Migrena

231. Data: 2003-06-26 14:21:22

Temat: Re: Migrena
Od: "Basia Z." <jelon@USUN_TO.skpg.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgadzam się - od tego są np. dziennikarze aby takie sprawy nagłaśniać.
> Ale dziennikarze też powinni być rzetelni, przestrzegać swojego kodeksu
> etyki i nie publikować informacji nie sprawdzonych, bo w ten sposób można
> łatwo zrobić krzywdę osobie niewinnej.
>
> A już na pewno nie korzystać ze źródeł takich jak lekarz, który łamie
> tajemnicę lekarską.

A i jeszcze coś dodam.
Załóżmy ze osoba publiczna (np. jakiś poseł) ma kochankę i żyje nagannie
moralnie, ale nie popełnia przestępstwa.
Załóżmy że wykryją dziennikarze że to prawda i jakiś brukowiec to
opublikuje.
Mi to wszystko jedno, jeśli dobrze wypełnia swoje obowiązki jako poseł i ja
się zgadzam z jego opcją polityczną - to nadal będę na niego głosować,
choćby miał i 5 kochanek.

Ale na pewno są ludzie, którym to będzie przeszkadzało i oni na niego nie
zagłosują.
Od tego są media aby nagłaśniać takie sprawy.

To samo dotyczy księży.

Jeśli wiesz coś nagannego moralnie o księdzu czy zakonnicy (ale wiesz na
pewno, a nie tylko słyszałeś od sąsiadki) - proszę napisz do "Nie" oni na
pewno chętnie opublikują.

Ja dodam że mi by chyba nie przeszkadzało. Miałam w swoim czasie cudownego
proboszcza, bardzo inteligentnego, z podejściem do ludzi, nie
zainteresowanego sprawami materialnymi, dbającymi o biednych w parafii, a
jednocześnie świetnego organizatora. Po pewnym czasie (już po jego śmierci)
dowiedziałam się że miał syna. W niczym to nie zmieniło mojego stosunku do
niego, a nawet pozwoliło mi go widzieć bardziej "ludzkim". Na prawdę żałuję
że przedwcześnie zmarł, bo jego następca nie urasta mu do pięt.
Zresztą wiele osób uważa tego poprzedniego za prawie "świętego człowieka" i
to nie tylko z mojej parafii.

Ja uznaję prawo innych do błądzenia.

Pozdrowienia.

Basia

232. Data: 2003-06-26 14:22:49

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której "Z. Boczek" <z...@U...pl>
mówi:

>Wydaje mi się, że nie jest to taki wysilony argument :)

O rozliczaniu się nauczycieli z wydawanych pieniędzy? :)

O, jestem ludziem. ;-)

Agnieszka
--
GG 1584 (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

233. Data: 2003-06-26 14:24:42

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której "Z. Boczek" <z...@U...pl>
mówi:

>Trzeba było nie zaczynać :]

Ekhm... No właśnie. :->

Agnieszka

234. Data: 2003-06-26 14:26:21

Od: "Z. Boczek" <z...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, gdyż Oleńka <o...@b...wroc.pl> i te mądrości
wymagają stanowczej erekcji:

> No to fatalnie. Powinieneś się kierowac obowiązującym w naszym
> kraju prawem.
> Boję się, że komuś ludowe poczucie sprawiedliwości może komuś
> dawać prawo do samosądu lub lania swojej żony i dziecka.
> Albo też "zabieranie bogatym, by dać biednym", co świetnie się
> wpisuje w ludową sprawiedliwość.

A ja się boję, że ludzie bezkrytycznie łykający rzeczy podane na
tacy przez nasze mądre państwo oduczą się niemoralnego niepokoju.
I będą chołubić nasz wielki mały wymiar sprawiedliwości.

Boję się też ukraść rower, ale samochodu się ukraść nie boję, bo
powiem, że pożyczyłem. A wszystko to w świetle jupiterów Twojego tak
faworyzowanego prawa.

I pająków też się boję :)

Zabawne jest takie pokrętne wykazywanie braku racji :)

--
Z poważaniem,
Z. Boczek

235. Data: 2003-06-26 14:28:55

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>kodeksem
>
>Tak, konsumpcjonizm bynajmniej nie jest przyjacielem nonkonformizmu
>i moralności.
>Nigdy nie miałem wątpliwości (albo złudzeń), jakich ludzi jest
>więcej.

No to nie mialbys prentensji, gdyby jakis ksiadz - co do ktorego morale nie
masz zastrzezen - potepilby Ciebie i Twoja TZ za uzywanie sztucznej
antykoncepcji (wykroczenie z punktu widzenia jego pojecia moralnosci) ?

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

236. Data: 2003-06-26 14:30:47

Od: "Z. Boczek" <z...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, gdyż Dunia <d...@n...net> i te mądrości
> [...]

i moralności.
Nigdy nie miałem wątpliwości (albo złudzeń), jakich ludzi jest

Napisz z tym do Michnika, pozera :)

237. Data: 2003-06-26 14:36:02

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której "Z. Boczek" <z...@U...pl>
mówi:

>IMHO było to warte spostrzeżeń - a nie nabrania wody w usta ;)

Spostrzeżenia - kolejne ciekawe słowo w nowym kontekście warte
zapamiętania. :-)

>Ja też jestem tego zdania - sceptyzm wziął górę ;)
>Ale szlachetnie mu wyszło, nie? :]
>:D

Krzyż walecznych mu! ;-)

>Tak, wiem - ale wytłumacz mi przerzutkę na ten temat :)

Widzisz, ja np. nie czytam tego typu czasopism, bo mi się niedobrze robi
od tendencyjności, słownictwa. Zamiast rzetelnego dziennikarstwa widzę
tylko pogoń za co celniejszym epitetem, za co pikantniejszym newsem.
Dążenie do bycia zauważonym, do sprzedania się z sensacją. I tyle.

>Nie wątpię, że jest prawdziwa :)
>I było to ciekawe zjawisko gin-rel - ale każdy widział jeno gin :)
>Pijusy :P

Taaaa... Panie abstynencie. :)

>"Mam poziom Z. Boczka" :)

Ja zgodna jestem - sprzeczać się nie będę. ;->

>Jak to dobrze, że masz mnie na grupie, nie? :)

No, chyba poszukam chusteczki do otarcia łez z tego szczęścia. :p

Agnieszka

238. Data: 2003-06-26 14:43:56

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> lamentujecie,

Dla mnie w swoich wywodach mieszasz 2 kwestie, które nalezy traktowac
rozdzielnie
1. Kwestia złamania tajemnicy lekarskiej - przyznajesz, że została złamana,
ale twierdzisz, że czasem mozna ją łamać w imię "ludowej sprawiedliwości" -
OK - jeden wątek
2. Kwestia moralności przedstawicieli KK i rola/współodpowiedzialność
"owieczek" w tych wypadkach - też można dyskutować.

Ale jak To wymieszasz, to wychodzi nielogiczna kaszanka. A jak okrasisz
chamstwem ("kopanie w kościelne zadki" itp.) i dodasz pare pejoratywnych
okresleń odnoszacych się do Twoich rozmówców (jakieś doskonałe materiały na
parafiankę itp.) - odechciewa się (jakże ciekawej) polemiki.
Ola

239. Data: 2003-06-26 14:49:52

Od: "Basia Z." <jelon@USUN_TO.skpg.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mozesz uwierzyc, ze sa ludzie, ktorych to NAPRAWDE nie obchodzi (o
ile -
> jak juz pisalam - nie stoi w sprzecznosci z kodeksem karnym) ?

No, np. mnie.

Pozdrowienia.

Basia

240. Data: 2003-06-26 14:54:32

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tacy przez nasze mądre państwo oduczą się niemoralnego niepokoju.

Moralny niepokój nie nakazuje nikomu łamac prawa - można dążć do jego
zmiany.

> I będą chołubić nasz wielki mały wymiar sprawiedliwości.

To są odrębne sprawy - władza ustawodawcza i wykonawcza, nie wiesz?*/

> Zabawne jest takie pokrętne wykazywanie braku racji :)

A jak ma być, żebyś brał czyjąś argumentację serio?
O.

> --
> Z poważaniem,
> Z. Boczek