Re: Leczenie krótkowzroczności u dzieci

From: "RobertSA" <u...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Leczenie krótkowzroczności u dzieci
Date: Thu, 18 Nov 2004 13:30:50 +0100

cni04s$c0h$...@a...news.tpi.pl,
Ann <b...@a...pl>:
> Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:cnhqku$duq$1@opal.icpnet.pl...

> No ale podaj mi chociaz jak temat byl sformulowany. Krotkowzrocznosc?
> Zatrzymanie wady? Metody w krotkowzrocznosci? Mozna przeciez roznie
> pisac..

Wybacz, nie mam pamieci absolutnej i nie mam czasu za kazdym razem szukac.
Watkow bylo wiele.
Skoro jednak "generalnie nie masz zaufania do badan", to nie ma sensu, abys
czytala, ale w takim razie nie wiem, na czym chcesz sie opierac w dyskusji -
na introspekcji?

> No to juz nie u mnie :-)

Ale czasem nawet i do 30.

> Wiec na co? Co w takim razie powoduje pogorszenie wzroku w wieku,
> kiedy juz nie powinien sie pogorszyc? Zaniedbanie? Przemeczenie oczu?

Nie mozna dac jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.
Jesli ktos twierdzi, ze mozna, nie wierz mu.
Najbardziej pewne jest chyba, ze sklonnosc genetyczna (w przypadku
krotkowzrocznosci szkolnej).

> Ale czym jest jest spowodowane gorsze widzenie skoro to wada
> soczewki, ktora juz nie powinna sie poglebiac?

Nie, krotowzrocznosc NIE jest prawie nigdy wada soczewki.

> No dobrze, ale w takim razie nie powinny miec znaczenia czynniki
> zewnetrzne, skoro i tak wada jest wrodzona a jedynie ujawnia sie
> pozniej.

Wada nie jest raczej (na ogol) wrodzona.
Nie ma sprzecznosci miedzy wspolistnieniem czynnikow genetycznych i
behawioralnych. To samo masz np. w ryzyku wielu chorob.

06

> Eh..Jakos nie wierze tym wszystkim cudownych badaniom.. Jeszcze do
> niedawna przekonywali nas ze margaryna jest super zdrowa a maslo
> "be". A teraz sie wycofuja.. Podchodze do tego z dystansem.

Na czyms trzeba sie oprzec. Naucz sie krytycznie oceniac rozne badania, nie
wszystkie sa jednakowo wiarygodne. Poza tym czytalas te badania o margarynie
i masle, czy raczej ich skrawki przetrawione przez dziennikarzy?

--
Robert