Laserowa korekcja wzroku

1. Data: 2003-02-04 07:44:12

Temat: Laserowa korekcja wzroku
Od: "Gracjan" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam zamiar poddać się laserowej korekcji wzroku, ale najpierw chciałbym
poznać opinie osób, które już przeszły ten zabieg. Czy jest to w pełni
bezpieczna metoda i czy nie ma jakiś efektów ubocznych? U pewnego okulisty
dowiedziałem się, że może wystąpić jakiś rodzaj podwójnego widzenia. Czy to
prawda? Ponadto wielu okulistów jest zdania, że jakakolwiek ingerencja
skalpera lub lasera w oku jest niewskazana. Z czego to wynika?.....z ich
braku wiedzy na ten temat, czy może żeczywiście laserowa korekcja wzroku nie
jest tak bezpieczna jak ją reklamują osoby które wykonują tego typu zabiegi?
Prosze o kontakt osoby które znają temat i mogą mi w rzeczowy sposób
przedstawić wszystkie zalety i wady ww. zabiegu.
Pozdrawiam
Gracjan

2. Data: 2003-02-04 08:48:06

Temat: Re: Laserowa korekcja wzroku
Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gracjan wrote:
> Witam!
> Mam zamiar poddać się laserowej korekcji wzroku

Zajrzyj na www.mavit.com.pl W-Wa ul. Podleśna 61
tel. 569 59 00
www.okolaser.com.pl W-Wa ul. Boya Zeleńskiego 4a
tel. 825 70 88, 825 38 57

Jest też:
- Intermedica w Poznaniu ul. Szelągowska 29/3
- Pulsmed Łódź, ul. Polskiej Org. Wojsk. 26, bezpł. infolinia 0-800 204 971

Ja osobiście byłam na badaniach kwalifikacyjnych do zabiegu (240 zł '04 '02)
w Mavicie, ala moja wada i grubość rogówki nie pozwala na korekcję do 0 i za
radą lekarza z tego Centrum zrezygnowałam z korekcji na rzecz soczewek
kontaktowych. Przejrzyj też archiwum tej grupy było tu dużo o wadach i
zaletach korekcji laserowych.
pzdr
Ania

3. Data: 2003-02-04 10:56:23

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gracjan" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> poznać opinie osób, które już przeszły ten zabieg. Czy jest to w pełni
> bezpieczna metoda i czy nie ma jakiś efektów ubocznych? U pewnego okulisty

nie mam metod w pelni bezpiecznych

> dowiedziałem się, że może wystąpić jakiś rodzaj podwójnego widzenia. Czy to

moze, ale wany jest procent tych wystapien

> [...]
> jest tak bezpieczna jak ją reklamują osoby które wykonują tego typu zabiegi?

a moze ze strachu, ze straca pacjentow? ja spotkalem i takich, ktorzy uzyli
calego slownika wyraz wulgarnych i niestosownych, zeby mi wybic to z glowy,
jak i takich, do ktorych ciagle jeszcze lubie zajsc z wizyta kontrolna...

> Prosze o kontakt osoby które znają temat i mogą mi w rzeczowy sposób
> przedstawić wszystkie zalety i wady ww. zabiegu.

tradycyjnie juz:
http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz/?x=ulubione/in
dex.php - jest tam
wszystko to, co znalazlem jakies 2 lata temu samemu starajac sie o podobny
zabieg (takze link do strony dokladnie omawiajacej wszystkie zagrozenia)

Pozdro

Maseł

--
www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

4. Data: 2003-02-05 12:21:58

Od: "Stanisław" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja jestem po 2 takich operacjach w Korvicie w poznaniu, dzielnica
Kozieglowy, mam sie super mam 2 kierunki studiow, polscy lekarze nie umieki
mi pomoc, zmienialam okulary an coraz to grubsze, po operacji wada nie
posuwa sie

5. Data: 2003-02-05 18:13:44

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie mam metod w pelni bezpiecznych

Prosze bardzo - napisz na priv - jestem specjalista chorob oczu i zajmuje
sie rowniez kwalifikacjami oraz operowaniem wad wzroku metoda laserowa.

o...@o...org.pl

casus

6. Data: 2003-02-06 08:15:16

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stanisław wrote:
> ja jestem po 2 takich operacjach w Korvicie w poznaniu, dzielnica
> Kozieglowy

Czy aby na pewno była to metoda laserowa? Jak dzwoniłam tam rok temu mówili,
że nie wykonują laserowych korekcji wzroku (met. PRK czy LASIK) tylko
przeszczepy.

Ania

7. Data: 2003-02-06 08:40:53

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b1t5ja$bo0$1@atlantis.news.tpi.pl, Ania B-J <a...@o...pl>:

> Czy aby na pewno była to metoda laserowa? Jak dzwoniłam tam rok temu
> mówili, że nie wykonują laserowych korekcji wzroku (met. PRK czy
> LASIK) tylko przeszczepy.

Moze kiedys robili, cos tak mi sie kojarzy - dobrych pare lat temu, silami
importowanych ze wschodu chirurgow.
Jesli chodzi o Poznan, to LASIK i LASEK (PRK nie wiem) robią w Intermedice
przy Cytadeli. Za 3 godziny tam idę akurat na badanie kwalifikacyjne :)

--
Robert

8. Data: 2003-02-06 11:01:53

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:
> Jesli chodzi o Poznan, to LASIK i LASEK (PRK nie wiem) robią w
> Intermedice przy Cytadeli. Za 3 godziny tam idę akurat na badanie
> kwalifikacyjne :)

Napisz tu na grupie (jeśli to nie tajemnica) jak poszło. Ja niespełna rok
temu byłam w Mavicie w W-wie, ale niestety za duża wada (nie chcę tu się
chwalić jaka) w stosunku do grubości rogówki i nic z tego jeżeli korekcja
miałaby być do 0.

Ania

9. Data: 2003-02-06 15:22:34

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b1tfbm$ma5$1@atlantis.news.tpi.pl, Ania B-J <a...@o...pl>:

> [...]
> rok temu byłam w Mavicie w W-wie, ale niestety za duża wada (nie chcę
> tu się chwalić jaka) w stosunku do grubości rogówki i nic z tego

No to pisze - choc jeszcze widze przez mgle.

Bylem na b. szczegolowym badaniu w Intermedice - duzo maszyn, tez cisnienie
wewnatrzgalkowe (13 i 15), peryferyjne dna oka z przyklejaniem soczewki na
zel - w sumie 1h20min.
Wyszlo mi dobre rokowanie na dobra korekcje, bo jest niecale -9D i
astygmatyzm -
0.5 do -1 w zaleznosci od oka. To byly 2 badania komputerowe i szczegolowe z
tablicy. Rogowka wystarczajaco gruba, a zrenica duza, ale nie za duza, 4.2mm
4.7mm, a problemy zaczynaja sie powyzej
5.5mm. Mierzyli tez wydzielanie lez.
Zalecaja nie LASIK tylko LASEK, bez scinania stozka rogowki a tylko ze
zdjeciem
samego nablonka (E=epithelial). Troche uciazliwsze gojenie, ale bardziej
bezpieczne bo bardziej powierzchowne, i mniej rogowki sie zuzywa do zabiegu.
LASEK tanszy, 2100/oko, LASIK 2400/oko - bo sie nie zuzywa drogich nozykow
do
keratotomu.
LASEK dlatego, bo w soczewce sa pewne struktury-zaciemnienia, ktore nie
przeszkadzaja w widzeniu, ale istnieje pewne ryzyko, ze przy przyssaniu
pierscienia centrujacego od mikrokeratomu (LASIK) moze wzrosnac cisnienie
wewn.galkowe i moga wystapic krystalizacje. LASEK tego ryzyka unika, bo nie
ma
pierscienia.
Najblizszy wolny termin 19 marca. Mam sie zastanowic i przedzwonic o termin.
Dostalem juz recepty na rozne krople na wszelki wypadek.
Ogolnie klinika b. ladna, czysta, lsniaca, nowoczesna, wszyscy super
grzeczni i
zorientowani.
Zaplacilem 100zl, karta.

Troche slabo widze po tych roznych kroplach i zelach.

--
Robert

10. Data: 2003-02-07 05:40:45

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:
> Bylem na b. szczegolowym badaniu w Intermedice - duzo maszyn,

[CIACH]

Dzięki za szczegółowy opis
Ania

drętwienie palców