Re: Matki - psychopatki...?

Data: 2013-09-01 00:56:10
Temat: Re: Matki - psychopatki...?
Od: "Chiron" <i...@g...com>

news:62z54nfmc130.c35ayvz4pc80$.dlg@40tude.net...

> Też jestem przeciwniczką rozwodów, ale baaaaardzo daleka jestem od tego,
> aby postulowac, że rozwody (a więc w sposób oczywisty także WSZYSTKO
> inne -
> o tym dalej) powinno podlegać wpływowi państwa. To byłoby bardzo groźne,
> już i tak państwo ingeruje coraz silniej w rodzinę (zabieranie dzieci,
> szczepienia, coraz wczesniejsze odrywanie dzieci od rodziny vide 6-latki
> dos szkół itd), i wcale nie jest to dobry rodzaj ingerencji. Generalnie
> żaden nie jest dobry. Mowa tu oczywiście o NORMALNEJ rodzinie.
> [...]

Witam:-)
Masz sporo racji- i właściwie mógłbym się zgodzić- gdyby nie jeden czynnik-
brzydko pisząc- społeczny. Ano- jak dwoje ludzi chce sie rozejść- oczywiście
powinien być tu dany czas do namysłu- to do niedawna funkcjonowało: najpierw
separacja, potem- jak są dalej uparci- rozwód. No ale jak są dzieci? Uważam,
że w tej sytuacji jednak rodzice powinni być kierowani do poradni
małżeńskich- do odpowiednio przeszkolonnych ludzi. Nie da to im wielkich
szans- ale zawsze jakieś niezerowe- na utrzymanie związku. OK- jak się będą
upierać nadal- to co im zrobić? Pisałem Aichy, że najlepszy w takich razach
jest ostracyzm społeczny. Ot- jeszcze niedawno komuś, kto zostawił swoje
dzieci- nie podawalo się ręki- czasem w sensie dosłownym, czasem było to po
prostu zerwanie kontaktów towarzyskich. A dziś- rozwodnik czy rozwódka to
ktoś częściej spotykany niż żonaty (zamężna). Jak byłem w drugiej połowie
lat 70 w Czechosłowacji- to tam wtedy obserowałem taki upadek moralności. Te
rodziny, w których dzieci nie były pewne dnia ni godziny- bo jedno już miało
np 3 mamusię i drugiego tatusia, drugie z kolei odwrotnie, etc. To oznacza
degrangoladę społeczną.

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron