Re: Sa wreszcie GRZYBY!

1. Data: 2000-07-17 17:35:31

Temat: Re: Sa wreszcie GRZYBY!
Od: u...@a...net (Ula Dynowska) szukaj wiadomości tego autora

>Bylam wczoraj pod Warszawa w okolicach Celestynowa. Znalazlam 2 prawdziwki
>jednego kozaka wszysko bardzo robaczywe. Ale po tych ostatnich deszczach
>moze sie cos pokaze. Pozdrawiam - Agnieszka

A moj maz wczoraj przywiozl z dzialki lubianke pelna modrzewiakow, zajaczkow
i maslakow i tylko jeden - najwiekszy - byl calkiem robaczywy.
Ale juz ich nie ma :(

Pozdrawiam - Ula

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-07-17 22:47:50

Od: e...@l...pdi.net (Ella Szeremetti) szukaj wiadomości tego autora

Napisz, jak wygladaja modrzewiaki?
I pomyslec, ze uwazalam sie za wytrawnego grzybiarza:>>
Ella

1. Data: 2000-07-18 09:43:20

Temat: Odp: Sa wreszcie GRZYBY!
Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ella Szeremetti <e...@l...pdi.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:004101bff041$342bf620$e...@l...pdi.net.
..
> Napisz, jak wygladaja modrzewiaki?
> I pomyslec, ze uwazalam sie za wytrawnego grzybiarza:>>
> Ella
Mysle, ze chodzi o modrzewiowa odmiane maslakow. Rosna tylko pod modrzewiami
i sa jaskrawo zolte, albo zolto-pomaranczowe. Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2000-07-18 10:51:35

Temat: Maslaki? (Re: Sa wreszcie GRZYBY!)
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:
> Mysle, ze chodzi o modrzewiowa odmiane maslakow. Rosna tylko pod modrzewiami
> i sa jaskrawo zolte, albo zolto-pomaranczowe.

Ktos wie jak najlepiej takie maslaczki spozytkowac? - przepisik mile
widziany bo pod moimi modrzewiami tez sie zaroilo.

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

1. Data: 2000-07-18 13:27:26

Temat: Re: Maslaki? (Re: Sa wreszcie GRZYBY!)
Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba napisał(a) w wiadomości: <3...@r...pl>...

>Ktos wie jak najlepiej takie maslaczki spozytkowac? - przepisik mile
>widziany bo pod moimi modrzewiami tez sie zaroilo.
>
>Pozdrawiam serdecznie :-)
>Krzysztof Koterba

podeślij adres, ugotuje Ci wszystko. Obiorę i zrobie kila potraw ;-)

Margola

1. Data: 2000-07-18 14:04:47

Od: "grogreg#news.tpnet.pl" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

obrac i namaselku usmarzyc.
pychotka

grogreg

1. Data: 2000-07-18 19:16:19

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba wrote:

> Ktos wie jak najlepiej takie maslaczki spozytkowac? - przepisik mile
> widziany bo pod moimi modrzewiami tez sie zaroilo.

Maslaki obrac ze skory i odciac koniec nogi. Pokroic na male kawalki,
umiescic z mala iloscia masla w emaliowanym czy stalowym garnku,
przykryc i dusic az puszcza wode. Jedna cebule pokroic na male kawalki,
zeszklic na masle, dodac do grzybow. Mozna dodac kawalek boczku albo
lyzeczke smalcu zamiast masla, dla smaku. Pol szklanki bulionu czy
rosolu, pieprz i lyzke kwasnej smietany rozbeltac dokladnie, dodac do
grzybow, dusic na malutkim ogniu, az bardzo miekkie. W miedzyczasie
ugotowac mlode ziemniaki z koperkiem. Koniecznie zsiadle mleko do popicia.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-07-18 19:38:21

Temat: Re: Sa wreszcie GRZYBY!- "troche" OT
Od: e...@l...pdi.net (Ella Szeremetti) szukaj wiadomości tego autora

Dzieki!
Wzorem Lepszych ode mnie pogrzebalam tu i tam i prosze:
To maslak zolty ( suillus elegans- jak ladnie sie nazywa!) Wlasnie tak, jak
Ty, go opisuja. I jeszcze: grzyb jadalny, pierwszorzednej wartosci. W mojej
ksiazce ma maxa: 3 widelce!!
Rosnie tylko przy modrzewiach.
Jeszcze raz dziekuje- nazwy"modrzewiak" jeszcze nie znalam!
Jutro jade na grzyby!
To, co dzisiaj widzialam na "gierkowce"( stosy grzybow u przylesnych
sprzedawcow) zachecilo mnie na rowni ze wspomnieniem smaku maslaczkow-
modrzewiaczkow....
Z pozdrowieniami

1. Data: 2000-07-18 19:54:51

Od: e...@l...pdi.net (Ella Szeremetti) szukaj wiadomości tego autora

Z maslakami- IMHO- mozna wszystko. Ja i dusze, i susze, i marynuje i
zamrazam.
Malenstwa marynowane- zagotowane w wodzie z octem (proporcje zalezne od
upodoban, ja daje 1:1), z pieprzem, gorczyca.
WIeksze- zamrozoe ( dokladnie oczyszczone, nie plukane, pokrojone na kawalki
i do zamrazarki. Odmrozone- po plukaniu duszone i smakuja jak swieze.
Suszone- - oczywistosc.
Duszone- miales przepis od Magdaleny.
BTW- im wiecej czytam postow na temat grzybow, tym bardziej do nich moja
lakoma dusza wyje.....
Pozdrowienia

1. Data: 2000-07-19 07:16:52

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba napisal:

> Ktos wie jak najlepiej takie maslaczki spozytkowac? - przepisik mile
> widziany bo pod moimi modrzewiami tez sie zaroilo.

Zwyczajnie usmażyć na masełku (wiem, że niezdrowo, ale przecież
codziennie się tego nie je). Mogą być z cebulką albo bez, jak za mało
to mogą byc dodatkiem do jajecznicy.

Krycha

musztarda
...alkoholowe