Możliwość zmywania w zmywarce ?

1. Data: 2005-05-03 11:21:18

Temat: Możliwość zmywania w zmywarce ?
Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak rozpoznać czy dana rzecz może być zmywana w zmywarce ? A nawet jeśli
może to w jakiej temperaturze ?
Nie zawsze jest możliwość spytania producenta (starsze wyroby i nieznani
producenci) i nie zawsze sam producent wie (z reguły jeśli wogóle to jest
info o niemożności zmywania w zmywarce)

rokko

2. Data: 2005-05-03 12:05:44

Temat: Re: Możliwość zmywania w zmywarce ?
Od: "Mike Rosovt" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko <r...@t...net.pl> napisał(a):

> [...]
> producenci) i nie zawsze sam producent wie (z reguły jeśli wogóle to jest

Generalnie możesz zmywać wszystko, oprócz rzeczy drobnych, które mogą "latać"
po zmywarce.... Bardziej delikatne rzeczy po prostu Ci się porysują, albo
zejdzie Ci wzorek ze szklanki..... coś za coś....

Pozdrawiam,
Mike Rosovt

3. Data: 2005-05-03 12:58:29

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"rokko" <r...@t...net.pl> wrote in message
> Jak rozpoznać czy dana rzecz może być zmywana w zmywarce ?

Ja myję wszystko prócz czarnych blach do ciasta i jednego potwornie drogiego
żeliwnego gara. A, aluminium (ekspers do kawy) też nie, bo aluminium w
zmywarce robi się dość obrzydliwe. Poza tym wszystko. Wzorki jakoś nie
schodzą nawe z firmowych szklanek do piwa.
Anka

4. Data: 2005-05-03 13:03:22

Od: " zayzayer" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Generalnie możesz zmywać wszystko, oprócz rzeczy drobnych, które
mogą "latać"

Prawie wszystko. Nie nadaje się delikatna porcelana, aluminium, większość
stopów z metali kolorowych, bakelit, noże i sita do maszynki do mięsa i
naczynia złocone.

>Bardziej delikatne rzeczy po prostu Ci się porysują,

Nie ma zmywarek, które rysują choćby w najmniejszym stopniu. Zmywarka tylko
wymywa z tłuszczu powstałe już wcześniej rysy, nabłyszcza je i przez to
bardziej je uwidacznia.

5. Data: 2005-05-03 13:07:48

Od: " zayzayer" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja myję wszystko prócz czarnych blach do ciasta i jednego potwornie
drogiego żeliwnego gara.

Masz rację, zapomniałem o nich. W zmywarce złazi to czarne.
Tego żelewnego gara, jeżeli nie jest emaliowany, tez bym nie wsadził.

6. Data: 2005-05-03 18:34:13

Od: "MaW" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" <z...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> drogiego żeliwnego gara.
>
> Masz rację, zapomniałem o nich. W zmywarce złazi to czarne.
> Tego żelewnego gara, jeżeli nie jest emaliowany, tez bym nie wsadził.

no i oczywiscie rzeczy drewnianych - ktos tu wspominał jak włożył drewnianą
deskę do krojenia, wyjął kilka małych deseczek :-))

MaW

7. Data: 2005-05-03 18:52:48

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Tue, 3 May 2005 20:34:13 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <m...@n...pl> i powiedziała:

> no i oczywiscie rzeczy drewnianych - ktos tu wspominał jak włożył drewnianą
> deskę do krojenia, wyjął kilka małych deseczek :-))

Deski jednolite da się myć bez problemu (nie klejone), tak samo
drewniane łopatki.

Zuzanka

*:.
Powinno się wystawić Cię w Sevres jako wzorzec cynizmu ;-) (C) Tib

8. Data: 2005-05-03 19:26:20

Od: "Joanna Gacka" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mogą "latać"
>
> Prawie wszystko. Nie nadaje się delikatna porcelana, aluminium, większość
> stopów z metali kolorowych, bakelit, noże i sita do maszynki do mięsa i
> naczynia złocone.

z tymi złoconymi to bym polimeryzowała ;)) Od ponad dwóch lat myję i nic -
najmniejszej rysy na szlaczkach złotych :)

JG

9. Data: 2005-05-03 20:13:28

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer <z...@W...gazeta.pl> wrote:

> Prawie wszystko. Nie nadaje się delikatna porcelana, aluminium,
> większość stopów z metali kolorowych, bakelit, noże i sita do
> maszynki do mięsa i naczynia złocone.

A właśnie własnie. Mam dwa pytania:

1 - korpus maszynki do mięsa po umyciu w zmywarce przybrał taki
jakis paskudny kolor. Co się stało - domyślam się, pytam
natomiast jak się tego pozbyć, bo próby doszorowania tego ręcznie
nie powiodły się, aż tak zdesperowany, żeby po tym jechać
szmerglem a potem polerka nie jestem. Jakieś propozycje?

2 - a sita i noże - dlaczego nie?

J.

10. Data: 2005-05-03 20:40:00

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

> A właśnie własnie. Mam dwa pytania:
>
> 1 - korpus maszynki do mięsa po umyciu w zmywarce przybrał taki
> jakis paskudny kolor. Co się stało - domyślam się, pytam
> natomiast jak się tego pozbyć,

Ano właśnie. Ja sobie tak załatwiłam tłuczek do mięsa - cały aluminiowy. Na
moje nieszczęście, jest akurat bardzo poręczny, w sklepach takich nie ma,
więc używam takiego paskudnego i.... dalej myję go w zmywarce, skoro nic już
bardziej zaszkodzić mu nie może. Ale gdyby tak można mu było przywrócić
urodę....
Anka

Sofy i fotele skórzane Domo Faber
zabudowa rur z centralnego ogrzewania
Sprzet Amica strasznie sie psuje - tylko u mnie?
szafa do pracy :)
oznaczenia skór