Re: Na lepsze krazenie, czyli okulizowanie derenia

Data: 2007-08-10 07:32:15
Temat: Re: Na lepsze krazenie, czyli okulizowanie derenia
Od: "Jerzy O" <o...@W...gazeta.pl>

Kresowiec <i...@t...de> napisał(a):

> Moja polkowa inteligencja podpowiada mi, ze najlepszym terminem do
> okulizowania jest koniec lipca, poczatek sierpnia.

Kora daje się oddzielać gdy podkładka intensywnie rośnie, dlatego niektóre
gatynki trzeba okulizować już w czerwcu (np. kasztanowiec), inne można nawet
we wrześniu. Żeby wydłużyć sezon okulizacyjny pestkowców (dereń to przecież
też pestkowiec ;) powinno zadziałać) nawozi się je dość silnie azotem na
miesiąc przed zabiegiem.

W moich stronach
> owoce dojrzewaja wczesniej niz np. w Polsce. W tym roku i tak wszystko
> szybcie sie zielenilo, kwitlo i owocowalo. Naturalnie czekam. Teraz jest
> wilgotno i cieplo. Tydzien temu temperatury spadly noca do 9°. Moze
> teraz cos sie ruszy.

Żeby ruszyły, daj im jeść. Podlewanie nie wystarczy.

Powodzenia
Jurek