Re: MINUSY DO

From: "Krystyna*Opty*" <K...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: MINUSY DO
Date: Tue, 26 Mar 2002 23:31:10 +0100
Sender: k...@p...onet.pl@l246.biaman.pl
<a5rhrf$cr2$1@news.onet.pl> <a5t3uu$228$1@news.onet.pl>
<a5tepv$ghf$1@news.tpi.pl> <a60nh7$kts$1@news.onet.pl>
<a62777$52r$1@news.tpi.pl> <a64s0s$93u$1@news.onet.pl>
<a64tve$kcj$1@news.tpi.pl> <a67s8h$gbq$1@news.onet.pl>
<a69ue3$et7$1@news.tpi.pl> <a6ag07$sd9$1@news.onet.pl>
<a6amcd$n70$1@news.tpi.pl> <a6d4an$t20$1@news.onet.pl>
<a6e1qo$flq$1@news.tpi.pl> <a6ibti$abl$1@news.onet.pl>
<a6kan2$gm7$1@news.tpi.pl> <a6l9r7$hql$1@news.onet.pl>
<a6n7rs$q0b$1@news.tpi.pl> <a6o2hr$496$1@news.onet.pl>
<a6pekf$8vr$1@news.tpi.pl> <a6qdlj$ls0$1@news.onet.pl>
<a6s3fr$3uc$1@news.tpi.pl> <a7atgc$ibq$1@news.onet.pl>
<a7eluv$h3t$1@news.tpi.pl> <a7fdm5$469$1@news.onet.pl>
<a7mt0v$2qo$1@news.tpi.pl> <a7pilv$gva$1@news.tpi.pl>
<a7po0e$1e9$1@news.onet.pl> <a7qnji$kc$1@news.tpi.pl>

Użytkownik "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:a7qnji$kc$1@news.tpi.pl...

> Jasne ze nie jest- pamietam wakacje na wsi z czasow mojego dziecinstwa
takie
> obierki podawalo sie swinka (oczywiscie nie tylko obierki)

A widzisz, i to było bardzo ekonomiczne, i świnka zdrowsza i człowiek też
był zdrowszy.

- ale teraz
> wymyslono sztuczne karmy:/.

No niestety : ///
Pojadę skrótowo: im więcej sztuczności w jedzeniu (mówię o ludzkich
"sztucznych karmach"), tym więcej człeczyna potrzebuje...
sztucznych części zamiennych... ;)))

> Poza tym obierek nikt nie je, a bialka niektorzy optymalni jedza- wiec
> przyklad nie najlepszy.

Bo też białko kurze jest o wiele lepsze od białka roślinnego i może, ale nie
musi być odpadem. U mnie placuszki kokosowo-białkowe jedliśmy na początku
diety, potem coraz rzadziej, a zmusić się nie da. Żółtka natomiast wszyscy
jemy chętnie, średnio po 4 dziennie.
A przy okazji dodam, że składnikiem białka jest cystatyna- inhibitor
zbliżony do ludzkiego (blokuje wytwarzane przez bakterie enzymy wywołujące
stany zapalne).

Zółtka natomiast zawierają grupę białek odpowiedzialną za funkcję ochronną -
immunoglobulinę Y, tego samego typu co zawarta w ludzkiej kwi, czy w krwi
zwierząt.
Dlatego wirusy i bakterie są nam niestraszne... : ))))
Frakcja tłuszczowa żółtka ponadto zawiera lecytynę, która pełni funkcję
emulgatora o działaniu przeciwutleniającym, a więc m.in. zapobiega starzeniu
się komórek. Używana jest do produkcji leków i kosmetyków. Dziś do produkcji
parafarmaceutyków stosuje się tańszą lecytynę, pozyskiwaną z rzepaku, czy
soi. Ta z żółtka zawiera jednak niepowtarzalne kwasy, których nie ma w
produktach roślinnych i jest ciągle niezastąpiona jako składnik leków.

> Aga

Krystyna