Musze pilnie kupic pralke i nie wiem jaka.

1. Data: 2007-01-13 11:10:37

Temat: Musze pilnie kupic pralke i nie wiem jaka.
Od: "Puszka" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wlasnie padla mi pralka i w najblizszych dniach musze kupic nowa. Ta nie
nadaje sie juz do naprawy.

Prosze o porade jaki model kupic w nieduzej cenie ale zeby byc z niej
zadowolonym.
Pralka ma byc ladowana z przodu (nie z góry).
Ma byc uzywana w bloku przez 3 osobowa rodzine.

Prosze o jakies opinie zwlaszcza tych co nie dawno robili taki zakup.

Pozdrawiam

Puszka

2. Data: 2007-01-13 12:05:43

Temat: Re: Musze pilnie kupic pralke i nie wiem jaka.
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Jan 2007 12:10:37 +0100, "Puszka" <p...@g...pl>
wklepał(-a):

> [...]
>zadowolonym.
>Pralka ma byc ladowana z przodu (nie z góry).
>Ma byc uzywana w bloku przez 3 osobowa rodzine.

Zawsze dziwią mnie osoby, którym wydaje się, że inni ludzie mogą domyślić się
wszystkiego czego nie napisano.

Ile to jest dla ciebie niedużo? Jakie wymiary pralki są dopuszczalne? Bęben
metalowy czy plastikowy? Producent dowolny czy z góry jakichś odrzucasz (np. ja
z zasady nie kupuję sprzętu LG :>)?

Z jakich programów najczęściej korzystasz, czy zwracasz uwagę na zużycie wody i
prądu?

Wg mnie ważne są następujące funkcje pralki: krótki program do małego prania
(30-40 min), średni (ok. 60 min), pozostałe wg uznania, możliwość zatrzymania
płukania (pralka na koniec nie wylewa wody), wyłączenie wirowania, ustawianie
temperatury niezależnie od programu.

Jeśli chcesz włączać pranie w nocy i rano je wyciągać, to przyda ci się
opóźnienie startu. Jeśli zapominasz wyciągać pranie (jak ja :>), to sygnał o
zakończeniu prania też ci się przyda.

Wirowanie z prędkością > 600 obrotów dla innych rzeczy niż ręczniki powoduje ich
totalne wygniecenie, więc nie ma co zwracać uwagi na te z 1000, 1200 obr/min. -
to i tak się nie przyda.

3. Data: 2007-01-13 12:30:49

Od: k...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

polecam:
nowe Aristony z serii Aqualitis:
AQXL 105 lub AQXF 129 ( obydwa ze znaczkiem woolmarku) model 129 jest
dod. super silent
lub Electrolux
EWF 10040
ostatecznie Indesit WIL 105/WIE 107

odradzam Whirlpoola 6 zmysł z serii 45/43/4113

4. Data: 2007-01-13 12:34:28

Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13 Jan 2007 04:30:49 -0800, k...@w...pl wklepał(-a):

> [...]
>EWF 10040
>ostatecznie Indesit WIL 105/WIE 107
>
>odradzam Whirlpoola 6 zmysł z serii 45/43/4113

Jak polecasz/odradzasz to chociaż uzasadnij.

5. Data: 2007-01-13 12:44:31

Od: Sebcio <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Szyszło napisał(a):
> Dnia 13 Jan 2007 04:30:49 -0800, k...@w...pl wklepał(-a):

> Jak polecasz/odradzasz to chociaż uzasadnij.

polecam Aristona aqxf 109, bardzo cicha, ma kupe opcji i system
autowywazania, kupilem miesiac temu

6. Data: 2007-01-13 13:01:47

Od: neg <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kup pralkę która ma wbudowaną suszarkę. Po praniu następuje suszenie gorącym (50
stopni) powietrzem, przez co nie trzeba czekać na wyschnięcie i nie trzeba szukać
miejsca na rozwieszanie.

7. Data: 2007-01-13 13:38:55

Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja uzywam siemens.
W domu mam od 4 lat i nic sie nie dzieje. Dziala bez problemow model z rodziny
smw.
A ostatnio kupowalam do swojego mieszkania - tez siemens WM cos tam - nie mam
przy sobie dokumentow zwiaznaych z modelem.
Jak na razie jeste zadoowlona.
Pozdrawiam
KK

8. Data: 2007-01-13 15:35:50

Od: "digitaladam" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ostatnio kupowalam do swojego mieszkania - tez siemens WM cos tam - nie
> mam
> przy sobie dokumentow zwiaznaych z modelem.
> Jak na razie jeste zadoowlona.

U mnie Siemens WM12A260 po kilku praniach zaczal zostawiac wode w
zbiorniczku na plyn do plukania. Kurcze nowa pralka a juz musze dzwonic do
serwisu.

9. Data: 2007-01-13 17:29:54

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sty, 15:35, "digitaladam" wrote:
> [...]
> U mnie Siemens WM12A260 po kilku praniach zaczal zostawiac wode w
> zbiorniczku na plyn do plukania. Kurcze nowa pralka a juz musze dzwonic do
> serwisu.

Ooooo...
Moja Indesit WISE 105 też od jakiegoś czasu zostawia wodę w
zbiorniczku na płyn. Myślałam, że to jej urok. A to wada?
Niestety, moja ma już 2 lata i po gwarancji:(
Ale bardzom zadowolona z niej, bo cicha.

--
Pozdrawiam :)
JM

10. Data: 2007-01-13 17:45:30

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

neg napisał(a):
> Kup pralkę która ma wbudowaną suszarkę. Po praniu następuje suszenie gorącym (50
> stopni) powietrzem, przez co nie trzeba czekać na wyschnięcie i nie trzeba szukać
> miejsca na rozwieszanie.

Mam. Niedługo jednak pewnie będę musiała kupić nową. Wtedy kupię
2 urządzenia oddzielnie. Po pierwsze dlatego, że przy dużej ilości
prania suszenie w tym samym urządzeniu nie zdaje egzaminu - nie ma
płynności ż.t.p. "technologicznej" - każde suszenie blokuje
następną porcję prania, wszystko b. długo trwa. Po drugie -
suszarka w pralce padła po kilkunastu użyciach - niestety po terminie
gwarancji i z tego, co słyszę, tak się dzieje często. Po trzecie -
w bębnie pralki po suszeniu pozostaje pełno pyłu z ubrań, który
osadza się np. w załamaniach kołnierza gumowego przy drzwiczkach. Po
czwarte - pralko-suszarki są baaaardzo ciężkie, nie wiem, dlaczego
-----> trudność przy transporcie na piętro i w dół w razie
konieczności serwisowania lub przeprowadzki. A w ogóle suszenie w
pralce to ogrooooomne zuzycie wody (!!!) i prądu. Nie wiem, na jakiej
zasadzie działają osobne suszarki, cz maja tylko nadmuch, czy
kondensację, ale się w ogóle zastanowię nad sensownością kupna,
zwłaszcza że dysponuję podwórkiem i dużą werandą...

Zepsuta pralka
Szafy typu komandor
lodówka Liebherr czy Bosch?
płyta ekektryczna z niebieskim wyświetlaczem
Ranking farb