Data: 2002-11-25 08:42:11
Temat: Re: Lodówka-co się dzieje:-(((
Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
O czym wy piszecie ! Wpierw się zastanówcie czy jest zepsuta !
Szron powstaje w niskiej temperaturze i dużej wilgotności więc co moze być
zepsute? Automatyczne odszranianie działa na tej zasadzie że gdy agregat nie
działa a w chłodziarce jest kilka stopni na plusie lód z tylnej ścianki sie
rozpuszcza i następuje odmrożenie, ten cykl powtarza się kilkanascie razy
dziennie. Może agregat sie nie wyłącza ? Może jest ustawiona temperatura na
max. chłodzenie i przy częstym otwieraniu agregat działa jak działa, a może
jest to spowodowanym wilgotnością . U mnie jak żona wstawi garnek z zupą bez
przykrywki to efekt jest ten sam, lub w okresie przedświątecznym w czasie
przygotowań jak czesto otwiera się drzwiczki . Mam ustawioną bardzo niską
temperaturę 3stopnie często w lodówkach zalecają 4-7 . Zobacz czy uszczelka
na całym obwodzie przylega dokładnie (może to regulacja drzwi ). Sprawdzic
można kartką papieru którą powinna byc wyciągana z wyczuwalnym oporem z
pomiędzy uszczelki a obudowy. Lodówka jaest bardzo prostym urządzeniem i ma
chłodzić a procesy takie jak szronienie muszą wystąpić z prostych zasad
fizyki. Trzeba ustalić tylko który czynnik jest przyczyną no chyba że jest
to wada konstrukcyjna ale występowałaby od początku. Może łatwiej zadzwonić
do serewisu i telefonicznicznie sie wszystkiego dowiedzieć a oni sami też w
przypadku podejrzenia usterki przyjmą zgłoszenie gwarancyjne przecierz
reklamacja nie jest rzadnym problemem . Na zasadach rękojmi też sprzedawca
może sprzęt naprawić ( zresztą i tak to zrobi ten sam autoryzowany serwis
producenta ). Wymiana sprzętu na żadanie przy wystąpieniu wady na zasadach
rękojmi byłaby bzdurą i nikt by nie naprawiał tylko wymieniał . Oczywiście
możemy wszystkiego zażądać i mamy do tego prawo ale tak jak to napisano na
stronie Federacji Konsumentów :
-odstąpić od umowy, tzn. zwrócić towar i zażądać zwrotu gotówki, chyba że
sprzedawca niezwłocznie wymieni towar na wolny od wad bądź wady usunie
(tylko w tym wypadku sprzedawca może, pomimo uznania reklamacji, postąpić
inaczej niż sobie tego życzymy);
Bądźmy dobrej myśli, mniej agresji.
|