Mufinki(mafinki)-jakie foremki

1. Data: 2003-03-08 07:34:19

Temat: Mufinki(mafinki)-jakie foremki
Od: Beazuku <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CZESC!
Pytanie jak w tytule.
Mam takie male foremki metalowe jak na malutkie babeczki, ale w ksiazce
mufinki wygladaja jak pieczone w pergaminowych foremkach( widzialam
takie w markecie).

Czy rzeczywiscie nie rozlazi se ten pergamin i ciasto nie wylewa.?
Ile nalac cista do foremki aby babeczka nie wylazla ( np. do pelna ?)
Czy jezeli upieke w metalowych foremkach to nie bedzie klopotu z
wyjeciem ciasta ?
Bardzo prosze o odpowiedzi, poniewaz zamierzam piec je dzisiaj.

Pozdrawiam. Beazuku
B...@p...onet.pl
http://www.republika.pl/beazuku
GG 5470466

"Aby do czegoś dojść trzeba wyruszyć w drogę"

1. Data: 2003-03-08 08:46:44

Temat: Re: Mufinki(mafinki)-jakie foremki
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 08 Mar 2003 08:34:19 +0100, Beazuku
<b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>wyjeciem ciasta ?
>Bardzo prosze o odpowiedzi, poniewaz zamierzam piec je dzisiaj.

----------------

jak ciasto ciezkie i bardzo plynne to jasne, ze sie troche
porozlaza, poza tym jak ciasta naladujesz do foremek i zostawisz
je luzem to tez sie rozliza. lyzka - siup! ciasta do foremek, na
blaszke i hop! do piekarnika. nie wiecej niz 3/4

mozesz kompromisowo nalozyc foremek papierowych do foremek
metalowych i piec. w ten sposob i owca syta i wilk caly ;)

pierzu
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-08 09:58:52

Od: Beazuku <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CZESC!
Dzieki za odpowiedź:)
Ide na zakupy :)
Pozdrawiam. Beazuku

----------------

1. Data: 2003-03-21 18:03:39

Temat: Odp: Mufinki(mafinki)-jakie foremki
Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beazuku <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]
> wyjeciem ciasta ?
> Bardzo prosze o odpowiedzi, poniewaz zamierzam piec je dzisiaj.

Skoro dzisiaj to już za późno, ale spraw sobie, np. w ikea taką fajną
blachę z 12 otworami, ona właśnie na mufiny jest. Do tego wkładasz
papierek i ciasto na 3/4 wysokości. Ja prócz mufinów piekę w niej
bułeczki :))) no i małe babki, wtedy nakładam ciasto na cm od brzegu i
kiedy urośnie wylewa sie nieco na brzegi :) Wyglądają niezwykle ponętnie
jak tylko ten 'kapelusz' umaziam w lukrze i ozdobię :)
Kiedyś też robiłam coś na kształt pasztecików czy czego... wylepiałam te
foremki kruchym ciastem, podpiekałam, napełniałam farszem, przykrywałam
płatkami ciasta i piekłam. Efekt nieziemski :)))
Pozdrawiam i napisz jak Ci wyszły bez formy :) Kianit

Co to są brioszki?
prodize i piekarniki gazowe
sushi - czego uzywacie?
Nowalijki - sałatka