Michałek-przewałek.

41. Data: 2022-10-26 22:23:05

Temat: Re: Michałek-przewałek.
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.10.2022 o 15:15, PD pisze:
>  naszych miastach i innych europejskich, przeciw wprowadzeniu ACTA
> telewizje zaczęły pokazywać dopiero po paru dniach, gdy okazało się,
> że nie uda się tego przemilczeć. Dopiero wtedy Donek się do sprawy
> odniósł i zdaje się poszedł w retorykę "może nie do końca to
> przemyśleliśmy".

Co do ACTA to nie tylko "Donki" były odpowiedzialne. Bodajże wszyscy jak
jeden mąż głosowali za tym projektem w UE. Pamiętam moje oburzenie, jak
słuchałam jakiegoś europosła PiS (być może był to nawet sam Kurski),
który tłumoczył się, że nie wiedział, co się właściwie za ACTA kryje, bo
to było tyle set stron do przeczytania, że on biedny nie przeczytał
zanim zagłosował.

> W czyim imieniu i dla kogo jakaś mądra głowa w TVN24 tłumaczyła, że
> ludzie biorą za mało kredytów i że dla nich to źle jak nie są zadłużeni?

A tego to nie wiem.

> Wiele, wiele innych rzeczy mógł bym przytaczać.

Oj, wiele teraz znacznie gorszych rzeczy robią, że aż oczy przecieram ze
zdziwienia.

> faktycznej sytuacji a z walki tamtej strony (ich metodami, ich
> mediami) o powrót do koryta. Choćby wybory kopertowe Sasina.
> Interesowałaś się wtedy i oglądałaś jak to wyglądało? Nasza opozycja
> parła i robiła wszystko, by żadnych wyborów nie przeprowadzić, by
> wepchnąć kraj w strefę nie przewidzianą przez konstytucję i być może
> na bazie powstałej anarchii przejąć władzę. Co z tego pamięta
> przeciętny oglądacz TVN? 70 baniek Sasina pamięta :) Ja o Sasina
> kłócił się nie będę, bo też uważam że dał dupy - tylko Sasin z tymi
> bańkami jest tu najmniej istotny.

Tak, interesowałam się. I wcale nie 70 baniek Sasina pamiętam najlepiej.
Chcieli zmienić zasady wyborcze tuż przed wyborami, bez żadnej podstawy
prawnej, bo nawet nie chcieli wprowadzić stanu wyjątkowego. PiSowska TV
nie pokazywała prawie w ogóle kontrkandydatów, a jeśli już to w krzywym
zwierciadle, podczas gdy prowadzenie kampanii wyborczej w jakiejkolwiek
innej postaci było niemal niemożliwe. Owszem, opozycja wykorzystała
sytuację do zmiany kandydata. I słusznie. Szkoda że od razu nie
wystawili Trzaskowskiego.

--
Ewa

42. Data: 2022-10-26 22:45:34

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.10.2022 o 15:15, PD pisze:
> Dopiero wtedy Donek się do sprawy odniósł i zdaje się poszedł w
> retorykę "może nie do końca to przemyśleliśmy".

A właśnie! I jeszcze jedno tutaj - czego by nie mówić, ale "Donki"
jednak liczyły się z ludźmi i  potrafiły się cofnąć pod naporem
społecznym. Jak choćby w sprawie ACTA, ale nie tylko. Ja pamiętam
jeszcze przynajmniej dwie kwestie - obniżenie wieku obowiązku szkolnego
i wydłużenie urlopu macierzyńskiego (wtedy chodziło o matki rodzące
przed wejściem w życie ustawy).

Władza PiS ma w dupie zdanie ludzi, bo zakłada, że to nie ich wyborcy
protestują, chociaż protesty były naprawdę na ogromną skalę w różnych
sprawach.  Takiej arogancji władzy wobec ludzi to chyba nigdzie w
Europie nie ma. Może na Węgrzech.

--
Ewa

43. Data: 2022-10-27 00:36:12

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-10-26 o 22:23, FEniks pisze:

> [...]
> który tłumoczył się, że nie wiedział, co się właściwie za ACTA kryje, bo
> to było tyle set stron do przeczytania, że on biedny nie przeczytał

Zgadza się. Nie żebym pamiętał - sprawdziłem.

> A tego to nie wiem.

Też nie wiem, ale raczej jakiś interes za tym stał.

> Oj, wiele teraz znacznie gorszych rzeczy robią, że aż oczy przecieram ze
> zdziwienia.

Zatem można by się tu licytować. Ale nie po to Ci to napisałem. W jakiś
sposób wyraziłaś zainteresowanie skąd taki a nie inny mój stosunek do PO
i odniosłem wrażenie, że próbujesz zrozumieć skąd się wzięła taka a nie
inna moja postawa. Potraktuj to jako wyjaśnienie, a nie zaproszenie do
licytacji.

> [...]
> innej postaci było niemal niemożliwe. Owszem, opozycja wykorzystała
> sytuację do zmiany kandydata. I słusznie. Szkoda że od razu nie

Tam chodziło o sposób i termin przeprowadzenia wyborów, "zmienianie
zasad wyborczych" to mz. za grube słowa. Było kilka opcji na stole i
żadna nie była dobra. Prawdopodobnie doszło do dealu: wy kończycie z
obstrukcją, my pozwalamy wam wymienić kandydata. W Peowskiej TV Dudy też
za dużo nie było, a jak już to w krzywym zwierciadle. Zresztą, jeśli
chodzi o Kidawę to akurat pokazywanie jej przynosiło skutek odwrotny od
zamierzonego. Echhh to były czasy - Trzaskowski deklarujący chęć wzięcia
udziału w marszu niepodległości :)

PD

44. Data: 2022-10-27 00:51:14

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-10-26 o 22:45, FEniks pisze:

> [...]
> jeszcze przynajmniej dwie kwestie - obniżenie wieku obowiązku szkolnego
> i wydłużenie urlopu macierzyńskiego (wtedy chodziło o matki rodzące

Zupełnie się nie zgodzę. To nie była oznaka liczenia się z ludźmi, tylko
oznaka liczenia się z sondażami. Ktoś kiedyś zapodał tu fajny cytat
nawiązujący do tej kwestii, nie pamiętam dokładnie ale postaram się
oddać sens: Nakaz by mieć na celu przede wszystkim człowieka, do serca
wzięli sobie tylko generałowie :)

> [...]
> protestują, chociaż protesty były naprawdę na ogromną skalę w różnych
> sprawach.  Takiej arogancji władzy wobec ludzi to chyba nigdzie w

Jak do tej pory, protesty na ogromną skalę zanotowałem tylko w sprawie
aborcji. Coś pominąłem? Tak czy siak - skąd wiesz że nic nie dały - może
plany były bardziej daleko idące :)

PD

45. Data: 2022-10-27 01:20:01

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-10-26 o 19:28, XL pisze:

> Dobre ???

Ale to szczera prawda :) Kiedyś, kiedyś dostęp do wiedzy był mocno
utrudniony w porównaniu do dziś. Jeśli "czegoś nie było na lekcjach", a
to coś nas interesowało, trzeba było udać się do biblioteki, wypożyczyć
książkę której tytuł wskazywał, że tam może być interesująca nas wiedza,
mieć farta że akurat ta wiedza tam była oraz była przedstawiona w
zrozumiały dla nas sposób. 99% czasu przeznaczone było na poszukiwanie
informacji/wiedzy, a promil na jej przyswajanie. Dziś tego problemu nie
ma. Wiedza dostępna jest na wyciągnięcie ręki. Jakiś czas temu (może
rok) z okazji covida zainteresowałem się chemią organiczną. W szkole
tego nienawidziłem. Przeczesując net znalazłem na yt wykłady jakiejś
profesor z SGGW. Na tyle przystępnie tłumaczyła, że zacząłem to rozumieć
i mnie to wciągnęło - obejrzałem wszystkie (łądnych parę godzin). I
wiesz ile z tego zapamiętałem do dziś? Ta liczba to ksywa Ziobry u
platformersów :)

PD

46. Data: 2022-10-27 02:51:10

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-10-26 o 20:45, Kviat pisze:

> Napisałem żebyś wrócił do rozmowy po zapoznaniu się z pojęciami których
> używasz, a nie, że nie chcę gadać.

Nic takiego nie napisałeś.

Napisałeś: "Wróć do rozmowy, gdy zaczniesz używać pojęć zgodnie z ich
znaczeniem."
Prośba o zapoznanie się z pojęciami nie narzuca ich docelowej
interpretacji. Nie prosiłeś o to. Wydałeś w trybie rozkazującym
polecenie używania pojęć zgodnie z ich znaczeniem - w domyśle ze
znaczeniem jakie ty im nadajesz. Żebyś jeszcze zdefiniował to znaczenie
... ale ty wolisz stosować strategię ze skeczu o tofiku: dzordż klunej -
faszysta, britnej spirs - faszystka ... :)

> Czytaj ze ze zrozumieniem.
> Mogę z tobą gadać o wszystkim, ale szanuję twój cenny czas, więc szkoda
> żebyś go marnował na czytanie czegoś, czego nie rozumiesz.

Dziękuję za szanowanie mojego cennego czasu. Owszem - użyłem takiego
sformułowania, ale nie w kontekście jaki podajesz - czyli czytania
czegoś czego nie jesteś w stanie przedstawić w sposób zrozumiały. Cofnij
się - chodziło o ewentualne odpisywanie przeze mnie "w próżnię".

PD

47. Data: 2022-10-27 09:11:22

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.10.2022 o 02:51, PD pisze:

> używania pojęć zgodnie z ich znaczeniem - w domyśle ze
> znaczeniem jakie ty im nadajesz.

Nie.
Ze znaczeniem jaki jest powszechnie przyjęty i używany.

> Żebyś jeszcze zdefiniował to znaczenie

To nie jest wiedza tajemna. Znaczenie jest powszechnie znane, wystarczy
się z nim zapoznać.
Trochę to dziwne, że człowiek potrafiący czytać i pisać, który chodził
(bo chodził?) do szkoły nie znał znaczenia słów, których używa.
Oczywiście, można sobie zmieniać znaczenie dla własnego użytku, ale
wtedy nie można mieć pretensji, że nie jest się rozumianym przez innych
ludzi.

> ... ale ty wolisz stosować strategię ze skeczu o tofiku: dzordż klunej -
> faszysta, britnej spirs - faszystka ... :)

To tak jakbyś się domagał, żebym ci wyjaśnił, że czarne jest czarne, a
białe jest białe.

Proszę bardzo.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

48. Data: 2022-10-27 09:14:17

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.10.2022 o 21:33, PD pisze:

> Źle zrozumiałeś, ale nie to. Pisząc "Wogóle nie rozpatruję TVP w
> kategorii obiektywnych mediów, bo to nie ma sensu." miałem na myśli, że
> do rankingu obiektywności tvp się nawet nie kwalifikuje. Połączyły się
> kropki?

Aaaa... czyli coś, co jest na taki niskim poziomie, że nawet się nie
kwalifikuje do rankingu... jest mniejszym złem, które warto poprzeć.
To logiczne.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

49. Data: 2022-10-27 10:08:30

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-10-27 o 09:14, Kviat pisze:

> Aaaa... czyli coś, co jest na taki niskim poziomie, że nawet się nie
> kwalifikuje do rankingu... jest mniejszym złem, które warto poprzeć.

Skoro tak twierdzisz, musisz mieć ku temu jakieś powody - nie wnikam.

> To logiczne.

To gratuluję.

PD

50. Data: 2022-10-27 14:30:46

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.10.2022 o 00:36, PD pisze:

> Zgadza się. Nie żebym pamiętał - sprawdziłem.

Niektórych przejawów głupoty połączonej z arogancją nie da się zapomnieć.

> Też nie wiem, ale raczej jakiś interes za tym stał.

Być może - mało przekonujące. Kredyty napędzają gospodarkę i jest to
sprawa ogólnie wiadoma nie od dziś.

> Tam chodziło o sposób i termin przeprowadzenia wyborów, "zmienianie
> zasad wyborczych" to mz. za grube słowa.

Moim zdaniem nie za grube. W Polsce nie mieliśmy wcześniej do czynienia
z wyborami korespondencyjnymi na taką skalę i nie było możliwości
przygotowania ich w tak krótkim czasie, tak żeby ich uczciwość nie mogła
być podawana w wątpliwość.

--

Ewa

Idzie piąta szpryca, a głupiemu...
Wstydzę się, że pijak Stuhr mówi po polsku!
Będzie polska atomówka!
Agresywna reklama elektro...
Plaga kowidozbrodni.