Mogę powiesić pranie na balkonie? [wyszło bardzo długie]

11. Data: 2002-08-29 11:10:18

Temat: Re: Mogę powiesić pranie na balkonie? [wyszło bardzo długie]
Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oasy" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:akkv4n$jme$1@news.onet.pl...

> Bo wtedy będzie tylko stanowczo.
>
> Pozdrawiam
> Andrzej

Przeciez nie musi warczeć ani krzyczeć ani kopac ani pluc przy tym :))
No dobra , to dodać "Nie, nie możesz" ( nie może Pani)

Dalej będę niegrzeczna? :))
pozdr.Joanna

12. Data: 2002-08-29 11:35:16

Od: "Oasy" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoJo" <g...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
>

> Przeciez nie musi warczeć ani krzyczeć ani kopac ani pluc przy tym :))
> No dobra , to dodać "Nie, nie możesz" ( nie może Pani)

Nie powiedziałem że to będzie niegrzeczne, Owaga prosiła o sposób "grzeczny,
ale stanowczy" więc starałem sie taki podać. Twój sposób jest stanowczy a
pod względem grzeczności neutralny dlatego tak to określiłem. Z pluciem i
kopaniem byłoby stanowczo i niegrzecznie. O to tylko mi chodziło.
Moim zdaniem grzeczność w odmówieniu komuś "pomocy" polega na szczerym
uzasadnieniu odmowy.

Pozdrawiam
Andrzej

13. Data: 2002-08-29 11:53:01

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

[...]> Moim zdaniem grzeczność w odmówieniu komuś "pomocy" polega na
szczerym
> uzasadnieniu odmowy.

Właśnie w pewnym momencie zaczęłam się zastanawiać dlaczego uzasadnianie
odmowy jest niejako obligatoryjne.
Przecież nagabywany o coś, nie dość że jest nagabywany, to jeszcze musi się
tłumaczyć dlaczego nie udostępnia swojej własności, za którą płaci jakby nie
było i ma prawo sam dobierać sobie ewentualnych współużytkowników. I z tego
imho nie musi i nie powinien się tłumaczyć. Ma prawo do odmowy bez podawania
przyczyn.
Inaczej rzecz się ma gdy odmawiamy przyjaciołom - uzasadnienie jest
niezbędne zwłaszcza jeśli my też korzystamy z ich uczynności.
O udostepnieniu czegoś bez gadania w sprawach życiowych nie wspominam bo to
jest zrozumiałe samo przez się i nie podlega dyskusji - przynajmniej dla
mnie.
Ale opisywanej sąsiadce niepowieszenie prania na cudzym balkonie nie grozi
chyba śmiercią lub kalectwem?
Więc?
Dlaczego nie można po prostu powiedzieć: Przykro mi, ale nie może Pani
skorzystać z mojego balkonu.
Dlaczego tak się przyjęło?

pozdr. Joanna ciekawa innych opinii
ps. przyszła mi do głowy propozycja odpowiedzi dla namolnej sąsiadki z
pierwszego postu:" nie, bo mój balkon jest przeznaczony do wypoczynku,
prania na nim nie rozwieszamy."

14. Data: 2002-08-29 12:26:56

Od: "ninka" <w...@a...eu.org.żadnych-ogłoszeń> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ps. przyszła mi do głowy propozycja odpowiedzi dla namolnej sąsiadki z
> pierwszego postu:" nie, bo mój balkon jest przeznaczony do wypoczynku,

Racja! Dlaczego nie powiedzieć po prostu: NIE???? Czy każdemu musimy się
tłumaczyć ze swoich decyzji?

Bywam czasami stawiana w podobnej sytuacji, tylko moja sąsiadka (dziewczyna,
którą naprawdę lubię) wyskakiwała z takimi tekstami:
ONA- "czy potrzebny wam ten aparat telefoniczny?"
JA - "nie" (oczywiście dziewczyna wiedziała, że mamy odłączony telefon)
ONA - "to mogę go pożyczyć na kilka dni? Nasz się zepsuł a muszę pilnie
zadzwonić"

Albo: "czy sprzedałaś już ten fotelik?" ja: "jeszcze nie" ona: "to mogę
pożyczyć?"
albo: "czy będziesz nagrywać film z telewizji" ja: "nie" ona: "to mogę
pożyczyć magnetowid?"
Ponieważ często pożyczałam jej rzeczy wbrew sobie (brak odpowiedniego
wytłumaczenia dlaczego NIE) chodziłam zła jak osa, na nią, że jest
bezczelna, a na siebie, że nie potrafię jej odmówić.
Teraz nauczona doświadczeniem od razu pytam "a o co chodzi?" co daje mi
szanse na szybkie podjęcie decyzji i zaplanowanie odpowiedniego manewru:)
Ale to też nie o to chodzi, żeby na poczekaniu wymyślać jakieś bzdurne
"uzasadnienia".

15. Data: 2002-08-29 12:37:29

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ninka" <w...@a...eu.org.żadnych-ogłoszeń>
napisał w wiadomości news:akl3uf$2ei5$1@pingwin.acn.pl...

> [...]
że jest
> bezczelna, a na siebie, że nie potrafię jej odmówić.

Przepraszam, ale śmiać mi się zachciało, ponieważ pomyślałem
sobie, ze twoja sąsiadka pyta się ciebie, czy dzisiejszej
nocy będziesz współżyć z mężem:-)))) Przepraszam, jeśli
negatywnie odbierzesz moje skojarzenie.
Sokrates

16. Data: 2002-08-29 12:40:26

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sokrates" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> sobie, ze twoja sąsiadka pyta się ciebie, czy dzisiejszej
> nocy będziesz współżyć z mężem:-)))) Przepraszam, jeśli

Ty się tu kurna nie śmiej !!!:)))
ja mam taką znajomą, tyle że ona dopytuje się rano

pozdr. Joanna

17. Data: 2002-08-29 12:46:03

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> O to, czy współżyłaś w ogóle, czy o szczegóły współżycia.
> Poza tym lepiej, że rano, niż miałaby dzwonić w trakcie;-))
> Sokrates

tfu tfu , ostatnio z lekka przystopowała ze wszystkimi rzeczami, o których
wspominasz
pozdr.Joanna

18. Data: 2002-08-29 12:47:58

Od: "Ania K." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Sokrates" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ty się tu kurna nie śmiej !!!:)))
> ja mam taką znajomą, tyle że ona dopytuje się rano

Czy współżyłaś poprzedniej nocy - z ciekawości, czy następnej - w celu
pożyczenia ;)

--
Pozdrawiam serdeczniasto
Ania >:-)<-<

19. Data: 2002-08-29 12:49:47

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

20. Data: 2002-08-29 12:51:16

Od: "Oasy" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości news:akl3uf$2ei5$1@pingwin.acn.pl...

> Racja! Dlaczego nie powiedzieć po prostu: NIE???? Czy każdemu musimy się

Zacznijmy od tego że dywagujemy OT bo pytanie było "jak grzecznie....." a te
posty odnoszą się do pytani "czy grzecznie ..........".
Nie musimy być grzeczni, i nikt nas do tego nie może zmuszać. Jeśli jednak
lubimy by inni byli w stosunku do nas uprzejmi i grzeczni to innego wyjścia
nie widzę jak sie jednak przełamać.

Andrzej

niewola
prośba troche NTG