MM.Nutella! ;)

1. Data: 2003-02-21 09:10:15

Temat: MM.Nutella! ;)
Od: Vroobelek <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to jest z Nutellą?
IG wynosi 33.
ŁG dla 20gramowej porcji zaledwie 4.

Czy można to jeść bez wielkich wyrzutów sumienia?
Z chwilą przejścia na MM zostało mi 2/3 słoika :)

pzdr
Vroobelek

2. Data: 2003-02-21 09:32:53

Temat: Re: MM.Nutella! ;)
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vroobelek" <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

Bardzo proszę nie otwierać puszki Pandory (czytaj : słoika z nutellą). ;-)
Przeglądnij archiwum
http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=lang_pl&ie=U
TF-8&group=pl.misc.dieta
- to pytanie było już wiele razy.
Polecam zapoznanie się z tym http://www.misiczka.republika.pl/netykieta.htm

PS. Montignac potępia łączenie węglowodanów z tłuszczami ;-P

pozdrawiam cieplutko
misiczka (Wrocław)
--
Poczucie konieczności dokonania radykalnych zmian w koncepcji
jest odwrotnie proporcjonalne do odległości.

3. Data: 2003-02-22 11:29:45

Od: "Hafsa " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

misiczka <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik "Vroobelek" <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
>
> Bardzo proszę nie otwierać puszki Pandory (czytaj : słoika z nutellą). ;-)
>
> PS. Montignac potępia łączenie węglowodanów z tłuszczami ;-P

Dla wyjasnienia-Nutella zawiera cukier i tluszcze,IG wiaze sie z obecnoscia
orzechow.Gdyby kieorwac sie tylko IG produktow okazaloby sie,ze w zasadzie
jesc mozna prawie wszystko. Np Pizze,ktora tez w tabelach mendozy ma
przyzwoity IG.Tylko gdzie ta dieta? Nielaczenie tluszczow i weglowodanow to
jest zasada,ktora odroznia MM od diet opartych tylko na IG
potrawy.Pozdrawiam HAfsa

4. Data: 2003-02-22 17:39:21

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa " <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Dla wyjasnienia-Nutella zawiera cukier i tluszcze,IG wiaze sie z
obecnoscia
> orzechow.

Nie do końca. Niskie IG nutelli nie bierze się do końca z obecności
orzechów, ale właśnie (o zgrozo ;-) z połączenia tłuszczu z cukrem.
Okazuje się bowiem, że jeśli tłuszcz z cukrem jest mocno związany
("zemulgowany") to organizm "dłużej się zmaga" z oddzieleniem tłuszczu od
cukru i to powoduje niższe IG nutelli.
Zaznaczam - że tłuszcz z cukrem MUSI być "mocno złączony" - dlatego
zjedzenie chleba z masłem - nie daje efektu niskiego IG. Tłuszcze
spowalniają opróżnianie żołądka z treści pokarmowej i tym samym spowalniają
trawienie skrobi.
Niedowiarków odsyłam do książki "Nie musisz liczyć kalorii..."

pozdrawiam cieplutko
misiczka (Wrocław)
--
http://misiczka.com
http://indiansummer.blog.pl

5. Data: 2003-02-22 20:22:51

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> cukru i

Tłuszcze
> spowalniają opróżnianie żołądka z treści pokarmowej i tym samym

I w ten sposób sama sobie odpowiedziałam, dlaczego sery typu camembert są
dozwolone, mimo, że mają dużo tłuszczu i zawierają laktozę.
:-)))

pozdrawiam cieplutko
misiczka (Wrocław)
--
http://misiczka.com
http://indiansummer.blog.pl

6. Data: 2003-02-23 08:31:39

Temat: Odp: MM.Nutella! ;)
Od: "Dieta" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> I w ten sposób sama sobie odpowiedziałam, dlaczego sery typu camembert

> dozwolone, mimo, że mają dużo tłuszczu i zawierają laktozę.

I w ten sposob tez stalas sie moim idolem (idolka?) bo to oznacza, ze jednak
namietnosc moja do serow usprawiedliona byc moze :)
Dziekuje!!

7. Data: 2003-02-23 08:38:03

Od: "Dieta" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Po chwili namyslu....
A co w takim razie z pelnym mlekiem, jogurtami 3%, tlustym serem bialym itd?
Czyzby mialo to oznaczac, ze w przypadku tego typu produktow wazna jest
zawartosc tluszczu (albo 0% albo 30%) i tylko naprawde duza zawartosc
tluszczu jak w przypadku serow zoltych i camembertow powoduje, ze przebiega
proces o ktorym pisalas a jesli jest to jakies tam powiedzmy 3% to
procentowy udzial tluszczu jest zbyt maly by spowolnic oproznianie zoladka z
tresci i skrobia trawiona jest szybciej...?
Montignac... nienawidze cie!

Dieta zamyslona.

8. Data: 2003-02-23 08:54:01

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dieta" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> procentowy udzial tluszczu jest zbyt maly by spowolnic oproznianie zoladka
> tresci i skrobia trawiona jest szybciej...?

To możliwe. Do tego dochodzi jeszcze kwestia - jak silne jest połączenie
tego tłuszczu z laktozą. Czyli w camembercie te wiązania będą silniejsze niż
w zwykłym białym serze. Tak na mój rozum :-)

pozdrawiam cieplutko
misiczka (Wrocław)
--
Kobiety tylko dlatego tak się stroją,
że oko mężczyzny jest lepiej rozwinięte niż jego rozum :-)

9. Data: 2003-02-23 08:58:03

Od: "Hafsa " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> trawienie skrobi.
> Niedowiarków odsyłam do książki "Nie musisz liczyć kalorii..."

Wszystko sie zgadza poza tym,ze w skladzie nutelli nie widze skrobi,jest
cukier-rozumiem,ze taki zwykly krysztal,lub jakas forma inna ale chodzi o
sacharoze,tluszcze roslinne,,orzechy, laktoza,kakao odtluszczone w
proszku,mleko odtluszczone w proszku,bialko mleka,lecytyna z soi,aromat
identyczny z naturalnym.
Ale to tylko taka moja dygresja.Byc moze jak ja bym zjadla nutelle i potem
robila wykres poziomu cukru i obliczyla pole pod krzywa,wyszloby o wiele
wiecej! Juz na sam widok slodyczy przybywa mi kilogramow ;-))) Pozdrawiam
Hafsa

PS mialas racje z ta puszka Pandory,slowo nutella powinno isc do KF

10. Data: 2003-02-25 07:55:02

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
spowalniają
> trawienie skrobi.
> Niedowiarków odsyłam do książki "Nie musisz liczyć kalorii..."

Misiczko,mam prosbe,czy mozesz mi podac, w ktorym miejscu tej ksiazki to
jest napisane? ja jakos nie moge znalezc poza fragmentem z tluszczami i
skrobiami, W ksiazeczce jest napisane,ze obecnosc tluszczu w pozywieniu
spowalnia oproznianie zoladka i tym samym trawienie skrobi.A nie znalazlam
nic na temat emulgacji,silnego polaczenia cukru i tluszczu,a to co pisza o
cukrze ,dotyczy skrobi a nie mono- i disacharydów.Pozdrawiam Hafsa

MM - fizjologia ;)
Tabele produktów z IG i BTW
Dieta MM jest wspaniala
MM - jak to jest z tym IG?