. Jak się uda -
opowiem.

Qq

co myslicie o czosnku marynowanym?
ogon langusty-jak go zjesc?
Sałatka z ziemniaków - dodatek do dań z rusztu (grilla) itp...
ryba na grillu ?
MARYNATY - gruszki i sliwki