Re: Ładne kwity na dziłkę wieloletnie?

Data: 2005-01-26 08:34:44
Temat: Re: Ładne kwity na dziłkę wieloletnie?
Od: Marta Góra <m...@m...pl>

Dnia Wed, 26 Jan 2005 08:54:44 +0100, Tyrael napisał(a):

> śmiesznie to brzmi ale na ksiązki sobie nie pozwalam

Wcale nie śmiesznie, takie mamy czasy, tutaj też nie wszyscy są krezusami.
Warto zaglądać na Allegro - ludzie sprzedają tam wiele dobrych książek za
grosze.

Na pewno warto zasilić taką glebę naturalnym nawozem, obornikiem albo
kompostem aby poprawić jej strukturę i zasilić w substancje odżywcze.

Myślę, że powinieneś pomyśleć nad bylinami, które łatwo się wysiewają, nie
mają szczególnych wymagań glebowych
i bez problemu będą rosły na Twojej działce. Jest ich całkiem sporo:
krwawniki, orliki, margaretki, astry, różne dzwonki, rozchodniki olbrzymie,
chabry, zatrwiany, mikołajki, zawilce jesienne, wiele bodziszków. Dobrze w
słońcu i na lekkiej glebie będzie rosło wiele ziół, które pięknie kwitną
latem i przyciągją owady. Takie warunki zniesie też większosć popularnych
traw ozdobnych. Wiele roślin sklanych dobrze będzie się czułow takich
miejscach, ale ich wymagania są zróżnicowane, zanim coś kupisz warto
poszukac informacji chociażby w sieci.
Na wilgotniejsze miejsca można się pokusić o łubiny trwałe, liliowce, irysy
syberyjskie, ploksy wiechowate.
Zanim zdecydujesz się na zakupy postaraj się dowiedzieć o roślinie jak
najwięcej, pomocne będą łac nazwy, bez kłopotu znajdziesz je w necie -
sporo na angielsko- czy niemieckojęzycznych stronach, bywają też zdjęcia.
Sprawdzać trzeba, bo często w obrębie jednego rodzaju znajdują się byliny o
bardzo różnych wymaganiach. Do tego jednak potrzeba trochę wysiłku i
czasu:)

Pozdrawiam
i życzę powodzenia

Marta