Mój program polityczny.

181. Data: 2020-08-01 15:27:15

Temat: Re: Mój program polityczny.
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.07.2020 o 20:35, gazebo pisze:

> ot kurwa, co ty czlowieku czytasz? i jak na podstawie swojego braku
> wiedzy wyrazasz opinie? wrzuc sobie w google

I znalazł się mądrala.

182. Data: 2020-08-01 15:28:19

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.07.2020 o 00:20, Ilona pisze:

> //jak by nie paczec, to mozna powiedziec, ze ta cala monarchia w tej
> Rosji to wszyscy Niemcy... albo ze Szczecina, albo z Kilonii... albo,
> jeszcze gdzies z Prus, czy Inflant... i ani jednego generala,
> rodowitego Rosjanina...
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82adcy_Rosji#Impe
rium_Rosyjskie_(1721%E2%80%931917)

> https://pl.wikipedia.org/wiki/Katarzyna_I
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_III_Romanow
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Katarzyna_II_Wielka

No i Lenin to też jakby nie patrzeć do Rosji trafił poprzez Niemcy.;-)

183. Data: 2020-08-01 15:29:47

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.07.2020 o 00:06, Ilona pisze:

> Nadal uwazam, ze od kryzysu kubanskiego dobrze wiedzieli jak wyglonda
> sytuacja i co bendzie za 20-30 lat...
>
> Po 1961, caly swiat nie tylko zrozumial, ale praktycznie przekonal
> siem do czego to zmierza i kremlowscy szachisci takze to zrozumieli...
>
> //regula jest taka, ze wojny wygrywa siem ekonomiom na zapleczu a nie
> dywizjami w polu...

Ale o jakich wojnach mowa, bo ja w sumie to widziałem przedstawianie
teatralne na modłę "walki" PiSu z PO czy Wałęsy z Kwaśniewskim. Zachód
był tylko dużo agrasywniejszy a w ZSRR do steru trafił się wyjątkowo
niekompetentny wódz, tak że wysiłek wielu pokoleń poszedł na marne.  No,
na marne gdy uwzględniamy ZSRR, bo ogólnie świat poszedł do przodu o
parę epok.

184. Data: 2020-08-02 05:41:29

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-01 15:27, trybun wrote:

> A zastanawiałaś się kiedy dlaczego te obce wojska tak uwielbiają szlak
> polski?
>
> I co te "sojusze " pozostawiły? - wzajemna niechęć, nie ma chyba
> bardziej zaprzysięgłych wrogów niż narody zrzeszone w tej Unii, jak
> Litwin z Polakiem i Ukraińcem Białorusinem i odwrotnie.. To parodia
> mówić o swojej polityce, a wspierać nienawidzący nas zachód Ukrainy w
> jego walce ze wschodem kraju, który nieraz dawał dowody przyjaźni,
> sympatii i zrozumienia.

//nie ma innej drogi, jak przez gorset Wisly...

Wlasnie, ze i u nich, odzywa idea jagiellonska i zaczynajom sobie
przypominac, pomomo historycznej narracji wielkich, (Rosji i Niemiec),
jak to bylo, gdy wszystkie te kraje lgnely do tzw. Korony... bo Korona
Polska byla pod wszelkimi wzglendami atrakcyjniejsza, niz Imperumium
Carow Rosyjskich...

Taki np: Ukrainiec, Korybut Wisniowiecki, syn swojego ojca, Ksiecia
Wojewody Kijowskiego, byl Krolem Polski... ze o Jagielle nie wspomne...!

//i cala masa szlachty ruskiej siem opolaczala...

185. Data: 2020-08-02 05:42:55

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-01 15:28, trybun wrote:

rium_Rosyjskie_(1721%E2%80%931917)

> No i Lenin to też jakby nie patrzeć do Rosji trafił poprzez Niemcy.;-)

//i to okreznom drogom, przez Finlandie...

186. Data: 2020-08-02 05:48:25

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-01 15:29, trybun wrote:

> [...]
> niekompetentny wódz, tak że wysiłek wielu pokoleń poszedł na marne.  No,
> na marne gdy uwzględniamy ZSRR, bo ogólnie świat poszedł do przodu o

//w tym przypadku chodzi o tzw. ''zimnom wojne''

Druga wojna, takze zostala wygrana dzieki ekonomi i blokadzie
surowcowej, zarowno Niemiec jak i Japonii...

187. Data: 2020-08-02 08:56:38

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.08.2020 o 05:41, Ilona pisze:

> [...]
> Wojewody Kijowskiego, byl Krolem Polski... ze o Jagielle nie wspomne...!
>
> //i cala masa szlachty ruskiej siem opolaczala...

A ja odnoszę wrażenie że dla agresorów taka droga była zawsze
najłatwiejsza .  Co to za określenie -" gorset Wisły", bo brzmi to tak
jak o pępku świata...;-)

Ja postrzegam te nasze polskie dole i niedole przedewszystkim na błędach
polityki wewnętrznej. Od zawsze ze wszystkimi nam po drodze tylko nie z
tymi co powinno być.

188. Data: 2020-08-02 08:57:42

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.08.2020 o 05:48, Ilona pisze:

> //w tym przypadku chodzi o tzw. ''zimnom wojne''
>
> Druga wojna, takze zostala wygrana dzieki ekonomi i blokadzie
> surowcowej, zarowno Niemiec jak i Japonii...

Czyli impas po podziale między siebie świata przez imperialistów, w
sumie o żadnej wojnie poza wpływowej mowy być nie może.

Bo ja wiem... moim zdaniem za małe to były kraje i o za małym potencjale
aby rzucać wyzwanie całemu światu.  Nawet tak silny pod każdym względem
kraj jak USA to rozumie że nie sposób opanować zbrojnie całego świata.

189. Data: 2020-08-02 12:28:08

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01/08/2020 o 14:27, trybun pisze:

> I znalazł się mądrala.

dwa wyrazy w okienku i pojawil sie wynik:

Cixi, Xiaoqin Xian (chiń. ???? ur. 29 listopada 1835, zm. 15 listopada
1908) - cesarzowa Chin z dynastii Qing w latach 1861-1908 znana również
jako Cesarzowa Wdowa, Cesarzowa Orchidea lub Stara Budda.

--
gazebo

190. Data: 2020-08-03 01:39:07

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 2 sierpnia 2020 05:42:46 UTC+2 użytkownik Ilona napisał:

> Taki np: Ukrainiec, Korybut Wisniowiecki, syn swojego ojca, Ksiecia
> Wojewody Kijowskiego, byl Krolem Polski...

To ten, co "znał osiem języków, ale w żadnym nie miał nic do powiedzenia"?

https://youtu.be/lGL-NSfcpKE

BUMERANG,Odkrycie Siergieja Lazariewa...
Duchowny.
Ksiądz i zakonnica
Są znowu prawdziwą rodziną
Trzaskowski pod sad! - petycja.