Na portalu Gazety utworzono nowe forum dla osob chorych

1. Data: 2006-03-09 01:43:12

Temat: Na portalu Gazety utworzono nowe forum dla osob chorych
Od: " Jeff" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni panstwo uprzejmie informuje, ze na portalu gazety utworzono nowe
forum dla osob szukajacych informacji jak wzmocnic swoje zdrowie.

Na pytania użytkowników odpowiadają specjaliści ds. żywienia klinicznego:
mgr Krystyna Majewska, Oddział Kliniczny Żywienia i Chirurgii Akademii
Medycznej w Warszawie
dr n. med. Waldemar Pawłowski, Katedra i Klinika Chirurgii Ogólnej,
Gastroenterologicznej i Żywienia Akademii Medycznej w Warszawie
Nasi eksperci mają wieloletnie doświadczenie w leczeniu żywieniowym pacjentów
i postarają się odpowiedzieć na Państwa pytania dotyczące wzmocnienia w chorobie.

Pozdrawiam Jeff

2. Data: 2006-03-09 08:41:42

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szanowni panstwo uprzejmie informuje, ze na portalu gazety utworzono nowe
> forum dla osob szukajacych informacji jak wzmocnic swoje zdrowie.

Tak, odpowiadają dość "szczegółowo". Np. cukrzykowi powiedzieli, że glukoza
we krwi wzrasta zaraz po posiłku i ma się skontaktować z lekarzem. A to że
wzrasta, wie nawet małe dziecko, które ma cukrzycę. Odpowiadający lekarze
nie mają zielonego pojęcia o prawidłach odżywiania, kierują się tylko
steoretypamai.
Pozdrawiam Jurek

3. Data: 2006-03-09 12:45:48

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wzrasta, wie nawet małe dziecko, które ma cukrzycę. Odpowiadający lekarze nie
> mają zielonego pojęcia o prawidłach odżywiania, kierują się tylko

...co doskonale widać w tym wątku:

To DRAMAT, że 14-latek ma już tak zniszczony przewód pokarmowy.
1. Czy któryś lekarz zapytał Jagodę995 o to jak żywiła do tej pory syna (tzn.
czy lekarz próbował znaleźć PRZYCZYNĘ w złym DOTYCHCZASOWYM odżywianiu)?
A skąd! ŻADNEMU z nich nie przychodzi do głowy powiązać patologie e stosowaną DO
TEJ PORY DIETĄ pacjenta! I jej ewentualną ZMIANĄ na bardziej ODŻYWCZĄ!
2. Hmm... i znowu ten szpinakowy mit...
3. Jak widać - dietetycy IŻŻ zaczynają leczyć pacjentów... Najwyraźniej
większość lekarzy odpuszcza sobie tę najważniejszą przy leczeniu
dziedzinę... co nawet już widać w poradach profesjonalisty w tym wątku... 8[
4. Czytając tę szamotaninę zdesperowanej matki doświadczonej wręcz olewactwem
medyków i bezradnością w leczeniu jej syna można jej tylko współczuć... I można
się tylko zastanowić nad pytaniem:

Jaką cenę muszą zapłacić pacjenci za swoją bezgraniczną wiarę w siłę medycyny,
farmacji i medyków w leczeniu chorób, które ich dotyczą... (?)

Krystyna
--
Wiara w autorytety powoduje, że błędy autorytetów przyjmowane są za wzorce.
Lew Tołstoj

4. Data: 2006-03-09 13:57:42

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@n...pl> napisał(a):

> [...]
> wzrasta, wie nawet małe dziecko, które ma cukrzycę. Odpowiadający lekarze
> nie mają zielonego pojęcia o prawidłach odżywiania, kierują się tylko

Eksperci wypowiadajacy sie na nowym forum, to profesjonalisci i ludzie z
dlugoletnia praktyka kliniczna i jako osoby odpowiedzialne doskonale wiedza,
ze nie mozna nikogo leczyc porzez internet.

Dla zrownowazenia powyzszej wypowiedzi pana o nicku Jerzy Mierzynski, warto
zapoznac sie z rezutatami leczenia dieta niskoweglowodanowa chociazby
tylko dwoch mezczyzn chorych na cukrzyce typu II, ktorzy stosowali diete
wysokotluszczowa dluzej niz 6 m-cy:

http://www.dobradieta.pl/forum/viewtopic.php?p=63835
&highlight=#63835

95&a=29583303

Tego typu przykladow jest cale mnostwo.

Jeff

5. Data: 2006-03-09 14:10:05

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Jaką cenę muszą zapłacić pacjenci za swoją bezgraniczną wiarę w siłę medycyny,
> farmacji i medyków w leczeniu chorób, które ich dotyczą... (?)

A ja sie ciagle zastanawiam ile jeszcze ofiar pochlonie zalecanie Polakom
przez osoby ktore swa wiedze medyczno-dietetyczna opieraja na
popularnonaukowych ksiazkach, pisanych czesto z czysto biznesowych wzgledow?
Ksiazki te zalecaja tzw. Diety Fad, ktore sa nieprzebadanymi
wysokotluszczowymi-niskoweglowodanowymi dietami, a ktorych dlugoterminowe
skutki maja np. taki final:

PostWysłany: Sro Lut 08, 2006 11:26 am Temat postu: Re: Kolejna ofiara Jana
Kwaśniewskiego Odpowiedz z cytatem Drodzy!

Pod koniec roku informowałem Was o śmierci pana Wiesława Kijanowskiego,
Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej OSBO, wieloletniego optymalnego, doradcę
żywieniowego . Zmarł on przypomnę na skutek nowotowru złośliwego żołądka . Do
dnia dzisiejszego OSBO ani pan Kwaśniewski nie raczyli choćby ze zwykłej
przyzwoitości poinformować o tym na swoich stronach czy w miesięczniku . Nikt
nie podziękował za jego wieloletną pracę dla OSBO . To był dość młody człowiek
między 50-60 .

Los chciał że przed niespełna dwoma tygodniami także na raka zmarł doc . dr
hab . med . Kazimierz Mądry wieloletni bliski przyjaciel pana Kwaśniewskiego .
Znałem tego człowieka z organizowanych spotkań . To była bardzo bliska osoba
tej rodziny . Wiem od znajomych że gdy pan Kwaśniewski udzielał porad
lekarskich w Gliwicach to doc . Mądry podpisywał się pod jego receptami . Mógł
to robić bo był lekarzem a pan Kwaśniewski nie miał wówczas takiego prawa .
Dwa tygodnie mija od tej tragedii i tak jak poprzednio optymalni o tym milczą .

To jest oburzające dla mnie . Tacy ludzie umierają na nowotwór a pan
Kwaśniewski dalej opowiada bajki tym jak jego dieta uniemożliwia zachorowanie
na nowotwór, że jest to niemożliwie i że nie zna takich przypadków . Stworzyli
"złotą księgę" i mają w niej same przypadki wyleczeń . Może czas na to by
stworzyć "czarną księgę"? Czy ktoś jest jeszcze na tyle naiwny by widząc to
nadal ufać w czyste intencje pana Kwaśniewskiego? Ten człowiek pokazuje tylko
pół prawdy . Drugie pół celowo z premedytają skrywa . _

--------------

Jeff________________ Hinker

6. Data: 2006-03-09 21:22:43

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Jeff"

> [...]
> wiedza,
> ze nie mozna nikogo leczyc porzez internet.

to co oni robia na tej grupie?

> Tego typu przykladow jest cale mnostwo.

na pewno, a ile milionow ludzi umiera rocznie na planecie ziemia zwana?

> Jeff

Jurek

a jak tam problem twojej plci , ustabilizowal sie juz!? i jaki wplyw na ten
dziwny problem plci miala twoja dieta ? Bo diety zmieniasz rzadziej niz
pseuda :)

Jurek

7. Data: 2006-03-09 22:01:45

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
<ciach>
> [...]
tylko
> pół prawdy . Drugie pół celowo z premedytają skrywa . _

Bardzo dobrze, ze ktoś wreszcie o tym pisze. Niestety zarówno optymalni jak
i restrykcyjni zwolennicy innych "najlepszych" diet nie posiadają
dostatecznego obiektywizmu by racjonalnie stwierdzić, że każda dieta nie
może być traktowana jako panaceum na wszelakie zło tego świata.
Nie ma diety cud - nie jest nią ani optymalna, ani wegetariańska ani żadna
inna. Najlepszą dietą jest umiar i różnorodność dostarczanych składników
odżywczych+ruch.:-)

Pozdrawiam,
Akulka

8. Data: 2006-03-09 22:46:08

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapoznac sie z rezutatami leczenia dieta niskoweglowodanowa chociazby
> tylko dwoch mezczyzn chorych na cukrzyce typu II, ktorzy stosowali diete

Jeżeli rozprawiasz Jeffie o złych skutkach DO, to najpierw trzeba sprawdzić
czy osoba ją prawodłowo stosuje. Znam masę cukrzyków, którzy nie biorą
tabletek lub insuliny stosując prawidłowo DO, jak również takich, którzy
muszą brać tabletki lub insulinę, ponieważ nie stosują prawideł żywienia
optymalnego, a jeszcze inni cukrzycy nie moga powstrzymać się od
uzależnienia od węglowodanów.
Pozdrawiam Jurek

9. Data: 2006-03-09 23:15:16

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@n...pl> napisał(a):

> [...]
> muszą brać tabletki lub insulinę, ponieważ nie stosują prawideł żywienia
> optymalnego, a jeszcze inni cukrzycy nie moga powstrzymać się od

Szanowny panie, nie ma w zasadzie o czym w tych konkretnych sprawach rozprawiac.
Ja podalem tylko fakty w odpowiedzi na panskie zarzuty ktore pan wystosowal
w stosunku do ekspertow z nowego forum.
Pan bedzie moze uprzejmy sobie przeczytac co pan napisal.
Ci eksperci rowniez moga powiedziec, ze pacjenci ktorzy sie do nich zwrocili
z prosba o pomoc, nie stosuja prawidlowo diety dla cukrzykow.

I wie pan, ze to jest to wielce prawdopodobne.

Ponadto prosze jeszcze raz w miare spokojnie zapoznac sie z tresciami linkow
ktore podalem.
Pan moze przeciez sam dokladnie wypytac jedna z tych osob o nicku Janusz,
jak ten czlowiek stosuje diete, przeciez on prosil wlasnie o pomoc na forum
poswieconym dietom niskoweglowodanowym.

Niestety druga osoba ktorej historie przytoczylem juz nie zyje.
Osoba ktora byla z nia blisko zwiazana i jest ekspertem zywieniowym,
twierdzi, ze ten zmarly czlowiek byl parokrotnie w jednej z arkadii
i stosowal sie do zalecen diety niskoweglowodanowej bardzo scisle.
Zreszta moze pan sobie sam dokladnie poczytac caly tekst pod linkiem ktory
przytoczylem.

Pozd. Jeff

10. Data: 2006-03-09 23:31:30

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> inna. Najlepszą dietą jest umiar i różnorodność dostarczanych składników

Szanowna Pani, wlasciwie z grubsza tez tak uwazam:)

Pozdrawiam Jeff

Odchudzanie w internecie
Epidemia otyłości
dieta, odzywianie sie po ciazy
Zaczalem Atkinsa i w zwiazku z tym mam kilka pytan
preparat anry