Re: Ministrowie łupią inwalidów

Data: 2002-11-08 11:35:18
Temat: Re: Ministrowie łupią inwalidów
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl>

Użytkownik "Marek Monikowski" <m...@h...com> napisał w wiadomości
news:aqg299$1tl1$1@news2.ipartners.pl...

> I dlatego ja nie pójdę wyrabiać sobie karty parkingowej. Wolę płacić za
> parking niż ryzykować, że jakiś lekarz wpadnie na pomysł odebrania mi
> prawa jazdy nie zwracając uwagi na to, że bez problemu radzę sobie w
> samochodzie i mam już przejechane grubo ponad 150 tyś km.
---------------------------------------
Marek, przede wszystkim cytowane przykłady mają charakter "plotkarski" (tak
na dobrą sprawę nie wiadomo o jakich przepisach mowa). Sam miałem podobne
obiekcje jak Ty.
Rzecz jednak w tym, kiedy uzyskało się prawo jazdy. Mnie (i tysiącom innych
kierowców) termin wymiany prawa jazdy upływa z końcem tego roku. Wiedząc o
tym, a także chcąc przy okazji załatwić kartę parkingową, do Wydziału
Komunikacji zgłosiłem się latem, było pustawo. Teraz ponoć dzieją się
dantejskie sceny,bo ludzie nagle sobie przypomnieli, że mają do końca roku
termin wymiany prawa jazdy. Na innych też przyjdzie kolej później.
Ważniejsze jest jednak co innego: Pani w WK wyciągnęła moją teczkę i
stwierdziła, że badania lekarskie to powinienem zrobić już jakieś 25 lat
temu, ale wydziały komunikacji amatorom z prawami kat. B raczej
"odpuszczały" koncentrując się na kierowcach zawodowych. Żeby dostać nowe
prawo jazdy musiałem jednak pójść na badania lekarskie. Byłem pełen obaw,
mam dawną "jedynkę" z klauzulą: "niezdolny do samodzielnej egzystencji".
Czy wobec tego moje obawy utraty prawa jazdy nie były uzasadnione? Spośród
kilku lekarzy wybrałem tego, który był OzN (po amputacji stopy w wyniku
zaawansowanej cukrzycy) głównie dlatego, żeby dać zarobić jednemu z
"naszych" :). Badanie miało bardziej charakter wywiadu niż tego, co
zwykliśmy nazywać badaniem lekarskim. Lekarz zapytał mnie czy auto jest
przystosowywane, czy też prowadzę zwykłe. Sprawdził ruchomość prawej stopy i
nogi (hemiplegia prawostronna). Czy noszę okulary? Przyznałem się, że do
jazdy na dłuższe trasy wkładam okulary "do dali". "Zarobiłem" w ten sposób
kod 01 do nowego prawa jazdy i muszę teraz cały czas jeździć w okularach, bo
mogę zapłacić. Nie jest to jednak wielka dolegliwość. Prawo jazdy dostałem
na 6 lat (do ponownego badania), a wcale nie spodziewałem się tak długiego
terminu (mój samochód, też staruch (9), musi być przeglądany corocznie, więc
mam w porównaniu z nim "przody"). Dotyczący mnie przykład wcale nie musi być
typowy, ale jakie są realia w przypadku Marka?
Marek, na razie możesz sobie podarować wizytę u lekarza, ale i tak Cię to
nie ominie, kiedy przyjdzie Twoja kolej na wymianę prawa jazdy. Wydział
komunikacji skieruje Cię na to badanie bezwzględnie, nim wyda Ci nowe. Jeśli
przejechałeś tyle ile piszesz , to czego masz się obawiać? Kierowcy z
dysfunkcjami ruchowymi, jeśli tylko ich samochody są przystosowane tak, by
te dysfunkcje kompensować, nie mają żadnych problemów z uzyskaniem prawa
jazdy, a przecież chyba nie ma bardziej drastycznego przykładu ograniczenia
sprawności kierowcy?
--
Pozdrowienia

Zbig A Gintowt

Uważaj gdy kłócisz się z głupcem - ludzie mogą nie dostrzec różnicy.
(Murphy's law)