Luuuudzie!!!

1. Data: 2000-04-27 08:42:50

Temat: Luuuudzie!!!
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sezona na szparagi sie zaczyna :)

Jader

1. Data: 2000-04-27 12:47:17

Temat: Re: Luuuudzie!!!
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2HWN4.557$O...@n...tpnet.pl...
> niech tylko ceny jeszcze troszke spadna (z rozrzewnieniem wspominam czasy,

Na rynku Wielkopolskim, dzisiaj, piękne, juz po 5 zl (piatek 12, wtorek 8,
sroda 6 :)

Jader

1. Data: 2000-04-27 12:49:02

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader wrote in message <8e8uoq$art$1@flis.man.torun.pl>...
>Sezona na szparagi sie zaczyna :)
>
> Jader

Oj tak, oj tak... program juz mam:
poniedzialek - szparagi z pieczarkami w kremie estragonowym
wtorek - szparagi a la millanese
sroda - szparagi z wody w sosie holenderskim
czwartek - w marynacie
piatek -po maltansku
sobota - a la Marco Polo
niedziela - risotto z zielonymi szparagami
niech tylko ceny jeszcze troszke spadna (z rozrzewnieniem wspominam czasy,
gdy moj dziadzius hodowal szparagi na dzialce - obzeralismy sie nimi do
nieprzytomnosci). Swieze sa po prosu boskie, no i podobno dzialaja niezle
jako afrodyzjaki ;-) (albo taka mieszanka piorunujaca, ktora podobno bardzo
lubil Lukullus - ostrygi ze szparagami)
Duzo milych wrazen (nie tylko) smakowych :-))))
Herbatka
************
Minds are like parachutes, they must be open to work.

1. Data: 2000-04-27 13:01:18

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader wrote in message <8e9d3r$ge8$1@flis.man.torun.pl>...
> [...]
>napisał:2HWN4.557$O...@n...tpnet.pl...
>
>Na rynku Wielkopolskim, dzisiaj, piękne, juz po 5 zl (piatek 12, wtorek 8,

Swięta racja, panie dzieju - wlasnie nabylam szparagi do salatki nicejskiej
na dzisiejszy obiad - na malym ryneczku na Debcu - 4 zl z malym kawalkiem -
zaczynamy wyzerke !!!!

Herbatka

1. Data: 2000-04-27 14:16:58

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Herbatka wrote in message <2HWN4.557$O4.12231@news.tpnet.pl>...
> [...]

Sorry za zasmiecanie grupy, cos mi sie w skrzynce zakotlowalo.
Herbatka

1. Data: 2000-04-27 17:01:17

Od: "mae" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja na jeżyckim widziałam już za 3,50, całkiem dorodne były...
Mae

1. Data: 2000-04-30 08:06:17

Temat: Odp: Luuuudzie!!!
Od: "Marta M" <c...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8e8uoq$art$...@f...man.torun.pl...
> Sezona na szparagi sie zaczyna :)
>
> Jader

No dobrze, jak to jest z tymi szparagami ... jakie nalezy jesc? zielone czy
biale? Pewnie i te i te ... ale jak sie je robie . Wstyd przyznac, ale
jestem jestem absulutnym nowicjuszem w tym temacie :)

Pozdrawiam,

Marta

1. Data: 2000-05-08 10:43:18

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta M <c...@m...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ZPRO4.9295$O...@n...tpnet.pl...

> [...]
> biale? Pewnie i te i te ... ale jak sie je robie . Wstyd przyznac, ale
> jestem jestem absulutnym nowicjuszem w tym temacie :)

Pewnie jedne i drugie maja swoich zwolennikow, ale generalnie zielone to
sa biale, nie w pore wyjete :) Co ciekawsze wydaje sie, ze powinny byc
tansze (bo latwiej je zbierac), a czesto sa drozsze... No nie wiem.
Zielone sa dla leniuchow, ktorzy nie lubia (albo nie potrafia, albo nie
maja czasu) obierac - gotuje sie je po umyciu. Niestety smak maja zupelnie
inny - tak jak ktos juz tu kiedys napisal, zielone przypominaja w smaku
nieco brokuly, podczas, kiedy prawdziwym, oryginalnym szparagowym smakiem
moga poszczycic sie tylko biale.
Kupowac nalezy sztuki bez fioletowych wybarwien, raczej grube niz
cienkie (mniejsze straty przy obieraniu), ale bez przesady. Obciete spody
(trzeba peczek podniesc ze straganu i podejrzec od dolu) powinny byc biale i
bez pekniec. Skorka powinna byc jedrna i twarda.
Jezeli juz kupimy takiego szparaga, to przynosimy do domu i dajemy do
obrania zonie... Ooops! ;) Zartowalem - obieramy razem ze wspolmalzonkiem.
Obierac nalezy niezbyt cienko - tak, aby odslonic soczysty, kruchy miazsz i
pozbyc sie zdrewnialej, lykowatej warstwy wierzchniej.

Na poczatek najlepiej przyrzadzic z maselkiem i tarta bulka (a'la
polognese sie to ponoc nazywa) - proste i zawsze sie udaje. Wlozyc do wody
lekko osolonej (albo i nie) i z odrobina cukru (powinno sie je gotowac
pionowo w specjalnym garnku, ale poziomo tez sa niezle ;) i gotowac az beda
miekkie. Zeby sie tylko zupa nie zrobila. Sprobowac sztuke, czy daje sie
odgryzc kawalek i nie zostaje za duzo lyka do przezucia. Polac tarta bulka
na maselku. Zjesc. Obcalowac wspolmalzonka ;)

Jader

p.s. Superbardzoprzepysznie wychodzi gotowanie szparagow w garnku parowym.
Zachowuja caly smak, nie wygotowywuja sie.

1. Data: 2000-05-09 22:43:35

Od: "Grazyna" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Szparagi wychodza tez dobrze pieczone po uprzednim posmarowaniu oliwa i
posypaniu sola przez 20 minut. Pycha

1. Data: 2000-05-10 14:26:21

Od: Gruby<j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 May 2000 16:43:35 -0600, "Grazyna" <m...@h...com>
wrote:

>Szparagi wychodza tez dobrze pieczone po uprzednim posmarowaniu oliwa i
>posypaniu sola przez 20 minut. Pycha

To znzczy ze sypiemy je sola przez 20 minut? ;-)
Art.

Re: I'm back
Fajna strona
zielona salata