Lasagne - ?

1. Data: 2001-03-27 07:19:00

Temat: Lasagne - ?
Od: "Joanna Wysocka" <m...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
wczoraj kupilam ciasto na lasagne, tzn taki makaron w szerokich plastrach,
ale jest on oryginalny wloski. I tylko po wlosku jest napisane jak go
gotować.
Może ktos wie, jak sie to gotuje, czy wszystkie listki od razu? Troche
cieżka ta paczka.
Acha, jeszcze nigdy nie robilam lasagne. Moze ktos poda mi optymalny
przepisik (nietrudny i pyszny).
:-)
Dzieki.
Kupilam mieso mielone wieprzowe 0,7 kg i paczke mrozonego szpinaku Hortexu.
Czy mozna to polączyc w lasagne?
Joanna

1. Data: 2001-03-27 10:19:54

Temat: Re: Lasagne - ?
Od: Marcin Helinski <h...@m...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

lasagne ze szpinakiem

http://www.kulinaria.pl/przepis.asp?nr=147&p=1

pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2001-03-27 10:32:25

Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeśli gotujesz na 2 osóbki to wrzuć, Kochanieńka, pół paczki tych płatków na
osolony wrzątek i pogotuj ok. 10 min (powinny byc półtwarde). w przepisach
często podają,że nie należy ich gotować ale moje lasagniowe doświadczenie
każe mi nakłonic Cię do obgotowamnia płatków, żebyś nie musiała gryżć
suchego makaronu :)
pozdrawiam
Katarynka
<99peuh$r2g$1@zeus.man.szczecin.pl>...

1. Data: 2001-03-27 11:10:58

Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cieżka ta paczka.
> Acha, jeszcze nigdy nie robilam lasagne. Moze ktos poda mi optymalny

Jesli jest w paczce 0,5 kg, to jest tego na tyle duzo, ze powinno starczyc
na 2, 3 razy. Ja zuzywalam po 3 platy na warstwe, x 4 warstwy. Przed
ulozeniem w blaszce, makaron troche podgotowywalam - wrzucalam po 3 platy do
garnka z duza iloscia wrzacej, osolonej wody na kilka minut ,przekladalam do
miski z zimna woda, wyciagalam na czysta sciereczke, troche obsuszalam, do
naczynia, na to warstwa farszu, a nastepna partia makaronu sie w tym czasie
gotowala. Ja robilam typowy makaron z sosem miesno- pomidorowym i
beszamelem, oraz wegetarianski z baklazanem i beszamelem, ale jednak ten
pierwszy wyszedl bardziej smakowicie. Przepis jest dosyc dlugi, ale
sprowadza sie do zrobienia sosu bolonskiego, 1litra sosu beszamelowego i
ukladania warstwami w naczyniu (23 x 33 cm) sosu bolonskiego, beszamela,
parmezanu, platow ciasta i tak do wyczerpania skladnikow - na wierzchu ma
byc warstwa sosu bolonskiego obficie polanego beszamelem i posypanego
parmezanem i wiorkami masla. Wszystko zapiekac 30- 40 min.

Ula

1. Data: 2001-03-28 20:02:13

Od: n...@w...pl (natinati) szukaj wiadomości tego autora

>Może ktos wie, jak sie to gotuje, czy wszystkie listki od razu? Troche
>cieżka ta paczka.

Ja nie gotuje wczesniej i nigdy nie sa twarde. Jesli sosu jest tyle, ile
trzeba, makaron "ugotuje sie" juz w piekarniku.

Tina!

1. Data: 2001-03-29 06:10:40

Od: Pazurek <K...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

natinati wrote:

> Ja nie gotuje wczesniej i nigdy nie sa twarde. Jesli sosu jest tyle, ile
> trzeba, makaron "ugotuje sie" juz w piekarniku.
>
> Tina!

Sa dwa rodzaje makaronu na lasagne ,taki ktory trzeba gotowac wczesniej
oraz taki bez gotowania .
Sam sie on gotuje jak napisała Tina w piekarniku .Zawsze pisze na
opakowaniu ..chyba ,ze ktos sam robi własny -))

Lasagne
a moze spotkanie
Re: Głodóweczka
Smacznie witam!