Re: Media: nowa grypa to farsa? Sensacyjne wyniki śledztwa

From: "tomek wilicki" <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Media: nowa grypa to farsa? Sensacyjne wyniki śledztwa
Date: Sat, 28 Nov 2009 22:56:09 +0000 (UTC)

Lech Trzeciak <l...@z...pl> napisał(a):

> Widoczne są natomiast osobne szczyty dla grypy A i B (zob. ta sama
> strona rys. 3) i to pojawiające się w rozmaitej konfiguracji, a z danych
> wieloletnich widać, że początek epidemii grypy A dryfuje i czasem wypada
> jesienią, a czasem zimą, no i w różnych częściach Europy wypada kiedy
> indziej, na ogół wcześniej na zachodzie niezależnie od szerokości
> geograficznej (zob. np. http://www.biomedcentral.com/1471-2334/7/141
> rys. 1 - szczyt zachorowań w Irlandii i Portugalii w 46 tygodniu roku,
> czyli w listopadzie, a w Polsce, Słowacji i Litwie w lutym).
> [...]

Można wiele dywagować, ale prawdziwe rozwiązanie to próbne wszczepianie wirusa
grypy osobom z różnym poziomem witaminy D (na dodatek sztucznie podniesionym
jednej przed badaniami, aby wykluczyć inne czynniki takie jak np aktywność
fizyczna, która koreluje się z poziomem D, a przy okazji zbadać skuteczność
suplementów).

Nigdy takich badań się nie przeprowadzi, bo pozytywny wynik zbyt wiele
kosztowałby koncerny farmaceutyczne. Zresztą są setki takich tematów - leki i
sposoby ze skutecznością niemal pewną, ale nie na 100% pewną bo nikt nie
przeprowadził jednego ostatniego badania, których nie da się opatentować,
dlatego medycyna omija je szerokim łukiem. Myślę, że lek na raka byłby
dostępny w ciągu 2-3 lat, gdyby zbadano co popularniejsze metody naturalne,
stosowane od lat kilkudziesięciu. Tzn źle, wiadomo by było co leczy już po
kilku miesiącach, a trwałoby to aż kilka lat z powodu konieczności
potwierdzania wyników i biurokracji.

Co do grypy - póki co wiadomo jedynie, że próby wszczepienia ochotnikom wirusa
grypy latem są zazwyczaj nieudane, zimą zazwyczaj udane.