Re: Miastenia (w sumie pytanie do MArka Bieńka)

From: "regen" <regen........@.........os.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Miastenia (w sumie pytanie do MArka Bieńka)
Date: Mon, 22 Jun 2009 10:06:38 +0200

Użytkownik "Joanna Czaplińska" < > napisał w wiadomości

> Za dużo Ostrego dyżuru oglądałeś? To nie żadne DNR, tylko człowiek nie
> chce zostać w szpitalu, woli się kurować w domu. Tylko wtedy większe
> prawdopodobieństwo, że idąc do przychodni trafi nie do tego specjalisty,
> do którego de facto powinien.

Rzeczywiście, trochę ostrych dyżurów miałem w życiu :) Miastenia, czy też
zespoły miasteniczne czasem wymagają intensywnego starania się, żeby chory
został prawidłowo zdiagnozowany, bo mogą stanowić zagrożenie dla życia,
szczególnie przy występowaniu innych chorób. Pacjent odmówił leczenia, do
czego ma prawo. Niech Ci się nie wydaje, że ktoś w sieci będzie miał większe
pojęcie o stanie chorego i dalszym postępowaniu, niż badający go lekarze.
Jeśli sąsiad zmienił zdanie i chce się leczyć, niech zgłosi się do lekarza
POZ i postępuje zgodnie z jego wskazaniami. Być może dostanie skierowanie do
szpitala. Ale jeśli coś innego "woli", to musi mieć świadomość większej
ilości powikłań i większej śmiertelności.

Pozdrawiam-
regen