Maszynka do makaronu.

41. Data: 2016-01-30 22:43:26

Temat: Re: Maszynka do makaronu.
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-30 o 22:21, Trefniś pisze:
> W dniu .01.2016 o 22:06 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:
>
> (...)
>
> Z tą kawą to jakaś bzdura :)
> Ziarna nie zmieściłyby się między tarczami.
>
> Cięcie tytoniu zaś to bardzo konkretny problem w Polsce. Są do
> kupienia zarówno liście w całości, jak i już pocięte. I tu obawiałbym
> się maszynek używanych, mogą być mocno zużyte, o pokiereszowanych
> tarczach tnących, bo mogły ciąć hurtowo całe setki kilogramów tytoniu.
> Akcyza na wyroby tytoniowe jest wysoka, ludzie oszczędzają sami
> nabijając papierosy. Łamiąc przy tym prawo i marnując zdrowie!

Często sama nabijam. Tytoń do robienia papierosów jest bardziej podobny
do tytoniu niż papierosy, w których jest na ogół ten sam, jakiś oszukany
tytoń.

--
animka

42. Data: 2016-01-30 22:45:43

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 30 stycznia 2016 22:00:39 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

> Nie kupię tej maszynki i narazie żadnej.

Szkoda. ja chyba kupię - córce :-)

43. Data: 2016-01-30 22:48:06

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .01.2016 o 22:38 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> Najlepszy domowy makaronik. Kiedyś robiłam ręcznie. Teraz nic mi się nie
> chce robić. Jestem po operacji.
> Miałam dużo wydatków, ale maszynkę jeszcze chyba zdążę kiedyś tam kupić.

To zwykle bywa przejściowe, niedługo zacznie Ci się chcieć równie mocno,
jak teraz się nie chce :)
Byleś tylko się nie przepracowała, jeśli to nie jest wskazane zdrowotnie.

A kiedy maszynkę kupisz, daruj sobie cięcie tytoniu i palenie!

--
Trefniś

44. Data: 2016-01-30 22:51:00

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-30 o 22:45, XL pisze:

> Szkoda. ja chyba kupię - córce :-)

Tyle makaronu robisz to nie musisz córce maszynki kupować. Daj jej
makaronu :-)

--
animka

45. Data: 2016-01-30 22:51:49

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 30 stycznia 2016 22:12:40 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:
> (...)
> Szczerze mówiąc, naprawdę można lepiej wydać pieniądze, ułatwiając sobie
> życie w kuchni.

Oczywiście, że tak - wszystko zależy od priorytetów.

> Jeśli nie produkujemy makaronu w ilościach hurtowych, nóż wystarczy.

Ja też nie produkuję go hurtowo - po prostu od niedawna hurtowo oszczędzam czas, ręce
i nogi, bo nie tylko do makaronu używam maszynki, lecz także do wałkowania ciasta na
inne mączne przysmaki, których jest trochę, oj jest :-)

> A jak pisałem, do rosołu wygląda nawet lepiej. Spaghetti i podobne lepiej
> robić na fabrycznym makaronie z semoliny, niż na jajecznym domowym.

Oczywiście kiedy ma się parcie na "włoszczyznę". Ja go nie mam - od twardego
bezsmakowego spaghetti wolę dobrze ugotowane polskie kluski (np z sosem pomidorowym i
mieloną wołowinką, jeśli już) 3-)

46. Data: 2016-01-30 22:51:57

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

47. Data: 2016-01-30 22:54:03

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

u-hoffner-3w1-i5153090793.html

> Czyli na tanie nie ma co wydawać pieniędzy.

Nie chodzi o kryterium ceny, tylko ryzyka. Sprawdzona marka to większa gwarancja niż
nonejm. Bo w sumie te hoffnery czy inne to nonejmy, naśladujące Marcato. I ja TERAZ
dokładnie to wiem.

48. Data: 2016-01-30 22:55:15

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-30 o 22:48, Trefniś pisze:

> [...]
> Byleś tylko się nie przepracowała, jeśli to nie jest wskazane zdrowotnie.
>
> A kiedy maszynkę kupisz, daruj sobie cięcie tytoniu i palenie!

Jak kupie maszynkę to tylko do makaronu (może i do pierożków), a jak
palilam tak palę dalej. Nie mam innych nałogów, palę już od dawna.

--
animka

49. Data: 2016-01-30 22:59:35

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 30 stycznia 2016 22:51:35 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

> Tyle makaronu robisz

No nie, nie robię AŻ TAK dużo - planuję używać maszynki także do wałkowania ciasta na
pierogi i chrust :-))

> to nie musisz córce maszynki kupować. Daj jej
> makaronu :-)

Taki mam zamiar - w najbliższą sobotę jadę do Warszawy. Tyle że znam przyszły bieg
wypadków - córka kiedyś będzie chciała ode mnie MOJĄ maszynkę, więc wolę to uprzedzić
:-D

50. Data: 2016-01-30 23:00:55

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 30 stycznia 2016 22:16:35 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
> [...]
Ciebie coś rewelacyjnego własnie wyszperanego na olx.pl :-)

Sprzedaj w olx.pl :-)

Gadżety kuchniane.
Skład oleju rzepakowego
Skład oleju rzepakowego