Re: Lampa UV i filtr....

From: "miro" <s...@p...fm>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Lampa UV i filtr....
Date: Thu, 8 Sep 2005 10:30:46 +0200

> Witam!
> Rozpisujecie się o filtrach, wkładach, lampach UV. Miro, mnie natomiast
> ciekawi
> przede wszystkim pH wody, ilość roślin i ryb w wodzie. Jeżeli będziesz
> miał wodę
> o pH wyższym niż 7,5 to z glonami możesz walczyć całe miesiące, pH powinno
> utrzymywać się w granicach 6,5 do 7,5 i raczej bliżej 6,5. Lampy UV nie
> polecam
> nie działa wybiórczo jedynie na glony, likwiduje bakterie i drobnoustroje,
> niezbędne do uzyskania i utrzymania w oczku równowagi biologicznej.
> [...]

Co do pH to niewiem jakie mam :/ jak to moge sprawdzić ? co do ryb to mam
ich 10 sztuk a co do roślin to niestety bardzo mało : ( 2x lilia wodna w
dwóch koszach na dnie ( okolo 15 liści już wyszło na powierzchnie wody) , i
2 x doniczki z przesątką pospolitą no i dodam że wszystkie te rosliny która
mam to ładnie rosną no ale jest ich mało jak na oczko....co moge jeszcze
posadzić co proponujecie ? co do torfu na dnie to poprostu jakąś łopatą go
tam cisnąć czy trzaba go wyciągać ?