Mleko - biała śmierć.

21. Data: 2012-09-26 20:50:01

Temat: Re: Mleko - biała śmierć.
Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mleczko z miodem, czosnkiem ale nie z papryką!!!!
Ja nie piszę mleko z papryką.
Z papryką może być serek, a ten często ma laktozę.
A cynamon do jabłek, śliwek , bo mają pektyny składające się między innymi z
galaktozy (taj samej co w laktozie).

22. Data: 2012-09-26 21:42:42

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

> Ja nie piszę mleko z papryką.
> Z papryką może być serek, a ten często ma laktozę.
> A cynamon do jabłek, śliwek , bo mają pektyny składające się między innymi
> z galaktozy (taj samej co w laktozie).

ja tam żadnej galaktyki nie widzę. Jabłko składa się ze skórki, ogonka,
ogryzka, pestek i gryza (no może czterech, jak jest sporsze).
pozdr
Stefan Mlekopój

23. Data: 2012-09-30 07:00:25

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 22 września 2012 14:52:39 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> "(...)W rzeczywistości jednak mleko jest najtrudniejszym do strawienia
>
> pokarmem. Ze względu na jego płynną postać, niektórzy piją je jak wodę,
>
> kiedy odczuwają pragnienie, co jest poważnym błędem. Kazeina, stanowiąca
>
> około 80 procent białka w mleku, tworzy zwartą masę natychmiast po dotarciu
>
> do żołądka, co bardzo utrudnia jej trawienie

> XL z kubasem prosto od krowy (czyli niehomo)

" jeśli ktoś zrobił długą przerwę w spożywaniu produktów mlecznych (min. 2 lata),
istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie miał kłopoty po ponownym wprowadzaniu
nabiału do diety"

http://zdrowie.onet.pl/porady-ekspertow/mleko-szkodz
i-doroslym,1,5233598,artykul.html

moge pic mleko surowe, przegotowane... tzw. "prostoodkrowy" napawa mnie wstretem. ale
jest jeden warunek, rzeczone mleko spozywac musze na sedesie bo efekt jest niemal
natychmiastowy

J-23

24. Data: 2012-09-30 07:12:43

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> [...]

>wstretem. ale jest jeden warunek, rzeczone mleko spozywac musze na sedesie

Od małego dziecka uwielbiałem mleczko prosto od krówki:-). Po prawie
dwuletniej diecie wegańskiej powróciłem do diety lakto- wegetariańskiej.
Fakt- miałem problem- przez kilka tygodni...wiadomo, jaki:-). I- co ciekawe-
po mleku kozim (które uwielbiam) nie miałem żadnych problemów.No ale
wróciłem- i znów spijam mleczko od krówki. Mleko sklepowe traktuję jako
erzac mleka. To napój mlekopodobny.

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

25. Data: 2012-09-30 11:24:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Sep 2012 00:00:25 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> rzeczone mleko spozywac musze na sedesie

Bardzo ciekawe miejsce do spożywania - generalnie.
(by XL)

26. Data: 2012-09-30 11:25:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Sep 2012 09:12:43 +0200, Chiron napisał(a):

> No ale
> wróciłem- i znów spijam mleczko od krówki.

Ja także, ale tylko po przegotowaniu.

> Mleko sklepowe traktuję jako
> erzac mleka. To napój mlekopodobny.

Dokładnie tak. To własnie ono szkodzi.
(by XL)

27. Data: 2012-09-30 11:44:40

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Ja także, ale tylko po przegotowaniu.
No to już jakby nie to:-). Ale też może być:-)

> Dokładnie tak. To własnie ono szkodzi.

Jakoś bardziej smakuje mi kozie- mimo, że spotykałem się często z opinią, że
to dla biedaków. A niech tam- mnie smakuje:-). Jest takie
bardzo...delikatne. Nie za tłuste, nie za chude- w sam raz.

28. Data: 2012-09-30 12:14:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Sep 2012 13:44:40 +0200, Chiron napisał(a):

> No to już jakby nie to:-). Ale też może być:-)

> Jakoś bardziej smakuje mi kozie- mimo, że spotykałem się często z opinią, że
> to dla biedaków.

To jakaś staroświecka opinia. U nas w regionie był niedawno czas, kiedy
było bardzo promowane.

> A niech tam- mnie smakuje:-). Jest takie
> bardzo...delikatne. Nie za tłuste, nie za chude- w sam raz.

Zapach mi nie odpowiada, zdecydowanie.
(by XL)

29. Data: 2012-09-30 17:40:09

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-30 13:44, Chiron pisze:

> Jakoś bardziej smakuje mi kozie- mimo, że spotykałem się często z
> opinią, że to dla biedaków.

Biorąc pod uwagę cenę tego mleka i wyrobów z niego, to muszą być ludzie
bardzo majętni, którzy taką mają opinię. ;)

> A niech tam- mnie smakuje:-). Jest takie bardzo...delikatne.

Nigdy nie nazwałabym go delikatnym, przynajmniej w smaku. Dla mnie ma
zbyt intensywny ten specyficzny kozi "aromacik".

Ewa

30. Data: 2012-09-30 17:50:01

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nigdy nie nazwałabym go delikatnym, przynajmniej w smaku. Dla mnie ma zbyt
> intensywny ten specyficzny kozi "aromacik".

Zapach- zgoda. Niektórym przeszkadza. Jednak krowie mleko jest w porównaniu
z nim "ciężkie". Serki, nawet mleko pite bezpośrednio- jest lekkostrawne. W
sklepach cenę tego mleka przypisujęjego rzadkości. Na wsi koza kojarzy się z
biedą. Taka sama się wyżywi- tam, gdzie krowa zdechnie z głodu, koza się
naje.
Ja uwielbiam- przetwory, surowe. Mniam:-).
Bardziej "trąci" owcze mleko. Mnie nie przeszkadza- żętycę lubisz?

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

Jak zacząc gotowac?
Nalewka