Mrożenie zupy ogórkowej

21. Data: 2006-07-19 12:57:33

Temat: Re: Mrożenie zupy ogórkowej
Od: Pawel Chmielewski <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> Warzywa gotuj osobno i ogórki osobno, będzie szybciej i ziemniaki nie
> skaczanieją*...
Ogórki wrzucam na końcu i raczej krótko je gotuję. Nie natknąłem się jeszcze
nigdy na to dziwne zachowanie ziemniaków. Znaczy co, łykowate się robią,
czy co?

> Ogórki zazwyczaj kisi się z dodatkiem czosnku, więc nie dawaj go do
> gotowania,
Świeży czosnek dodaje razem z włoszczyzną i razem z nią go wyjmuję. A
ukiszony czosnek też wrzucam razem z ogórkami.

Czosnek rządzi.

Pawel

22. Data: 2006-07-19 13:10:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pawel Chmielewski" <d...@g...pl> wrote in message

> Cóż, mój ojciec tak robi a to dla mnie pierwszy autorytet w temacie zup.

> Oprócz trzech skrzydełek jest tam jeszcze porcja rosołowa. To taki pół
> kilogramowy korpus z szyją, więc o diecie nie ma mowy.
>
> Pawel

To był żart na temat trzech skrzydełek, ja przeczytałem o porcji rosołowej,
chociaż pomyślałem o jakiejś wołowince...

23. Data: 2006-07-19 20:04:33

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

rympal <r...@w...pl§> napisał(a):

> nie mozna. ogorkowej nie mozna bo ziemniaki beda niesmaczne. Chyba, ze bez
> ziemniakow...

Eee, nie, chyba tylko surowe ziemniaki zmieniają smak po
przemrożeniu /rozpad skrobi na cukry proste i w efekcie słodkawy smak - to
ze znakiem zapytania, bo szczegółów nie pamiętam/.
Przetworzone mrozu się nie boją /frytki, kluski, pyzy itp./ Poza tym -
bywało, że ziemniaki w zupach mroziłam - i nie szkodziło im to.

Ania

24. Data: 2006-07-20 08:52:12

Od: "rympal" <r...@w...pl§> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Przetworzone mrozu się nie boją /frytki, kluski, pyzy itp./ Poza tym -
> bywało, że ziemniaki w zupach mroziłam - i nie szkodziło im to.

zawsze wyczuje czy ziemniaki w zupie byly mrozone. sa jakies grudkowate i
smakuja papierem.

rym

panga z...?
Leczenie jedzenem - rozwolnienie