Re: Lektury w gimnazjum

Date: Thu, 22 Sep 2011 12:19:14 +0200
From: Lolalny Lemur <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Lektury w gimnazjum

W dniu 2011-09-21 15:43, Nixe pisze:
> "Anai" <a...@g...pl> napisał

> Oprócz Antygony reszta ujdzie w tłoku, choć też nie wydaje mi się, by
> Szekspir czy Molier to byli autorzy, przez których jest w stanie przejść
> przeciętny 13-latek. "Przejść" w znaczeniu przeczytać z ochotą,
> zrozumieć, ocenić i podyskutować na ten temat.

Molier? Myślę akurat że spokojnie, podobnie jak Szekspir. Romeo i Julia
specjalnie głębokie nie są i chyba tak naprawdę "w klimacie" młodej,
nabuzowanej hormonami głowy. Skąpiec gorzej, ja wolę Mieszczanin
Szlachcicem, ale Molier naprawdę jest tak moralizatorski jak przeciętna
bajka, więc myślę, że spokojnie dziecię w tym wieku już sobie poradzi.
Inna sprawa, że Molier czytany jest nudny jak flaki z olejem - to trzeba
zobaczyć , żeby się śmiać, albo umieć wejść "w rytm", a to już niestety
nie każdy potrafi.

--
Lemuria

http://krotkaseria.blox.pl