Migrena czy cos innego?

1. Data: 2002-08-22 20:41:53

Temat: Migrena czy cos innego?
Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku lat cierpie na migrene i wiem dokladnie jakie sa jej objawy itd...
Ale czasem bol glowy ma zupelnie inny wymiar niz zwykle.. Sa to krocej (ok
2h - 10h) trwajace ataki. Bol wystepuje po obu stronach glowy, jest bardzo
ostry, bola galki oczne z tylu. O ile w zwyklych atakach migreny bol jest
wyczerpujacy ale wlasciwie juz sie do niego przyzwyczailam i nie wpadam w
histerie, o tyle w tych "innych" przypadkach jest tak silny ze nie moge
powstrzymac placzu (heh, raczej wycia:-( ). Zupelnie inaczej tez reaguje
wtedy na srodki przeciwbolowe - pomaga dosc duza dawka ale zwyklego leku np.
ketonal... Bolowi jak w przypadku normalnej migreny towarzysza wymioty ale
sa intensywniejsze, czestsze i trwaja tylko do calkowitego wyproznienia
zoladka ( w trakcie zyklego ataku trwaja bez wzgledu na jego zawartosc) Po
pierwszym takim dziwnym ataku milam robione proby watrobowe i wyszly bardzo
zle (zreszta czsem wystepuje szybko mijajace zazolcenie bialek oka, czasem
nawet troszke skory). Nastepne badania, w odstepie tygodnia byly lepsze (
tym razem nie sugerowano ze sa prawie niemozliwe)choc tez nieciekawe...
Lekarz powiedzial ze to bylo uszkodzenie watroby tak jak w przypadku ostrego
zatrucia...
Zdazylo mi sie tez miec taki wlasnie atak po oprysku roslin srodkami
chemicznymi...
Ale czasem wystepuja bez wyraznej przyczyny (nieczesto tepie szkodniki
roslin), bez szczgolnych zmian w diecie czy mozliwosci zjedzena czegos
zatrutego...
Czy takie ataki moga byc inna odmiana migreny czy przyczyna lezec moze w
czym innym? Dodam ze wystepuje u mnie kilka odmian migren ale z opisem
takiej nigdzie sie nie spotkalam...
Bede wdzieczna za wszelkie sugestie:-)
DominikaNM

2. Data: 2002-08-23 01:56:40

Temat: Re: Migrena czy cos innego?
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Aug 2002 22:41:53 +0200, "DominikaNM" <d...@a...pl>
wrote:

> [...]
>2h - 10h) trwajace ataki. Bol wystepuje po obu stronach glowy, jest bardzo

No to nie jest to migrena.
Pozdrawiam

dradam

3. Data: 2002-08-23 07:18:50

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Zatrucie lekami przeciwmigrenowymi lub innymi przy współistniejących
schorzeniach? Hospitalizacja i dokładne przebadanie; usg jamy brzusznej (ze
szczególnym uwzględnieniem obrazu wątroby i przewodów żółciowych), KT głowy,
profil toksyn. W szpitalu będą wiedzieli co i jak badać, opisz tylko dokładnie
objawy.
Pozdro.
Pavulon

4. Data: 2002-08-23 11:18:22

Od: "Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzialanie uszkadzjace watrobe maja leki przeciwbolowe, jak np. podany przez
ciebie ketonal. Moze watrobe sama sobie uszkodzilas walczac z bolem
migrenowym?

5. Data: 2002-08-23 21:29:58

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> Dzialanie uszkadzjace watrobe maja leki przeciwbolowe, jak np. podany
przez
> ciebie ketonal. Moze watrobe sama sobie uszkodzilas walczac z bolem
> migrenowym?

Niestety wiem ze leki przeciwbolowe moga uszkodzic watrobe ale jak do tej
pory zadna terapia mi nie pomogla a zyc jakos trzeba... Dlatego dokad nie
wymysla czegos co pomoze mi zwalczyc migrene nie mam innego wyjscia jak brac
srodki usmierzajace bol:-((( Mam bardzo czeste migreny i chociaz nie pracuje
(zreszta wlasnie z tego powodu) to musze sie zajmowac dzieckiem - bez
srodkow przeciwbolowych nie bylabym w stanie tego robic:-( Nie usuwaja one
co prawda bolu calkowicie ale przynajmniej w pewnej mierze redukuja jego
intensywnosc...
DominikaNM

Kolejny problem z jądrem
Hormoment
Czy torbiel na jajniku jest widoczna w obrazie USG?
Mirena
Przeciwciała anty Rh w ciąży